صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۲۵۰۳

ثمره ایستادگی و تلاش

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

ایران با کسانی که آن را تحریم کرده‌اند هم کریمانه برخورد می‌کند. اگرچه رزمندگان دفاع مقدس از شرارت آلمان در جنگ تحمیلی زخم‌های کهنه در سینه‌ها و ریه‌های خود دارند و همچنین آلمان در سال‌های گذشته در تنگ کردن کمربند تحریم با آمریکا همکاری گسترده‌ای داشته، اما این موجب نشده اکنون که ایران به جایگاه ویژه‌ای در علم پزشکی و تولید کیت تشخیص کرونا دست یافته است، به همان شیوه‌ای که آنها عمل کرده‌اند، رفتار نمایند؛ این ویژگی ملت ایران است که در مکتب اهل بیت(ع) آموخته است؛ آنگاه که حضرت علی(ع) بر شریعه فرات دست یافت، برخلاف معاویه که آب را برای لشکریان امیرالمؤمنین تحریم کرده بود، اجازه داده از آب به قدر نیاز برگیرند. در روزهای گذشته یک محموله کیت تشخیص ویروس کووید۱۹ از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به مقصد آلمان صادر شد؛ این اقدام انسان‌دوستانه بیش از آنکه صرفاً یک فعالیت تجاری باشد، دارای پیام‌های متعددی دارد.

 

روح بزرگ ملت ایران؛ با وجود تحریم‌های شدید و ممنوعیت ورود دارو به ایران، ایران نه تنها به خودکفایی رسیده، بلکه حاضر است دارویی برای نجات انسان‌ها به کشورهای اروپاییِ همراه با آمریکا بفرستد.

اعتلای پرچم کرامت انسان؛ جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده رشد علم در ایران برای کمک به بشریت است، ولی دشمنان با جنگ روانی درصدد آن بوده‌اند که ایران را دشمن بشریت معرفی کنند؛ اما ایران بار دیگر به صورت عملی نشان داد که طرفدار واقعی انسان‌هاست.

پیشرفت علمی کشور؛ در سال‌های گذشته پیشرفت‌های علمی ایران باعث شک و حیرت برخی گروه‌های ضد انقلاب شده بود و آنها در رسانه‌های خود علم ایرانی را زیر سؤال می‌بردند؛ اکنون این اقدام پاسخی عملی به آنهایی است که نسبت به عزم، اراده، توان و فناوری زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان ایران تردید داشته‌اند.

جلوتر از قطب پزشکی جهان؛ اولین صادرات ایران به کشور آلمان صورت گرفت که قطب پزشکی جهان است و در سالیان گذشته همواره محل رجوع بیماران تنفسی بوده، اما اکنون در این زمینه دست نیاز به سمت ایران دراز کرده است.

زمینه استقلال اقتصادی؛ اگرچه دولت‌های مختلف در سیاست عدم اتکا به نفت موفق نبودند، ولی اکنون که دشمن در را به روی آنها بسته است، خداوند درهای بیشتری را برای ما گشوده است که از جمله آنها اعتماد به نیروهای جوان و دستیابی به موفقیت‌های پزشکی است که از طریق آنها می‌توانیم خودمان انتخاب کنیم چگونه و چه زمانی دارو بفروشیم و چگونه پول‌مان را دریافت کنیم.

فرصت رشد کشور؛ پیشتازی ایران در حل یک معادله جهانی رتبه علمی ایران را نشان داده و خواهید دید که ان‌شاءالله همین بیماری فرصت‌هایی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

ایران سربلند؛ اکنون که 60 کشور در نوبت دریافت کیت ایستاده‌اند، جهان متوجه شد نه تنها تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بی‌فایده بوده، بلکه ایرانِ امروز در حوزه پزشکی از آمریکا سربلندتر است.

شکست جنگ روانی دشمن؛ این موفقیت خط بطلانی بود بر اقدامات رسانه‌های دشمن در ماه‌های گذشته که در جنگ روانی گسترده‌ای در صدد بودند ایران را در مسئله کرونا ناکارآمد نشان بدهند.

این روحیه و استقامت نتیجه‌بخش ملت ایران انسان را به یاد این سفارش خدای متعال به پیغمبر در سوره‌ «هود» می‌اندازد که می‌فرماید: «فاستقم کما امرت و من تاب معک.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات