صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۱۶

از مکر ضد انقلاب تا تهدید قوانین

1ـ وقتی مکر ضد انقلاب جواب عکس می‌دهد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در واکنش به تلاش برخی شبکه‌های معاند به منظور تحت فشار قرار دادن کمیته امداد برای کمک به مردم فلسطین و راه‌اندازی کمپین‌های مجازی گفت: این کمپین در حالی راه افتاد که برخی رسانه‌های معاند که جیره‌خواران اسرائیل هستند، شیطنت کرده و به دروغ گفتند کمیته امداد پول داخل را به خارج از کشور برده است؛ به هر حال ما از جیره‌خواران اسرائیل انتظاری جز دشمنی با مردم ایران نداریم. پرویز فتاح در پاسخ به این پرسش که آیا این کمپین توانست از میزان کمک‌های مردمی به کمیته امداد و محرومان جامعه بکاهد یا خیر، گفت: خوشبختانه این کمپین آنها نتیجه عکس داد و مردم بیش از پیش کمک‌های خود را در اختیار نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد قرار دادند؛ برای نمونه در تاریخ‌های 17، 18 و  19 خرداد بیش از 50 هزار نفر در پایگاه محسنین کمیته امداد نام‌نویسی کردند و با کمک‌های خود رکورد کمک‌های مردمی به این کمیته را شکستند.

2ـ تعداد اشتباهات را به چهار نرسانید
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: «برجام تمام شده و باید به اشتباهات‌مان پی برده و از آن درس بیاموزیم. اولین اشتباه، حضور نداشتن تیم اقتصادی در مذاکرات بود. دومین اشتباه نیز با دنبال نکردن شروط نه‌گانه رهبر معظم انقلاب از سوی دولت و مجلس اتفاق افتاد. در واقع برجام در حالی نیمه‌کاره رها شد که مذاکرات باید ادامه می‌یافت تا شرایط رهبر معظم انقلاب به صورت متمم به برجام الحاق شود؛ حال آنکه شتابزدگی آقای روحانی در اعلان جشن ملّی برجام، مذاکرات را متوقف کرد. سومین اشتباه، گره زدن اقتصاد به سرنوشت برجام بود که موجب شد کارآفرینان ما بیهوده به مدت چند سال به سراب توافق‌نامه‌ای بین‌المللی چشم بدوزند. اکنون که دولت روحانی با اشتباهات سه‌گانه فوق، خود را در موقعیتی دشوار قرار داده، دست کم باید از ارتکاب اشتباه چهارم پرهیز کند.»

3ـ پیامی که صهیونیست‌ها را خفه کرد
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران روح جهاد را در کالبد ملت‌های مسلمان دمیده و جوانان با غیرت مسلمان به نبرد با آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش افتخار می‌کنند که این مهم مایه افتخار همه ما است. سردار سلامی تصریح کرد: همه دیدیم پاسخ تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه از جولان اشغالی داده شد و آنها می‌خواستند حملات خود را ادامه بدهند که به آنها پیام داده شد اگر این کار را بکنید، قلب رژیم صهیونیستی موشک‌باران خواهد شد که دیگر خفه شدند و هیچ اقدامی نکردند. خواب از چشم سران اسرائیل ربوده شده، زیرا می‌دانند خطر مقاومت جدی است. وی تأکید کرد: بارها اعلام کرده‌ایم آمریکایی‌ها توان حمایت از نیروهای دست‌نشانده خود در منطقه را ندارند و دیگر هیچ راهی برای آنها مقابل نیروهای مقاومت وجود ندارد.

4ـ ترامپ در حال تهدید نظم قوانین بین‌الملل است
«دونالد تاسک» رئیس اتحادیه اروپا نگرانی خود را از اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا ابراز داشت و گفت: ترامپ از طریق نقض یا مذاکره مجدد درباره تعدادی از قوانین بین‌المللی در حال تهدید نظم قوانین بین‌الملل پس از جنگ سرد است. تاسک پیش از آغاز چهل‌وچهارمین نشست سران جی 7 افزود: از شواهد پیداست که رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر اعضای این گروه همچنان به اختلاف خود درباره تجارت، توافق تغییرات آب‌وهوایی و توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهند داد. رئیس اتحادیه اروپا اضافه کرد: چیزی که مرا بیشتر نگران می‌کند، این واقعیت است که نظم قوانین بین‌المللی در حال به چالش کشیده شدن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات