تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۷۵۵۸۰

سید هادی خامنه ای:باید باتفکر داعشی درکشور مبارزه کرد


حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای عصردیروز در جمع دانشجویان دانشگاه مفید قم با اشاره به تقارن دوم خرداد با میلاد امام حسین علیه السلام گفت:امام حسین علیه السلام خود را یک اصلاح گر برای جد خود معرفی کرد و قیام عاشورا را منشایی برای این حرکت دانست و ما افتخار می کنیم که دنباله رو چنین امام اصلاح گری هستیم.
وی ادامه داد:برای یافتن راه کار های اصیل و مهم اصلاحات به راه های امام حسین علیه السلام توجه داشته باشیم و با همان میزان فداکاری آن را ادامه دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین خامنه ای اصلاحات را یکی از فرایند های پس از انقلاب های بزرگ دانست و افزود:انقلاب هرچه بزرگ تر باشد آفت ها و خطرهای آن بزرگ تر است.
وی با اشاره به تحولات بعد از ارتحال پیامبر گفت: با گذشت نیم قرن بعد از ارتحال پیامبر ص نیاز به یک اصلاح گسترده در جامعه احساس شد که منجر به قیام عاشورا شد.
دبیر کل مجمع نیروهای خط امام تحولات مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و با اشاره به تلاش های فرهنگی شهید مطهری گفت:امام خمینی ره یک انسان فقیه و فیلسوف اخلاق مدار در پیشاپیش حرکت انقلابی بود.
وی بیان کرد:از ابتدای انقلاب جریان منتقد و به تعبیر امروز جریان اصلاح طلب پیدا شد و در مجالس اول و دوم وسوم اوج این حرکت بود و در بدنه اجتماع هم در دانشگاه ها حرکت های انتقادی وجود داشت که نماد حرکت انتقادی در دانشگاه ها، حزب تحکیم وحدت بود.
حجت الاسلام والمسلمین خامنه ای انجمن های اسلامی دانشجویی را یک نهاد ریشه دار از بین دانشجویان دانست که با یک انتخاب از پایین به بالا به نام انجمن اسلامی شکل گرفتند، ادامه داد:حزب تحکیم وحدت در تمام زمینه ها در مجلس و موارد دیگر هم فکران ما را در سایر نهاد ها مخصوصا انتخابات همراهی کردند.
وی با اشاره به مخالفت های که با این حرکت ها وجود داشت گفت:ابتدا مخالفت ها به بحث ها و مناظره ها بود که گاهی هم به خشونت و حرکت های فیزیکی منتهی می شد که البته مثل امروز سازمان یافته و نهادینه نبود.
نماینده مجلس ششم شورای اسلامی اظهار کرد:امروز شاهد هستیم در 8 سال سیاه و تاریک اخیر، حرکت های فرهنگی و اندیشه ای محدود شد و اگر حرکت کوچکی هم صورت می گرفت با تهدید و تحذیر های مختلفی همراه بود.
وی افزود: ما در بیان راه کار ها و راه های اصلاحات همواره بر روی مسائل فکری و اندیشه ای تکیه داشتیم و هیچ زمانی سرکوب مخالفین مطرح نبوده است.
حجت الاسلام والمسلمین خامنه ای بیان داشت:ما افتخار می کنیم که به عنوان جریان اصلاحات همواره به دنبال مباحثه بودیم و نه مناظره ،که این شیوه ای است که در حوزه های علمیه در قدیم وجود داشت و امروزه در پاره ای از دانشگاه های دنیا هم مرسوم شده است.
وی مباحثه را حل کننده معضل ها ی پیچیده دانست و گفت:در نتیجه مباحثه تنگناهای فکری گشوده می شود که گفتگوی تمدن ها در جریان اصلاحات وجود دارد بر همین اساس می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین خامنه ای داعش را یک خطر برای دنیای امروزکه از سوی مستکبران حمایت می شود، دانست و افزود: این جریان ها برای این بوجود آمده اند که در دنیای امروز مبارزه ها و گفتمان های فکری برچیده شود و جای آن را برخورد های نظامی بگیرد.
وی ادامه داد: سلطه گران مایلند که بجای اندیشه و تفکر، نظامی گری استوار باشد چون ازطریق فکر و اندیشه مشکل ها حل می شود و منجر به امنیت و استقلال و آزادی می شود.
نماینده مجلس ششم بیان کرد:در کشور باید با تفکر داعشی مبارزه کرد و درآینده در دو راهی انتخاب صلح و آرامش و عدالت یا جنگ وستیز و آدم کشی قرار می گیریم که از حالا باید سرچشمه های خشونت و وحشی گری را بخشکانیم.
وی ابراز داشت:ما برای حفظ امنیت و آزادی خودمان باید با داعشی گری مبارزه کنیم و تنها راه مبارزه آن تبادل افکار واندیشه است که از صداوسیمای فعلی ما که تاکنون تعلق به یک فکر واندیشه داشته است انتظار می رود صحنه را برای گفتگو باز کند.
عضو مجمع روحانیون مبارزتاکید کرد: صدا وسیما از دو جریان بخواهد تا افراد مناسب را به عنوان نماینده معرفی کند تا در مباحثه شرکت کند و خود دخالت و مهندسی خاصی به صورت سلیقه ای و جریانی در مباحث نداشته باشد که البته از اول انقلاب تاکنون حمایت صدا و سیما از جریان خاصی را دیده ایم که به لحاظ اندیشه های دینی و مذهبی با سلیقه خاصی مدیریت شده است.
وی آزادی افکار واندیشه ها را یکی از اسرار پیشرفت کشورها دانست و تاکید کرد: برای اصلاح امور باید دایره مباحث را باز نگه داشت و صدا و سیما در تحقق این امر نقش بسزایی دارد که در اصل صدا و سیما متعلق به همه اقشار جامعه است.
دبیر کل مجمع نیروهای خط امام اظهار کرد: صحبت اساسی جریان اصلاحات این است که باید زمینه هایی برای صاحبان افکار و اندیشه ایجاد کنیم که بتوانند حرف های خود به راحتی بازگو کنند و در نتیجه تبادل افکار است که می توانیم مسائل مبهم جامعه را حل کنیم.0002

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات