صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۳۴۲۳۸

مرگ خلاقیت تولد خشونت

پایگاه بصیرت / کیسی ایمافیدون

فناوری کارهای زیادی را برای سهولت و کارآیی بیشتر زندگی ما انجام داده است. با این حال، در نقش والدین باید نگران تأثیر دستگاه‌هایی، مانند تلفن‌های هوشمند بر فرزندتان باشید. در زمانی که داشتن تلفن همراه برای کودکان عادی شده است، آیا نباید نگران این باشید که یک تلفن هوشمند چه تأثیری منفی می‌تواند بر رشد فرزند شما داشته باشد؟

 

تغییر رابطه والدین و فرزند

کودکان‌تان به جای اینکه به شما متصل شوند، به شارژر تلفن همراه متصل می‌شوند! کودکان هنوز دوره رشد خود را سپری می‌کنند و شما باید حواس‌تان به آنها باشد. با استفاده از تلفن‌های هوشمند و نقل مکان کردن گپ و گفت با کودکان به فضای مجازی، در آخر این فرزندان‌تان هستند که آسیب خواهند دید، هرچند برای‌شان شکلک‌های زیبا ارسال کنید. هیچ چیز جای لبخند واقعی شما را نمی‌گیرد.

محدود شدن ذهن خلاق

با دسترسی آسان از طریق تلفن‌های هوشمند به اکثر بازی‌ها، بچه‌ها در حال حاضر بستری برای بازی‌های هیجان‌انگیز مختلف دارند که این بازی‌ها خلاقیت و تخیلات آنها را محدود کرده و رشد آنها را کند می‌کند.

کم شدن خواب

بر اساس یک مطالعه، تلفن هوشمند در اتاق خواب می‌تواند به طور قابل توجهی خواب کمتر، زمان خواب دیرتر و خستگی بیشتری را به همراه داشته باشد. کودک شما باید به اندازه کافی بخوابد و مغز خود را برای فعالیت‌های روز بعد آماده کند.

توانایی یادگیری را مختل می‌کند

به گفته محققان، یک تلفن هوشمند برای رشد اجتماعی و اقتصادی کودک مضر است؛ زیرا توجه کودک را منحرف می‌کند. بر اساس یافته‌ها، استفاده از چنین دستگاه‌هایی می‌تواند رشد مهارت‌های مورد نیاز برای ریاضی و علوم را در کودک مختل کند.

اعتیاد به بار می‌آورد

تلفن همراه رشد کلی کودک را به خطر می‌اندازد. یک تلفن هوشمند می‌تواند منبعی برای اعتیاد باشد. این نوع اعتیاد ذهن آنها را درگیر کرده و برای مدت طولانی حتی در بزرگسالی آنها را مجذوب خود می‌کند.

سلامت روانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل افسردگی و بی‌اشتهایی در کودکان استفاده از تلفن هوشمند و اتصال به اینترنت است. از آنجایی که کودکان در اینترنت به تنهایی رها می‌شوند، ممکن است در معرض خطرات بسیاری قرار گیرند.

باعث چاقی می‌شود

استفاده زیاد از تلفن‌های هوشمند بر سلامت جسمی فرزندان شما نیز تأثیر می‌گذارد. با استفاده از تلفن هوشمند، کودک شما باید ساعت‌ها در یک مکان خاص بماند. استفاده بیش از حد از چنین فناوری در حال حاضر عامل ایجاد چاقی است.

خشونت را ترویج می‌دهد

کودکان از طریق تلفن‌های هوشمند در معرض خشونت در بازی‌ها و از طریق شبکه‌های مجازی در معرض آزار سایبری قرار می‌گیرند. این باعث می‌شود کودکان بپذیرند که رفتار خشونت‌آمیز یک راه عادی برای حل مشکلات است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات