صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۸۶۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 30 شهریور

چشم‌داشتی نداریم!/ سردار «حاجی‌زاده»، فرمانده هوافضای سپاه در بازدید از خطوط تولید و مراکز تحقیقاتی و نوآوری سایپا با بیان اینکه امروز در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه با دشمن قرار داریم، اظهار داشت: «تلاش متخصصان فعال در صنعت خودرو به‌عنوان فرماندهان اصلی این نبرد، برای خودکفایی آینده کشور مهم و اثرگذار است. شکست دشمن در زمینه تحریم صنعت خودرو با سرمایه‌گذاری و توجه به بومی‌سازی قطعات رقم خواهد خورد. صنعت خودرو خاکریز امروز کشور در نبرد اقتصادی است و با اقداماتی که در دست اجراست، دشمن در این عرصه ناامید خواهد شد. ما در نیروهای مسلح، صنایع دفاع و بسیج، وظیفه امروز خود را کمک و حمایت از توسعه صنایع داخلی دانسته و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و تنها با هدف اعتلای کشور، در این عرصه حضور خواهیم داشت.»

سايت حامي دولت: محبوبيت رئيسي بالاي ۵۰ درصد است/ «عصر ایران» نوشت: «رئیسی در طول مدت رياست قوه قضائيه تمام تجربيات دهه‌ها حضور در قوه قضائيه را به کار گرفت و توانست اصلاحات در دستگاه قضايي را آغاز كند و بي‌وقفه پيش ببرد؛ اصلاحاتي كه با توجه به ‌كارهاي بر زمين‌مانده، هنوز در ابتداي راه است ولي منصفانه بايد گفت كه در مسير درستي پيش مي‌رود. اين اقدامات رئيسي، از چشم مردم دور نماند، به‌گونه‌ای كه برخي نظرسنجي‌هاي معتبر، ميزان رضايت مردم از عملكرد رئيسي را بالاي ۵۰ درصد نشان مي‌دهند كه به نظر مي‌رسد بالاترين ميزان رضايتمندي از عملكرد يك رئيس قوه قضائيه در ۴۰ سال گذشته باشد.

فشار جدید آمریکا به لبنان/ وب‌سایت عبری‌زبان «واللا» مدعی شد، دولت آمریکا تلاش دارد لبنان را وارد روند مذاکرات با رژیم صهیونیستی کند. این وب‌سایت نوشت؛ دولت آمریکا تلاش می‌کند با فشار به دولت لبنان، مذاکرات این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم حدود دریایی و استخراج گاز را آغاز کند. «دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، تلاش‌های وسیعی را آغاز کرده و با سفرهای مداوم به بیروت و تل‌آویو سعی دارد تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت‌و‌گوهای دو طرف را آغاز کند.»

۳ برابر شدن واردات لوازم‌آرایشی و بهداشتی قاچاق/ «حمید مقیمی» عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد لوازم‌آرایشی و بهداشتی موجود در بازار را کالاهای قاچاق تشکیل می‌دهد، گفت: «واردات لوازم‌آرایشی و بهداشتی از سال گذشته تاکنون ۳ برابر افزایش یافته است.»

احکام سیاسی (سؤال 43): حضور در مجلسی که در آن غیبت می­شود، چه حکمی دارد و وظیفه چیست؟ اگر بداند در مجلسی غیبت می­شود، حضور در آن مجلس جایز نیست و اگر در مجلسی کسی قصد غیبت کردن داشته باشد یا در حال غیبت کردن باشد، با وجود شرایط نهی از منکر، نهی زبانی واجب است و درهرصورت اگر غیبت مسلمانی را بشنود، باید رد غیبت کند و از حیثیت وی دفاع نماید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات