صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۶۳

اجرای 2030 در مدارس از کجا آب می خورد؟

بیان چنین سخنانی از زبان مدیر کل آموزش و پرورش هنگامی تاسف برانگیز می شود که مشاهده می شود که همین تفکرات در مدارس در قالب کنوانسیون 2030 در حال اجرا است و به گونه ای در حال تربیت سرباز برای دشمنان هستند. وقتی معاون آموزش و پرورش اعتقادی به حجاب نداشته باشد چه انتظاری از معلم حق التدریسی می رود که سالها منتظر استخدام است؟!

اجرای 2030 در مدارس از کجا آب می خورد؟

خبر: احمد عابدینی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفته است: برخی گمان می کنند که خداوند به آنها رسالت داده تا انسانها را به زور به بهشت ببرند.برخی معلمان از این مساله تاثیر می گیرند و فکر می کنند باید به هر طریقی دانش آموزان را به منزل مقصد برسانند و در جایی که احساس می کنند نمی توانند کاری انجام دهند دست به تنبیه بدنی می زنند. چه کسی گفته که دانشجویان باید همه مقنعه مشکی بپوشند؟خیلی از آدم ها را داریم که تصور می کنند عبوس بودن نشانه مذهبی بودن آنان است.در مدارس ما هم این باورهای غلط رسوخ کرده.
تحلیل:در تحلیل این سخنان اشاره به چند نکته الزامی است: اولا، مدیر کل آموزش و پرورش هر رفتار و باور نادرستی که در ذهن داشته است با یک تاکتیک مغالطه آمیز به جریان حزب الهی و انقلابی منتسب کرده اند بدون آنکه مکان و مجری آن را بیان کند.ثانیا تا کنون سابقه نداشته است کسی به خاطر مسائل مذهبی تنبیه شده باشد،هیچ بخشنامه ای در مورد مقنعه مشکی وجود ندارد.و طبق پژوهش های تحقیقاتی آدم های مذهبی شادترین و با نشاط ترین مردم هستند.
ثالثا؛ بیان چنین سخنانی از زبان مدیر کل آموزش و پرورش هنگامی تاسف برانگیز می شود که مشاهده می شود که همین تفکرات در مدارس در قالب کنوانسیون 2030 در حال اجرا است و به گونه ای در حال تربیت سرباز برای دشمنان هستند. وقتی معاون آموزش و پرورش اعتقادی به حجاب نداشته باشد چه انتظاری از معلم حق التدریسی می رود که سالها منتظر استخدام است؟!
در کشورهای لائیک اروپا در سالهای اخیر مبارزه با حجاب را از مدارس آغاز کرده اند اما مردم کمپین های حمایت از حجاب راه اندازی کرده اند...
شایان ذکر است که پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تکرار این حرف از سوی برخی افراد که «ما نمی‌خواهیم مردم را به زور به بهشت ببریم»، افزودند: این تعبیر، نادرست و مغالطه‌آمیز است زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد مردم را به زور به بهشت ببرد اما باید از راه و به شکل درست، مسیر بهشت را به روی مردم باز، و آنها را به حرکت در آن مسیر، تشویق کنیم.
ایشان افزودند: فلسفه ارسال پیامبران، هدایت مردم به بهشت و دور کردن آنان از جهنم بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات