کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۴۳

خرداد همه‌ تاریخ ایران است

پایگاه بصیرت / یدالله مرادی/
تاریخ یک قرن حضور فکری و فیزیکی و ترسیم مسیر اندیشه یک عالم دینی، نه برای ایران و نه برای شیعه و مسلمانان که برای استقلال و عزت و رهایی همه ملت‌ها و همه مظلومان و ستمدیدگان جهان است. خرداد همه تاریخ ایران است و امام خمینی (ره) همه هویت آن، زیرا به تعبیر ژرف رهبر اندیشمندمان، نام ایران و انقلاب اسلامی ایران با نام امام خمینی (ره) شناخته می‌شود.
شور و هیجان و هویت انقلابی و معرفت آسمانی و الهام قرآنی با به صحنه آمدن امام خمینی (ره) از دهه ۲۰ در سرزمین ایران و حوزه‌های علمیه نضج گرفت و به سرعت میلیون‌ها دل همراه شد تا طرح نو دراندازند.
۱۵ خرداد‌ها به ۱۷ شهریورماه و ۱۳ آبان‌ها گره خورد تا نظم نوینی بر ایران و منطقه حاکم گرداند و اینجا بود که شکوفه بهاری در بهمن سرد ۵۷ رویید و لاله‌ها سر برآوردند و بهاران خجسته باد ورد زبان‌ها شد. اغنیا و ملاکین و ستمکاران، مغضوب و پابرهنگان و محرومان بر کاخ‌نشینان ارجح و هنر توده‌ها فوران تا آفریقا و آمریکا لبخند ذوق و عشق بر چهره‌ها آفتابی شد.
کمونیسم جایی جز زباله‌دانی تاریخ نیافت و امپریالیسم و استکبار با محاربه دین و تعقل و منطق جهاد بایکوت شدند.
قدر بدانیم فکر و تفکر و مرام امامی را که ارزش و اعتبار به جامعه بخشید و حیاتی مجدد با کارآمدی دین و اسلام را شناساند و امروز حوثی یمنی، مبارز عراقی، شهید غزه‌ای، جهادگر لبنانی و آزادیخواه آمریکایی تا فعال آفریقایی و تلاشگر آسیایی به او تمسک می‌نماید که از ظواهر دنیایی چیزی جز عبا و قبا و نعلینی بر پا نداشت.
در داغ هجران سی و یکمین سال فقدان آن عالم عامل و رهایی‌بخش بازهم اشک‌آلود می‌نویسیم که خمینی جماران را طالبیم نه آرامگاه مجلل و کاخ پرزرق‌وبرق کنونی که با تفکر و اندیشه‌اش بیگانه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات