تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۵

سخنان نماینده ولی‌فقیه در سپاه راجع به ائتلاف اصلاح‌طلبان


نماینده ولی‌فقیه در سپاه دیروز در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا به طرح مطالبی علیه ائتلاف اصلاح‌طلبان پرداخت. «علی سعیدی» که در جامعه روحانیت مبارز تهران عضویت دار، اما مدتهاست دیگر با عنوان تشکیلاتی خود موضع‌گیری نمی‌کند، با تحلیل شرایط ائتلاف دو جریان عمده سیاسی کشور، گفت: گرچه اصلاح‌‏طلبان تلاش فراوانی دارند که به ائتلاف برسند، اما با توجه به واقعیات موجود، تحقق این امر خیلی مشکل است.

مشکل اصلاح‌‏طلبان مشخص نبودن رابطه معتدل‌‏ها و افراطیون آنهاست. از یک سو اگر قرار باشد معتدل‌‏های جریان اصلاحات به صحنه بیایند، جریان‌‏های افراطی ناراضی خواهند شد و از سوی دیگر اگر جریان‌‏های افراطی به صحنه بیایند، با اقبال مردم مواجه نخواهند شد. به همین دلیل شرایط ائتلاف اصلاح‌‏طلبان چندان آماده نیست.

وی تاکید کرد: گرچه اصلاح‌‏طلبان تلاش فراوانی دارند که به ائتلاف برسند، اما با توجه به واقعیات موجود، تحقق این امر خیلی مشکل است. نماینده ولی فقیه در سپاه ‌همچنین در مورد احتمال ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم، گفت: تجربه روشن اصولگرایان و عقبه‌‏ای که دارند، نشان می‌‏دهد اصولگرایان شرایط بهتری برای رسیدن به یک ائتلاف نهایی دارند زیرا زمینه انسجام و ائتلاف برای این گروه که دین‌‏مدار و یک جمعیت مذهبی هستند، راحت‌‏تر است. سعیدی تصریح کرد: اگر اصولگرایان به ائتلاف نرسند، دچار اختلاف شوند و به‌‏تنهایی وارد عرصه انتخابات شوند، به طور طبیعی حذف خواهند شد و زمینه برای پیروزی رقیب فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ‌در ادامه با تشریح شرایط روز کشور و تاثیر آن بر وضعیت اصولگرایان در انتخابات آتی، اظهار داشت: ما در کشور از یک طرف با تورم دست به گریبان هستیم و از سوی دیگر چوب مصرف زیاد و اسراف سوخت را می‌‏خوریم. در مورد نان نیز وضعیت به همین ترتیب است که به واسطه رعایت قشر محروم، مصرف نان بیش از حد است. در هر صورت دولت نهم و مجلس اصولگرا با شجاعت تصمیم گرفتند که این مشکل را حل کنند اما فرصت‌‏طلبان و برخی رقیبان دولت و مجلس در این مواقع از شرایط سوءاستفاده می‌‏کنند و نقطه ضعف آنها را برجسته می‌‏کنند، در صورتی که مردم ما هوشیار هستند و تفاوت فرصت‌‏طلبان و خدمتگزاران خود را با هوشیاری تشخیص می‌‏دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته در هر جناح همواره افراد منصفی حضور دارند که از حرکات عقلانی جناح رقیب استقبال می‌‏کنند، در هر صورت بحث سهمیه‌‏بندی بنزین نیز آثار و برکات فراوانی دارد که به سرعت ظاهر خواهد شد و امیدواریم شیرینی این اقدام در ذائقه مردم ملموس باشد. سعیدی افزود: تا زمان انتخابات مجلس هشتم فرصت فراوانی مانده است و تا آن هنگام اثرات مثبت طرح سهمیه‌‏بندی بنزین روشن خواهد شد، از این رو این طرح تاثیری منفی در وضعیت جریان اصولگرایی ندارد، هرچند تا آن زمان باید مرحله بعد این طرح یعنی تعیین قیمت آزاد بنزین روشن شود که دولت نیز مصمم است این طرح را عملی کند تا بدون آنکه حقی از طبقه مستضعف جامعه تضییع شود، کسانی که به مصرف بیشتر سوخت مایل هستند، بتوانند با پرداخت قیمت آزاد بنزین از آن استفاده کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات