صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۹۶۸۵
فرمانده‭ ‬کل‭ ‬سپاه‭ ‬در‭ ‬نشست‭ ‬مشترک‭ ‬مسئولان‭ ‬سیاسی‭ ‬نیروهای‭ ‬مسلح‭ ‬

تحرکات تاکتیکی نمی‌تواند از نابودی‌ رژیم صهیونیستی جلوگیری کند

پایگاه بصیرت / حسن ابراهیمی

فرمانده کل سپاه گفت: «امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در نبرد هسته‌ای،‌ جدال تحریم و جنگ سیاسی و حتی مقابله نظامی، هر استراتژی‌ای که دشمن انتخاب کند،‌ ما پیروزیم. ما حتی از تصور اینکه آسیب ببینیم هم عبور کرده‌ایم.»

به گزارش خبرنگار صبح صادق، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در نشست مشترک مسئولان سیاسی نیروهای مسلح که به صورت محدود و ارتباط تصویری با رده‌های مختلف برگزار شد، با بیان اینکه در یکی از فرازهای برجسته و سرنوشت‌ساز انقلاب و یکی از مقاطع تعیین‌کننده تاریخ اسلام و ایران قرار داریم، گفت:  «به این حقیقت رسیده‌ایم که در هر زمانی و امروز بیش از هر زمانی هیچ راهی جز قدرتمند شدن و قوی بودن ضامن بقا و حیات، ‌استقلال،‌ عزت و کرامت ما نیست. مادامی که دشمن فعال است و عمل می‌کند، جز بر کشیدن شمشیرها از نیام راهی برای بقا باقی نمی‌ماند و جز در میدان جهاد قوی نمی‌شویم.» وی با اشاره به اینکه باید معادلات و ابزارهای پیروزی را بسازیم، تصریح کرد: «بصیرت نافذ، درک عمیق، ‌ژرفای در اعتماد و باور، پایه‌های شخصیت یک ملت را می‌سازند؛ از این رو شکست و پیروزی مربوط به ابزارها نیستند، ‌بلکه مربوط به اعتقادات درونی و کمیت استحکام قلب‌ها، ‌روح‌ها و عقیده‌هاست. ملتی که در باورها سست‌ شود، قطعاً سرنوشت نبرد را به دست دشمن خواهد سپرد. ملتی که در اعتقادات قوی باشد، در هیچ جنگی نمی‌بازد.» فرمانده کل سپاه راز موفقیت‌های چهل و چند ساله نظام و انقلاب در مقابل آرایش وسیع،‌ به هم پیوسته و متراکم دشمنان را بصیرت و اتکای به خداوند دانست و افزود: «اگر ملتی در میدان تردید قرار گیرد، سست می‌شود. ایمان نقطه مقابل تردید است.  ایمان آگاهانه قدرت‌ساز و پایان‌ناپذیر است. درخشش نور ولایت در تنویر افکار،‌ روشن کردن ضمیر و نشان دادن مسیر است. بسط تفکر ولی فقیه در جامعه، انتشار امواج روح‌بخش، ‌الهام‌بخش،‌ امیدبخش و تعالی‌بخش اندیشه اوست که شخصیت می‌سازد. انسجام حول کلام ولایت،‌ مشارکت متعهدانه و‌ انقلابی مستلزم قدرت شناخت صحیح است که هادیان سیاسی باید آن را ایجاد کنند.» وی با بیان اینکه خداوند واقعیت‌های قدرت ما را در دل دشمن نشان می‌دهد، افزود: «سیاست فشار حداکثری و معمار آن شکست خورده و امروز ما شرط تعیین می‌کنیم. وقتی شرط تعیین کنید،‌ شما پیروز هستید. با نقطه قوت و از موضع قدرت در مذاکرت حاضر می‌شویم. با عزت و اعتماد به نفس و از موضع یک پیروز حرف می‌زنیم.» فرمانده کل سپاه در پایان تأکید کرد: «رژیم صهیونیستی در محاصره قوای اسلام است و تحرکات تاکتیکی نمی‌تواند از نابودی‌اش جلوگیری کند. ما پیش می‌رویم و آنها پاسخ‌های لازم را دریافت می‌کنند و گام به گام به سمت نابودی پیش می‌روند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز در این نشست، با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح به هیچ وجه وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نمی‌شوند، گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد پاسدار انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای آن، در حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و دشمنان بدانند که فضاسازی‌های آنها باعث انفعال ما نخواهد شد.» وی با بیان اینکه سپاه با هماهنگی و انسجام داخلی نسبت به تحرکات دشمن عمل می‌کند، افزود: «سپاه همچون گذشته در دفاع از انقلاب با بصیرت و آگاهی و محور قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای تحقق حضور حداکثری و شوق‌انگیز مردم در انتخابات تلاش
خواهد کرد.» وی با اشاره به تدوین دکترین رفتار سیاسی سپاه، گفت: «از مجموعه معاونت سیاسی، به ویژه برادر با سابقه و ارزشمند سردار دکتر جوانی تقدیر و تشکر می‌کنم؛ ایشان هم در تدوین دکترین رفتار سیاسی سپاه در هیئت اندیشه‌ورزی نمایندگی ولی فقیه زحمت زیادی کشیدند و هم در چارچوب آن عمل کردند و موفق هم عمل کردند.» نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه مواضع معاون سیاسی سپاه موضع مجموعه سپاه است، تصریح کرد: «در مسائل سیاسی هماهنگی خوبی در سپاه وجود دارد و آنچه معاون سیاسی اعلام می‌کند، همان چیزی است که مجموعه سپاه و نمایندگی ولی‌فقیه به عنوان متولی این امر درباره آن اتفاق نظر دارند.» حجت‌الاسلام دکتر حاجی‌صادقی در ادامه هدایت سیاسی را هدایت به دین دانست و با اشاره به نقش مهم هادیان سیاسی در سپاه، گفت: «در فرهنگ دینی سیاست و اخلاق مدقن توأم هستند و کسانی که در اخلاق موفق نباشند، در سیاست هم موفق نخواهند بود.» وی با اشاره به اهداف دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: «تغییر ذائقه فرهنگی مردم، تغییر ذائقه سیاسی مسئولان نظام، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت دینی و ناامید کردن مردم، از جمله هدف‌هایی است که از سوی دشمنان دنبال می‌شود.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه در زمینه راهکارهای مقابله با سناریوهای دشمنان گفت: «تبیین صحیح تقابل پایان‌ناپذیر استکبار با جمهوری اسلامی، درک صحیح از نقشه‌های دشمنان برای استحاله از درون، تقویت کارآمدی نظام اسلامی و بیان ریشه‌های ناکارآمدی برخی دولت‌های و تقویت انگیزه و امید در مردم از مواردی است که هادیان سیاسی باید مدنظر قرار دهند.» وی در پایان مشارکت را بهترین راه تغییر برای حل مشکلات دانست و تأکید کرد: «مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی راه حل قوی شدن کشور و عبور از موانع و مشکلات پیش روی نظام جمهوری اسلامی است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا هم در این نشست با اشاره به چالش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب و راهکارهای مقابله با آنها گفت: اگر می‌خواهید جریان‌های منحرف و معارض و مخالف را بشناسید، اگر می‌خواهید راه حق را پیدا کنید، اگر می‌خواهید جبهه عقل را پیدا کنید؛ باید کسانی که از جبهه  حق منحرف شدند و معارض شدند و مقابله کردند را بشناسید.  وی افزود: چالش‌های آینده ما جدا از چالش‌های گذشته نمی‌تواند باشد. چالش‌های آینده ریشه در چالش‌های گذشته دارد. اما اگر بخواهیم اهم چالش‌های فراروی نظام را ارزیابی کنیم باید به نوعی به چالش‌های گذشته اشاره کرد.  حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی درک نادرست از حاکمیت دینی و ولایت فقیه، اعتقاد به توسعه سیاسی براساس مدل غربی، برخورد گزینشی و نفاق‌آمیز در برابر خواسته‌های رهبری و تلاش در جهت ارتباط با غرب و گرایش به آمریکا را از شاخصه‌های گفتمان‌های انحرافی دانست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات