صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۱۵

دست‌های نمایان امریکا

کودتای نظامی در ونزوئلا در حالی کلید خورد که تا به حال امریکا  و متحدانش در سقوط دولت قانونی ونزوئلا شکست خورده است. در این کودتا جان بولتون  از روسیه در خواست کرده است  که در این کودتای نظامی دخالت نکند، در حالی که دست های دخالت آمریکا در این کودتا توسط شرکت های مزدور خود کاملاً نمایان است.

یکی از این شرکت ها، شرکت بلک واتر می باشد که همچون نام خود  پرونده سیاهی در دخالت در سایر امور کشورها را دارد.  این شرکت  در پی پدید امدن رسواییهای زیاد نام خود را به شرکت "آکادمی" (Academi) تغییر داد. فعالیت شرکتهای خصوصی امنیتی و نظامی امریکا پس از حملات 11 سپتامبر و آغاز مداخلات نظامی وسیع آمریکا در منطقه خاورمیانه افزایش چشمگیری یافتند. می توان گفت که فرآیند اعطای وظایف نظامی و امنیتی به این نوع شرکت ها تبدیل به روندی روزافزون در جنگهای امریکا شده است.
بلک واتر در عراق: بلک واتر که پس از حملات یازده سپتامبر و حمله آمریکا به عراق، میلیون‌ها دلار از طریق قراردادهای نظامی با ارتش آمریکا برای فعالیت در عراق بدست آورده بود اما به دنبال رسوایی‌های متعدد مجبور به ترک عراق شد.
اریک پرینس مؤسس شرکت امنیتی بلک واتر در ماه‌های اخیر در رایزنی با حامیان موثر ترامپ و «ونزوئلایی‌های متمول در تبعید» به دنبال پیش بردن طرحی برای سرنگونی دولت مادورو بوده است.

دست‌های نمایان امریکا


موسس بلک واتر در دیدارهای خصوصی خود در آمریکا و اروپا طرحی را برای ایجاد «سرباز اجاره‌ای ۵۰۰۰ نفره‌» در ونزوئلا به منظور مبارزه در حمایت از خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ارائه داد.
پرینس به دنبال جذب ۴۰ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران خصوصی است تا طرح مدنظرش برای ونزوئلا را پیش ببرد.موسس بلک واتر در نظر دارد سربازان اجاره‌ای مدنظرش از کشورهایی چون پرو، اکوادور، کلمبیا و کشورهای اسپانیایی‌زبان باشد چرا که زبان مشترک آنها با ونزوئلا از نظر سیاسی خوشایندتر از استفاده از نیروهای آمریکایی است.

همه این در حالی است که رهبر معظم انقلاب با خردمندی کامل نسبت به این شرکت مزدور امریکا در  28 بهمن ماه سال 92  اینچنین بیان نمودند:«شما نگاه کنید در دنیا، ببینید آمریکا چه کار کرده؟ جنگ هایى که آمریکا به راه انداخته است، انسان هاى بىگناه و غیرنظام هایی که در این جنگ ها و در غیر این جنگ ها به خاک و خون کشانده است؛ دیکتاتورهایى که در شرق و غرب دنیا مورد حمایت آمریکا قرار گرفته اند - یکى از آنها محمّدرضاى پهلوىِ ایران بود و ده ها نفر از قبیل او در کشورهاى آسیایى، در کشورهاى آفریقایى، در کشورهاى آمریکاى لاتین، از نظامى و غیرنظامى - و سالهاى متمادى به مردم خودشان ظلم کردند، خون مردم را به شیشه کردند، ثروت هاى مردم را غارت کردند، پدر مردم را درآوردند. حمایت از اینها در کارنامه ى عمل آمریکا وجود دارد... در افغانستان یکجور دیگر، شرکت هاى آدمکشى و ترور را - که من یکى [از آنها] را یکوقتى در یک سخنرانى، اسم آوردم: شرکت معروف "بِلَک واتِر" آمریکایى که کار آن آدمکشى است، ترور است - انداختند به جان مردم".»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات