صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۰۶۹۹

اخبار کوتاه یک‌شنبه 4 اسفند

«سیدروح‌الله لطیفی» دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک اعلام کرد: بسته شدن مرز مهران و معطلی کامیون‌های صادراتی در این مرز ربطی به شیوع ویروس کرونا ندارد. وی افزود: به تازگی در استان‌ واسط عراق (با مرکزیت کوت) تخلفات اداری رخ داده و تعدادی از مسئولان در این استان دستگیر شده‌اند که مسئولان گمرک هم جزء افراد دستگیرشده، بودند. این موضوع سبب شده است تصمیم‌گیری در این استان عراق که همجوار استان ایلام ایران قرار دارد، دچار مشکل شود.

هزاران نفر از ساکنان اقلیم کردستان عراق علیه فساد در این اقلیم به تظاهرات دست زدند. در سلیمانیه شمار زیادی در پارک آزادی در مرکز شهر علیه فساد و اوضاع بد اقلیم کردستان عراق شعارهایی سر دادند. «شاسوار عبدالواحد» رئیس حراک الجیل الجدید در سخنانی در جمع معترضان در سلیمانیه اعلام کرد، اگر خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان برآورده نشود، تظاهرات گسترده‌تری برگزار شده و تظاهرات میلیونی خواهد شد.

«اسماعیل مهدی‌پور» مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه افزایش قیمت هرگونه ماسک و کالای پزشکی ممنوع است، بیان کرد: در حال حاضر حداکثر نرخ فروش به مصرف‌کننده نهایی هر عدد ماسک سه لایه، مطابق مصوبه کمیسیون نرخ‌گذاری مربوطه 410 تومان است.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال 1399 کل کشور» آمده است: بیش از 100 هزار میلیارد تومان از منابع در نظرگرفته شده برای بودجه 99 محقق نخواهد شد؛ زیرا با فرض صادرات 600 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی، حدود 62 درصد درآمدهای منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی در سال 1399 محقق می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا به راحتی بهبود می‌یابند. به گزارش رویترز، «تدروس آدنوم گابریه سیس» ضمن دعوت از همه کشور‌ها برای مقابله با ویروس کرونا، تأکید کرد: «۱۳ کشور آفریقایی شناسایی شده‌اند که برای مقابله با کرونا به کمک فوری نیاز دارند.»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات