تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۸۲۳۹

جنگ 33 روزه لبنان و بحران بزرگ رژیم صهیونیستی


*شاکر کسرایی

انتشار گزارش کمیته بررسی دلایل شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان (وینوگراد) رژیم صهیونیستی را با یک بحران بزرگ مواجه ساخته است و می‌رود تا حکومت ایهود اولمرت را در آستانه سقوط قرار دهد. این گزارش،‌ «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر و «عمیر پیرتس» وزیر جنگ «ودان حالوتس» رئیس ستاد مشترک ارتش را مسئول شکست ارتش رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت شاعانه حزب‌الله در لبنان قلمداد کرده است.

گزارش مذکور باعث اعتراضات گسترده احزاب سیاسی در فلسطین اشغالی شده بطوری که سران این احزاب خواستار استعفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده و این احتمال وجود دارد که تعدادی از مقامات رژیم صهیونیستی استعفا و یا از کار بر کنار شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین واکنش نسبت به گزارش وینوگراد اعلام کرد که تصمیم گیرنده اصلی جنگ تابستان گذشته رژیم صهیونیستی علیه لبنان، آمریکا است و افزود: «اسرائیل فقط مجری آن بود».

سیدحسن نصرالله اعلام کرد: اگر بخش محرمانه گزارش کمیته بررسی دلایل شکست اسرائیل در برابر لبنان فاش شود، نظریه مقاومت درباره انگیزه‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان ثابت می‌شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی آمریکا تابستان گذشته حمله به لبنان را به مرحله اجرا گذاشت تا بتواند حزب‌الله را نابود سازد.

در این حمله 33 روزه قسمت اعظم تاسیسات زیربنائی از جمله پل‌ها و راه‌های ارتباطی لبنان نابود و 15 هزار خانه مسکونی ویران و 700 هزار تن از مردم لبنان آواره شدند. در این تجاوز آشکار به لبنان 1200 نفر از زنان و کودکان و مردان به شهادت رسیده و هزاران تن زخمی شدند و میلیاردها دلار به اقتصاد لبنان خسارت وارد شد.

آمریکا با پشتیبانی از رژیم صهیونیستی این رژیم را تشویق به ادامه تجاوز به لبنان تا نابودی حزب‌الله کرد ولی این رژیم با اینکه مدعی است بزرگترین ارتش جهان را در اختیار دارد و ارتش خود را ارتش شکست‌ناپذیر معرفی می‌کند، ولی این ارتش نتوانست بیش از 33 روز به جنگ ادامه دهد و مجبور شد آتش بس را بپذیرد.

جنگ اسرائیل علیه لبنان حقایق متعددی را به اثبات رساند که شکست‌پذیری ارتش رژیم صهیونیستی، قدرت حزب‌الله لبنان در مقاومت در برابر ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا، ‌ناتوانی آمریکا در نابودی جنبش‌های آزادیبخش در خاورمیانه، شکست سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه، ضعف و ناتوانی صهیونیست‌ها در برابر مقاومت واقعی و پیروزی ملت‌ها در برابر قدرت‌های زورگو از جمله آن بود و به مردم جهان عرب و اسلام نشان داد که یک گروه کوچک می‌تواند در برابر یک ارتش مجهز به بهترین و مدرن‌ترین اسلحه و تجهیزات ایستادگی کند و آنرا شکست دهد.

این جنگ به همه دنیا ثابت کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی که خود را قدرت برتر جهان و منطقه معرفی می‌کنند، نمی‌توانند یک گروه چریکی را شکست دهند و آنرا نابود سازند. رژیم صهیونیستی که به بهانه ربوده شدن دو سرباز اسرائیلی توسط حزب‌الله، جنگ گسترده خود را علیه لبنان آغاز کرد، ‌نتوانست دو سرباز را آزاد و حتی این دو سرباز تاکنون آزاد نشده‌اند و این خود مبین آنست که این رژیم در برابر حزب‌الله ناتوان است و هیچ قدرتی جهت تحقق خواست‌های خود ندارد.

جنگ لبنان بخوبی نشان داد که پایداری و مقاومت می‌تواند بزرگترین قدرت‌ها را به زانو در آورد و عظیم‌ترین ارتش‌های جهان را به بن‌بست برساند. جهان اسلام بخوبی درک کرده که می‌تواند قدرت عظیمی را تشکیل می‌دهد و اگر از این قدرت عظیم بنحو احسن استفاده شود، نه تنها اسرائیل بلکه آمریکا نیز قادر نخواهد بود در برابر این قدرت مقاومت و ایستادگی نمایند.

جنگ 33 روزه لبنان حقایق بی‌شماری را آشکار ساخت و موجب شد زلزله بزرگی در داخل اسرائیل بوجود آید. مسلما اثرات این گزارش در آینده نزدیک ظاهر خواهد شد تبلیغات دامنه‌دار برخی از رژیم‌های عربی علیه حزب‌الله لبنان بخوبی نشان داد که این رژیم‌ها در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت و نفوذ حزب‌الله لبنان که قدرت و عظمت اسلام را نشان داد هراس و ترس دارند و نمی‌خواهند احزاب اسلامی همانند حزب‌الله در صحنه سیاسی خاورمیانه ظهور کنند زیرا فعالیت این احزاب می‌تواند نقشه منطقه را بر هم زند همانطور که مقاومت حزب‌الله معادلات منطقه خاورمیانه را تغییر داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات