صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۳۸۸۰

نگاهی به کنتور دروغ‌شمار بیندازید

بارها این ضرب‌المثل را شنیده‌ایم که؛ "اگر صد چاقو بسازد، یکیش دسته ندارد[...]

یادداشت: بارها این ضرب‌المثل را شنیده‌ایم که؛ "اگر صد چاقو بسازد، یکیش دسته ندارد" منظور این است که چنین فردی سخن صادقانه نمی‌زند و هیچ‌وقت به حرف او نباید اعتماد کرد.

گزاره‌های خبری: اکنون بی‌اعتمادی به سخنان ترامپ به‌گونه‌ای شده است که مصداق این ضرب‌المثل شده و برای او دروغ‌شمار گذاشته‌اند. 1- روزنامه واشنگتن‌پست می‌نویسد: «دونالد ترامپ توانست در 601 روز بعد از زمان انتخابات ریاست جمهوری، رکورد 5000 دروغ را بشکند.» 2- ترامپ در 827 روز از زمان ریاست جمهوری خود بیش از 10 هزار دروغ یا بیانیه گمراه‌کننده را صادر کرده است. 3- دونالد ترامپ طی 1170 روز کاری به‌عنوان رئیس‌جمهور، 18 هزار دروغ یا ادعای گمراه‌کننده بیان کرده که به‌طور میانگین، 15 دروغ در هر روز می‌شود.

گزاره‌های تحلیلی: 1- پیام‌های آشکار و پنهان ترامپ نشان از آن دارد که اعتباری بر صحبت‌ها و قول و قرارهای این فرد نیست و نباید ساده‌لوحانه گفته‌های او را باور کرد. وقتی که در آمریکا این فرد دروغ‌گوترین فرد خطاب می‌شود، چه لزومی دارد که ما سخنان وی را به رسمیت بشناسیم و به آن اهمیت بدهیم و مهم‌تر از آن، از وعده‌های پسامذاکره ترامپ استفاده کنیم برای رودررو کردن مردم با حاکمیت. همین تمایل به مذاکره و معطل ماندن کارهای بسیار ساده نیز باعث می‌شود که برخی سخن از توطئه مذاکره‌خواهان به میان بیاورند. 2- برخی از مسئولان یا رسانه‌های داخلی گویا در حال استفاده از این تاکتیک مرد دروغ‌گو هستند و پیوسته ضرورت مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند. آن‌ها با دروغ‌سازی و برای جلب نظر افکار عمومی در کشور، ادعا می‌کنند که ترامپ در شرایط بسیار بدی در داخل آمریکا قرار دارد و حاضر است هر امتیازی را بدهد تا از این وضعیت رهایی یابد. 3- مقام معظم رهبری در سخنرانی عید قربان در مورد سود آمریکا در مذاکره فرمودند: «این پیرمردی که در آمریکا بر سر کار است، از این مذاکره سود خواهد برد؛ یا برای خودش یا انتخابات می‌خواهد از این مذاکره استفاده کند.» جریان تحریف ابایی از آن ندارد که برای توجیه مذاکره از خزانه خالی، تضمین امضای کری، حل مشکل آب خوردن، هواپیمایی که بوی نو می‌دهد، دلار هزارتومانی و رفع خطر نظامی را مطرح کند تا معامله برد برد به نفع آمریکا و مذاکره‌خواهان رقم بخورد! خوب است برای دفاع از حیثیت ملی هم که شده، مسئولان مذاکره‌خواه نگاهی به کنتور دروغ‌شمار بیندازند و بعد دست دوستی به ‌سوی ترامپ دراز کنند. (نویسنده: فرهاد مهدوی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات