تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۷۹۱۴۱
شخصیت‌های سیاسی به افشاگری جدید مایکل لدین واکنش نشان دادند

هدف نامه‌های تجدیدنظرطلبان مرعوب به دشمن تغییر رأی مردم است


انتشار مطلب افشاگرانه مایکل لدین درباره نامه عوامل فتنه به دولت ایالات متحده امریکا بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشور ایجاد کرده است.

گرچه از فتنه سال 88 نزدیک به شش سال می‌گذرد با این حال ابعاد و اهمیت موضوع باعث شده است تا هر چند یکبار انتشار اسنادی در این باره زمینه جدیدی برای کنکاش و بررسی پروسه‌ای که منجر به وقایع فوق شد را ایجاد کند. در این بین یکی از مواردی که به شدت مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است بحث تأثیر فتنه سال 88 بر تقویت تحریم‌ها علیه کشورمان بوده است.

در این باره تاکنون سخنان زیادی از سوی مقامات غربی منتشر نشده است، با این حال در طول سال‌های گذشته سخنان کم و بیش مبهمی درباره دیدار برخی وابستگان با جنبش به اصطلاح سبز با مقامات امریکایی مطرح می‌شد که البته آن هم به صورت غیر رسمی بود. عمده این دیدارها اغلب از طریق ایستگاه‌های جاسوسی امریکا در کشورهای همسایه انجام می‌شده است که اولین بار در اسناد ویکی لیکس به آن اشاره شده است. با این حال سخنان مایکل لدین اولین اشاره مشخص به چنین مسئله‌ای است که نامه‌ای درباره تشدید تحریم‌ها به مقامات امریکایی از طرف جنبش سبز رسیده و به طور حتم در تصمیم‌گیری‌های آنان مؤثر بوده است. همین مسئله سبب شد تا صاحب‌نظران سیاسی به واکنش در این باره و تبعات ناشی از آن بپردازند.

اثبات آمریکایی و صهیونیستی بودن فتنه 88 نیازی به اظهارات «مایکل‌ لدین» ندارد

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی امریکا درباره نامه عوامل فتنه به دولت اوباما، اظهار داشت: فتنه 88 یک فتنه پیچیده فکری، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با رویکرد براندازی نظام و فروپاشی هویت نظام اسلامی بود.

آیت‌الله کعبی با اشاره به حمایت امریکا، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از فتنه 88 خاطرنشان کرد: علت اینکه فتنه‌گران هنوز مشی فتنه را ادامه می‌دهند ناشی از وابستگی فکری و فرهنگی این فتنه و عبور آن از روحانیت، مرجعیت و ولایت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شعار دموکراسی فزاینده، دموکراسی لیبرال، شعار جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان مورد حمایت امریکا قرار گرفت و سران فتنه نیز هیچ گاه این شعارها را محکوم نکرده و از اغتشاشات خیابانی نیز حمایت کردند. وی با اشاره به نقش امیرارجمند در تهیه پیش‌نویس قانون اساسی سکولار و ضداسلامی تصریح کرد: این سخنگوی سران فتنه که توسط بعضی از پشتیبانان فتنه‌گران آزاد شد و به دامن فرانسه پناهنده شد در حال حاضر به صورت رسمی مورد حمایت امریکا و اسرائیل قرار دارد.

آیت‌الله کعبی تأکید کرد: در اثبات اینکه ماهیت فتنه 88 امریکایی و صهیونیستی بوده نیازی به اظهارات مایکل لدین نداریم اما تعجب ما اینجاست که فتنه‌گران هنوز از اسم و خط امام خرج می‌کنند ولی در عین حال علیه طراحی امام (ره) یعنی مردم‌سالاری اسلامی اقدام می‌کنند.

افشاگری «لدین» از ارتباط مستقیم سران فتنه با آمریکا پرده برداشت

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی نیز با اشاره به افشاگری جدید مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی امریکا اظهار داشت: سال 88 گروهی از تحلیلگران شواهد و قرائنی مبنی بر ارتباط بخش داخلی فتنه با بیگانگان و طراحی‌های از پیش تعیین شده ارائه دادند و تبیین کردند که آشوب و فتنه 88 مورد حمایت دشمنان است.

فضائلی ادامه داد: اظهارات اخیر مایکل لدین سند جدیدی بر این مسئله است که شاید اطلاعات جدیدی ارائه نکند اما تحلیل‌ کارشناسان درباره وابستگی فتنه را به فکت‌های اطلاعاتی مستند می‌کند و از ارتباط مستقیم سران فتنه با امریکا پرده برمی‌دارد. این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: قابل پیش‌بینی بود که با فاصله گرفتن از فتنه 88 اطلاعات و اسناد و مدارکی درباره آن منتشر شود که نشان دهد ماهیت جریان فتنه چه بوده است. وی بر همین اساس افزود: بنابراین ماهیت جریان فتنه برای کسانی که در این مسئله تردید داشتند بهتر شناخته خواهد شد.

خیانت سران فتنه به ملت ایران با اعترافات «لدین» آشکارتر شد

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اعترافات مایکل لدین (مشاور سابق شورای امنیت ملی امریکا) پیرامون ارتباط سران فتنه با امریکا، اظهار داشت: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی همیشه به دنبال یک جنگ روانی هستند تا بتوانند افکار عمومی دنیا را برای فشار بیشتر به ایران به دست گیرند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این درحالی است که ایران نه تنها به دنبال بمب اتم نیست، بلکه طبق حکم مقام معظم رهبری سلاح‌های کشتار جمعی از جمله بمب اتم به هیچ وجه مورد قبول ما نیست.

کوثری با بیان اینکه خیانت سران فتنه به ملت با پیشنهاد تحریم بیشتر ایران به امریکا آشکارتر شده است، گفت: طبق اعتراف مایکل لدین درخصوص نامه سران فتنه به امریکا، این فتنه‌گران با این ادعا که ایران به دنبال بمب اتم است از امریکا خواستند تحریم‌های بیشتری علیه کشورمان اعمال کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه باید به این مسائل ورود کنند و با افرادی که چنین مطالبی را به دشمن انتقال می‌دادند، برخورد قانونی کنند.

افشاگری لدین از نقشه آمریکا برای ایجاد تغییر در انتخابات مجلس خبر می‌دهد

سعدالله زارعی کار‌شناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افشاگری جدید مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی امریکا اظهار داشت: ارتباط امریکا و هیئت حاکمه این کشور با فتنه‌گران، موضوعی است که به دلیل کثرت اسناد و مدارک، بی‌نیاز از اطلاعات جدید است اما نکته قابل توجه این است که می‌توان بر مبنای این افشاگری برنامه‌های آینده امریکایی‌ها را در خصوص تغییرات در ایران پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد: باید تأکید کنیم که ارتباط عوامل امریکایی با فتنه‌گران محدود به سال 88 یا 87 نیست بلکه اسناد و مدارک نشان می‌دهد برنامه فتنه بزرگ88 از آخرین سال‌های حیات پر برکت حضرت امام کلید خورده است.

این کار‌شناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شخصیت‌هایی که از سال 66 فعالیت خود را در جهت ایجاد مقدمات فتنه آغاز کرده بودند در نشریاتی مانند کیان خط فکری و انسجام نیروهای خود را کلید زدند و از همین رو شاهد هستیم که برنامه‌های آغازین فتنه در‌‌ همان سال‌ها شروع می‌شود. بعد‌ها همین افراد در فتنه 88 اهداف تعیین شده را پیش بردند.

زارعی با بیان اینکه اهمیت افشاگری‌های مایکل لدین به اطلاعات داده شده نیست، تأکید کرد: به جای بررسی حرف‌های مایکل لدین باید پرسید که چرا این حرف‌ها در این مقطع زمانی مطرح شده است، در پاسخ باید گفت، مایکل‌لدین از نقشه راهی صحبت می‌کند که امریکایی‌ها و عوامل فتنه تلاش می‌کنند یک تحول ماهیتی در انقلاب اسلامی پدید بیاورند و کاری که در سال 88 نتوانستند دست بیابند را در سال 94 انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی امریکا ایجاد یک تغییر اساسی به وسیله انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در کشور است، آنها می‌خواهند افرادی به مجلس راه یابند که اهداف امریکا با قوت بیشتری در نظام جمهوری اسلامی پیش برود. این کار‌شناس سیاسی در پایان گفت: ملت بیدار و همیشه در صحنه تمامی این برنامه‌ها امریکا را ناکام خواهند گذاشت و رؤیای آنها را به خواب آشفته بدل خواهند کرد.

سران فتنه عالماً و عامداً در زمین دشمن بازی کرده‌اند

محسن کوهکن نایب‌رئیس جبهه پیروان نیز با اشاره به افشاگری مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی امریکا و درخواست سران فتنه از دولت اوباما اظهار داشت: انتشار این نامه بیانگر این است که جریان فتنه 88 یک اعتراض داخلی و خودجوش به انتخابات از سوی موسوی نبوده است.

کوهکن با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها عمق فتنه را تبیین کرده و شکافته‌اند، گفت: با گذشت سال‌ها از فتنه 88 معظم‌له هنوز این مسئله را یادآوری کرده و ابعاد آن را بیان می‌کنند، لذا این مسئله نشان می‌دهد که افراد داخلی مرعوب با رابطین در خارج ارتباط نزدیک داشته و برای انجام کودتای آرام و مخملی زمینه‌سازی کرده‌اند.

نایب‌رئیس جبهه پیروان تأکید کرد: هر چه این مدارک و شواهد بیشتر منتشر شود به کسانی که به دنبال حقایق هستند کمک می‌کند که بدانند واقعیت فتنه 88 چه بوده است و متوجه شوند که چقدر این دو (موسوی و کروبی) عالماً و عامداً در زمین دشمن بازی کرده‌اند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات