صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۱۲

از غافلگیری جهان تا ذلت عربستان

1ـ عراقی‌ها‌ داوطلب دفاع از ایران شدند
صدها داوطلب عراقی با شعار «لبیک یا خامنه‌ای» برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در برابر هر گونه تعرض احتمالی آمریکا یا دیگران، نام‌نویسی کردند. «سیدجبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق در استان دیاله به رسانه‌های محلی عراق گفت، این اتحادیه چند ماه پیش اعلام کرد و امروز نیز تکرار می‌کند که اگر ایران مورد تعرض آمریکا یا هر کشور دیگری قرار بگیرد، ما دست روی دست نخواهیم گذاشت. ما در اوج آمادگی هستیم، شعار ما «لبیک یا خامنه‌ای» است و هرگز ایران اسلامی را تنها نخواهیم گذاشت. وی اظهار داشت: تهدیدات مکرر آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران، صدها نفر از شهروندان عراقی از قومیت‌ها و مذاهب مختلف را واداشت تا در تومار داوطلبان دفاع از ایران به نام «تومار سبز داوطلبان» نام‌نویسی کنند و آماده جنگیدن در کنار ایرانی‌ها در برابر هر خطری باشند.


2ـ طفره رفتن اصلاح‌طلبان از مسئولیت مشکلات
«اسماعیل گرامی‌مقدم» عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه «آرمان» با اشاره به کارنامه دولت یازدهم گفت: «نمی‌توان ضعف اعتدال را به پای اصلاح‌طلبان گذاشت.» این در حالی است که چندی پیش «محمد عطریانفر» از فعالان اصلاح‌طلب گفته بود: «قهراً جامعه هر ناکارآمدی در حوزه دولتی را به پای نیروهای پشتیبان آن دولت می‌نویسد و حامیان را هم مورد نقد قرار می‌دهد. در این رابطه چه دولت مقصر باشد و چه ناکارآمدی‌ها با توجه به شرایط بین‌المللی معطوف به حوزه پیرامونی و فراتر از دولت باشد، فرقی نخواهد کرد. رویکرد جامعه نسبت به دولت و حامیانش و یکی انگاشتن آنها قطعی است.»


3ـ نباید نرخ ارز به بیش از ۸ هزار تومان می‌رسید!
«سعید لیلاز» کارشناس اقتصادی حامی دولت در مصاحبه با روزنامه «ایران» گفته است: اعلام دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، یکسان کردن نرخ ارز و اعلام اینکه به هر فرد متقاضی ارز دولتی پرداخت می‌کنیم، سلسله اشتباهاتی بود که نشان می‌دهد بحران را دست کم گرفته بودند و در نهایت دیدیم قیمت دلار به حدود ۱۸ هزار تا ۱۹ هزار تومان در بازار رسید. وی افزوده است: این در حالی است که تحت هیچ شرایطی و با هیچ مقیاسی نباید نرخ ارز به بیش از ۸ هزار تومان می‌رسید. این اتفاق یکی از کم سابقه‌ترین میزان دزدی و فساد را در تاریخ اقتصاد ایران ایجاد کرد.


4ـ در صورت لزوم جهان را غافلگیر خواهیم کرد!
«سلطان السامعی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن به امارات عربی متحده هشدار داد، در صورتی که این کشور در محاسبات خود تجدید نظر نکند، ممکن است با پیامدهای سنگینی روبه‌رو شود. به نوشته پایگاه «العهد»، وی گفت: «حملات آتی ارتش و کمیته‌های مردمی ممکن است امارات را به دهه‌های گذشته بازگرداند.» السامعی افزود: «ما منتظر عقلای سعودی و اماراتی هستیم که پس از تحقیر شدن در جهان، در محاسبات خود تجدید نظر کنند. اهداف ما مشخص است و در صورت لزوم، جهان را با هدف قرار دادن این اهداف مشخص غافلگیر خواهیم کرد.»


5ـ عملکرد مسئولان سعودی پایان رژیم آنها را تسریع می‌کند
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: موضع عربستان نسبت به مسئله فلسطین و معامله قرن و ذلت و خواری در برابر ترامپ مسائلی است که ابهت حکام سعودی را که در گذشته خود را مستقل و آزاده معرفی می‌کردند، زیر سؤال برده است. به صراحت باید گفت تاریخ عربستان سعودی هیچ‌گاه شاهد این حجم از ضعف و ذلت نبوده است. سیدحسن نصرالله تأکید کرد: رژیم سعودی به سبب ظلم، فساد و سرکوب آزادی‌های مدنی به آخر خط رسیده است و مراحل پایانی حیات خود را سپری می‌کند. عملکرد مسئولان کنونی سعودی پایان رژیم آنها را تسریع می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات