صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۱۸

از رابطه عربستان و رژیم صهیونیستی تا پایان نظم جهانی

1ـ مردم اصلاحات را از خود نمی‌دانند
«علیرضا بهشتی» با انتقاد از عملکرد جریان اصلاحات در همه این سال‌ها گفت: «پس از شکل‌گیری دولت اصلاحات، رهبران اصلاحات به ‌تدریج به‌ جای آنکه جنبش را زنده نگه دارند، دچار یک ضعف عمیق و همچنین خطاهای بزرگی شدند تا جایی که لایه‌های گوناگون اجتماعی آرام‌آرام دیگر خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانستند و به یاد داریم در زمان تحصن نمایندگان مجلس ششم، اصلاحات تنها ماند.» وی با اشاره به نارضایتی مردم در دوران سازندگی از دولت، گفت: «نارضایتی‌های موجود در دولت هاشمی را نباید نادیده گرفت. سیاست‌های آن زمان تنش‌آفرین بود و سبب شد در شهرهای گوناگون شاهد اعتراض‌هایی باشیم؛ فضای سیاسی نیز تا حد زیادی بسته بود و رأی مردم به خاتمی در سال ۸۰ سلبی بود؛ زیرا مردم می‌ترسیدند شرایط به پیش از سال ۷۶ (دولت هاشمی) باز گردد.» این جملات «بهشتی» یعنی علت پیروزی خاتمی در سال ۸۰ رقیب‌هراسی بود، نه کارنامه خوب.

2ـ 2019، سال پایان نظم مستقر جهانی
«ایگور ایوانف» رئیس شورای امور بین‌الملل روسیه و وزیر خارجه سابق این کشور، در مقاله‌ای که در روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو منتشر شده، هشدار داده است: سال 2019 با خطرهای بسیار زیادی مواجه بوده و ممکن است نظام حاکم بر روابط بین‌المللی به‌طور کامل تخریب شود و هیچ نظم جدیدی هم بر این روابط حاکم نشود. به عقیده ایوانف، بزرگ‌ترین مشکل بین‌المللی در سال 2019 دولت آمریکا خواهد بود، همان‌طور که در سال 2018 نیز چنین بود. وی نوشته است: «واقعیت این است که طی چند سال گذشته واشنگتن فعالانه نشان داده است هیچ احترامی برای اصول حاکم بر نظم کنونی جهان قائل نیست. آمریکا با دنبال کردن اهداف خود، کوچک‌ترین توجهی به حقوق بین‌الملل و ساختارهای چندجانبه ندارد.»

3ـ صرفه‌جویی 2 میلیون دلاری واگذاری دانش فنی به بخش خصوصی
 «کاظم خاوازی» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، به ازای واگذاری هر نوع فناوری به بخش خصوصی ۲ میلیون دلار سرمایه به بخش کشاورزی برمی‌گردد و هر یک از انواع فناوری ۱۴۲ فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌کند. وی در ادامه به تعداد ارقام گندم آبی که طی ۲۰ سال گذشته معرفی شده، اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۴۳ رقم گندم آبی معرفی شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و تنها درآمدی که از معرفی این ارقام گندم به اقتصاد کشور برگشته، ۱۲ هزار میلیارد تومان است. خاوازی تأکید کرد: رویکرد محققان ما باید از محصول محوری به پیامد محوری تغییر پیدا کند، یعنی آنها باید به دنبال نتیجه و تأثیرگذاری کارهای خود باشند و ارائه تحقیقات کافی نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات