صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۴۹
کندوکاوی در تکاپوی شکست‌خورده دشمن برای احیای آشوب و اغتشاش

ملت دشمن را ناامید کرد مسئولان صدای مردم را بشنوند

پایگاه بصیرت / امین پناهی

از هفته‌ها و روزها قبل، دشمنان انقلاب و ملت ایران، با همراهی رسانه‌های آمریکایی، انگلیسی و سعودی و برخی دنباله‌های داخلی آنها به تکاپو افتادند تا به بهانه چهلم کشته‌شدگان در آشوب‌های آبان ماه دوباره آشوب به پا کنند. پروژه‌ای که با آتش پرحجم توپخانه رسانه‌ای دشمن همراه شد و برای کشاندن مردم به خیابان‌ها تلاش زیادی صورت گرفت. برای این منظور به سراغ تعدادی از خانواده‌هایی که عضوی از آنها در حوادث آبان ماه کشته شده، رفتند و تلاش کردند از احساسات آنان برای تهییج افکار عمومی بهره ببرند. در این میان اگرچه با همراهی این خانواده‌ها روبه‌رو نشدند، اما کوشیدند تا از برخی از آنها نمادسازی کنند همانند آنچه در حوادث سال 88 کرده بودند.

 

آتش بیاری از رویترز تا توئیتر

در ادامه این خط تبلیغی، خبرگزاری رویترز با ارائه آماری عجیب تلاش کرد تکمیل‌کننده این جورچین برای آغاز دوباره آشوب‌ها در ایران باشد.

گزارشی که رویترز دو روز مانده به پنجم دی ماه منتشر کرد، عجیب بود و حماقت بیشتر دشمن را نشان داد. در این گزارش آمده بود: «در حدود کمتر از دو هفته ناآرامی‌ها که از ۱۵ نوامبر آغاز شد، حدود ۱۵۰۰ نفر کشته شدند.» در ادامه این گزارش آمده است: «تعداد تلفات، که توسط سه مقام وزارت کشور ایران به رویترز ارائه شده است، شامل حداقل ۱۷ نوجوان و حدود ۴۰۰ زن و همچنین برخی از اعضای نیروهای امنیتی است.» آماری که رویترز ارائه داد، نه تنها هیچ نهادی در کشور آن را تأیید نکرد؛ بلکه حتی به تأیید سازمان عفو بین‌الملل هم نرسید.بر اساس این گزارش جعلی که مرزهای جعل خبر را کیلومترها جابه‌جا کرد.

 

رؤیای آشوبی که محقق نشد

یک ضلع دیگر دعوت برای آشوب بات‌های توئیتری و اتاق عملیات منافقین با هزاران اکانت جعلی در شبکه‌های اجتماعی بود که سعی کرد فضای مجازی را مملو از دعوت به آشوب و اغتشاش کند و چنین بنمایاند که هزاران نفر می‌خواهند بار دیگر شهرها را به آشوب بکشند، هزاران نفری که جز یک حساب جعلیِ توئیتری نیستند؛ اما تلاش‌شان متشنج کردن فضای جامعه است.

پنجم دی ماه فرا رسید و همه پیش‌بینی‌های‌شان غلط از آب درآمد. آنها که فکر می‌کردند با یک سری عملیات رسانه‌ای می‌توانند بار دیگر آشوب‌ها را کلید بزنند، سنگ روی یخ شدند. همه آن فعالیت‌های منافقین با حساب‌های توئیتری جعلی بر باد رفت و در فضای مجازی شاهد به سخره گرفته شدن آنها از سوی کاربران ایرانی بودیم، البته ربع پهلوی هم از این قاعده مستثنی نبود.

در فضای حقیقی هم اتفاق خاصی رخ نداد. با وجود آنکه می‌خواستند و پیش‌بینی می‌کردند به اندازه یک ورزشگاه آزادی آدم جمع شود، پنجم دی هم تمام شد و باز هم نقشه دشمنان نقش بر آب شد و این ملت بزرگ ایران بودند که بار دیگر پای نظام و انقلاب اسلامی ایستادند. حدود یک ماه پیش مردم ایران به خیابان آمدند و به تقویت کشور و نظام‌شان کمک کردند و این بار با نیامدن‌های‌شان. مردم ایران آنقدر بصیرت دارند که حتی اگر اعتراضی به وضعیت اقتصاد کشور و معیشت داشته باشند، می‌دانند باید آن را در ساختارهای قانونی کشور پیگیری کنند و در جورچین دشمن بازی نکرده و او را از تحقق نقشه‌هایش ناامید کنند.

مسئولان صدای مردم را بشنوند

درباره اعتراض توجه به چند نکته ضروری ‌است:

اول اینکه، اعتراض مردم به سیاست‌های اقتصادی دولت همچنان پا برجاست. اعتراض‌ها بحق هم هستند و دولت باید این اعتراض‌ها را بشنود و برای حل مشکلات مردم اقدام کند. کار کردن تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات کنونی است.

دوم اینکه، بدانیم در مرحله اول مردم معترض راه‌شان را از آشوبگر‌ها جدا کردند. در مرحله بعد هم کاری کردند که فضای ایجاد آشوب در جامعه مهیا نشود. پس یکی از عناصر اصلی رفع آشوب‌ها مردم ایران بودند که چهار دهه است پشت انقلاب‌شان ایستاده‌اند.

سوم اینکه، دولت و مجلس موظفند ساز و کاری ایجاد کنند تا مردم در صورتی که اعتراضی داشتند بتوانند آن را مطرح کنند؛ چرا که هر بار مردم اعتراضی به سیاست‌های دولت داشته‌اند چه امسال و چه سال 1396 که هر دوی اعتراض‌ها بحق و بجا بود، عده‌ای آماده بودند تا از این بستر سوءاستفاده کنند. در صورتی که ساز و کار مشخصی وجود داشته باشد تا مردم اعتراض خود را فریاد بزنند، دیگر فضا برای آشوبگران باز نخواهد شد و خسارت‌های مالی و جانی به بار نمی‌آید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات