صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۸۴

از ادعای پوچ تا دروغ نتانیاهو

1ـ امام خامنه‌ای حسین زمان ماست

«سیدحسن نصرالله» در سخنرانی روز عاشورای حسینی گفت: ما هر گونه جنگ علیه ایران را رد می‌کنیم و آن را جنگی علیه کل محور مقاومت می‌دانیم که خیلی از کشورها را نابود خواهد کرد... در روز عاشورا موضع خود را به عنوان بخشی از محور مقاومت بار دیگر صراحتاً اعلام می‌کنیم و می‌گوییم ما بی‌طرف نیستیم. آنان‌که فکر می‌کنند این جنگ احتمالی، پایان محور مقاومت است، بدانند که این جنگ احتمالی پایان اسرائیل و هیمنه و سلطه و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود. به دنیا اعلام می‌کنیم امام سیدعلی خامنه‌ای سید ما و رهبر ما، حسین زمان ماست. به آقا، سید و رهبر خود می‌گوییم، ای حسین زمان ما، همچنان‌که یاران امام حسین(ع) در شب عاشورا گفتند، ما هم می‌گوییم که والله ای سرور و امام ما، اگر همه ما کشته شویم و بدانیم که کشته می‌شویم و ما را می‌سوزانند سپس زنده می‌شویم و این کار را هزار بار با ما بکنند، ای حسین زمانه، تو را تنها نخواهیم گذاشت. دبیر کل حزب‌الله در ادامه افزود: محور مقاومت امید ملت‌های مستضعف است.

2ـ ادعای پوچ هیئت نمایندگی آمریکا در آژانس

هیئت نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای، تهران را به پنهانکاری هسته‌ای متهم کرد و با لحنی تند از دیدبان هسته‌ای سازمان ملل متحد خواست جزئیات بیشتری درباره برنامه هسته‌ای ایران افشا کند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ایران باید فورا حداکثر همکاری کامل را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام دهد. با نگرانی شدید، گزارش فصلی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را یادآور می‌شویم، خصوصاً اشاره آن به این موضوع که احتمال دارد مسائل تازه‌ای در زمینه مواد یا فعالیت‌های اعلام ‌نشده، به وجود آمده باشد. به نظر نمی‌رسد که ایران در حال همکاری کامل با آژانس باشد.» پیش از این هم «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا ایران را به تلاش برای پنهانکاری متهم کرده بود! این در حالی است که چهارده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طول سال های اخیر پایبندی ایران به تعهدات برجامی را تأیید کرده است.

3ـ بنیامین نتانیاهو دروغ می‌گوید

«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و تأکید کرد: نتانیاهو در حال دروغ گفتن درباره برنامه هسته‌ای ایران است؛ اما اگر راست می‌گوید حقیقت را در مورد سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی بگوید. ابومرزوق تصریح کرد: نتانیاهو می‌گوید نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد؛ اما رژیم صهیونیستی خود ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد. هدف و خواسته او تنها این است که این رژیم تحت حمایت آمریکا به تنها قدرت برتر منطقه تبدیل شود. گفتنی است، نتانیاهو به تازگی مدعی شده است ایران در حال ساخت تأسیسات هسته‌ای در آباده استان فارس بوده که پس از پی‌بردن رژیم صهیونیستی به این مسئله، آن را تخریب کرده است!

4ـ به بولتون گفتم دیگر به خدمات او نیاز نیست!

«دونالد ترامپ» در حساب توئیتری‌اش نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد... .» جان بولتون هم در حساب توئیترش نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.» همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: «ظریف در پاسخ به درخواست یک خبرنگار آمریکایی که خواستار اظهارنظر درباره اخراج جان بولتون شده بود، گفت: ما درباره امور داخلی ایالات متحده اظهارنظر نمی‌کنیم.»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات