تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۷۵۵۸۱

نحوه خبرپراکنی آمریکا از جلسه غیر علنی مجلس


تلویزیون صدای آمریکا انتقاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند مذاکرات هسته ای را جناحی و در چارچوب فشار بر دولت روحانی ارزیابی کرد.
دیروز /یکشنبه / محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی درباره روند مذاکرات هسته ای و ادعاهایی که از سوی رسانه های غربی در مورد موافقت ایران با بازرسی از سایت های نظامی کشور مطرح شده است توضیح داد .
رسانه بیگانه در بازتاب این نشست با تحت الشعاع قرار دادن متن جلسه به حواشی آن ، هیچ اشاره به اینکه ظریف در این جلسه در مورد ادعاهای مطرح شده چه گفته است نکرد اما با بزرگنمایی وبرجسته کردن حواشی آن درگیری لفظی مهدی کوچک زاده نماینده مجلس با آقای ظریف را دستمایه این خط تبلیغی قرار داد که منتقدان روند مذاکرات هسته ای با هدف مصرف داخلی و فشار بر دولت روحانی از روند مذاکرات راضی نیستند .
همچنین این تلویزیون با این ادعا که بیشتر تاسیسات مورد مناقشه ایران وپنج بعلاوه یک تحت کنترل سپاه پاسداران است و این نهاد با بازرسی از این تاسیسات مخالف است وانمود کرد منتقدان رویکرد هسته ای دولت بلندگوی سپاه پاسداران در مجلس هستند .
در چارچوب این خط تبلیغی رسانه بیگانه پس از برجسته سازی حواشی مجلس گزراش خود را اینگونه آغاز کرد که گزارشها از ایران از بروز تشنج در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی در تهران حکایت دارد که برای آگاهی از چگونگی مذاکرات اتمی با قدرت ها تشکیل شده بود.
در ادامه هم رسانه بیگانه درگفتگو با علی اصغر رمضان پور روزنامه نگار با طرح این سوال هدفمند که گویا پس از اعلام اینکه ایران بازرسی مدیریت شده از مراکز نظامی را پذیرفته ، میان برخی نمایندگان با آقای ظریف درگیری لفظی هم رخ داده است ؟ سعی کرد مباحث مجلس را با اظهار نظرهای مقام های نظامی کشور در روزهای گذشته پیوند دهد .
هر چند پاسخ مقام های نظامی کشور به درخواست بازرسی از تاسیسات نظامی بوده است اما رسانه در این گفتگو سعی کرد هم میان تاسیسات هسته ای با تاسیسات نظامی ارتباط برقرار و در ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای کشور ابهام آفرینی کند و هم منتقدان را به عنوان بلندگوی نظامی ها در مجلس معرفی نماید .
در چارچوب این خط تبلیغی رمضان پور ادعا کرد خب اگر نگاه کنیم به چند هفته گذشته می بینیم که عمدتاً این تاکید بر اینکه اجازه داده نمی شود که از مراکز نظامی بازرسی بشود از سوی فرماندهان سپاه پاسداران مطرح شده حتی از سوی این فرماندهان، مساله پاسخ دادن با سرب و گلوله و اینها به این بازرسی ها در واقع حتی مطرح شد. بنابراین می توانیم بگوییم که فریادهای آقای کوچک زاده در واقع بازتاب بخشی از خواست بخشی از فرماندهی سپاه پاسداران است که به شدت مخالف است با بازرسی ها، می دانیم که بخش عمده در واقع تاسیسات مورد مناقشه در گفتگوهای اتمی میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک در اختیار سپاه پاسداران است و عمدتا توافقی که صورت می گیرد محدودیت هایی را اعمال می کند بر فعالیت هایی که سپاه پاسداران دارد انجام می دهد.
در ادامه این گفتگو هم رسانه بیگانه کوشید با طرح این ادعا که در نهایت برای این مساله بازدیدها هم همانطور که مقامات وزارت خارجه اشاره کردند راه حلی پیدا خواهد شد و فریادهای آقای کوچک زاده بیشتر مصرف داخلی خواهد داشت برای افزایش فشار بر دولت آقای روحانی ، این خط القایی را تامین نماید که نقدها بر روند مذاکرات هسته ای با انگیزه های سیاسی و تخریب دولت مطرح می شود .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات