صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۸  ، 
کد خبر : ۵۲۸۷

آمریکا در عراق سر به سر ایران نگذارد؛ هزینه اش بالاست


اگر نظامیان آمریکایی مستقر در عراق بخواهند دستور بوش برای ربودن یا کشتن ایرانی ها را اجرا کنند، تاوان سنگینی را پرداخت خواهند کرد.
یک مقام مطلع در تهران با اعلام این مطلب به خبرنگار عصر ایران (
asriran.com
)، گفت: جرج بوش اخیراً به طور صریح دستور داده است که تفنگداران آمریکایی، ایرانی ها را در عراق بربایند یا بکشند که دو نمونه از این اقدامات را در بغداد و اربیل شاهد بوده ایم.
وی که نخواست نامش ذکر شود، افزود: البته آمریکایی ها از حدود یک سال پیش، اقدامات خصمانه ای را علیه اتباع ایرانی در عراق آغاز کرده اند که از آن جمله می توان به بازداشت های موقت برخی ایرانیان در عراق به منظور گرفتن آزمایش
D.N.A و انگشت نگاری و عکسبرداری از آنها اشاره کرد ولی با دستور اخیر بوش، آمریکایی ها شمشیر را از رو بسته اند و از این رو نباید تصور کنند که این رویکرد بدون پاسخ خواهد ماند.
وی گفت: ایران تاکنون دخالتی در امور عراق نداشته است و هر حضور و فعالیتی که ما در عراق داشته ایم در هماهنگی کامل با دولتمردان عراقی بوده است.
این مقام آگاه افزود: با این حال، ما دوستان بسیار خوب و قدرتمندی در عراق داریم که به طور جدی از ایران حمایت می کنند و اگر آنها احساس کنند که دوستان ایرانی شان در عراق مورد هدف آمریکایی ها قرار می گیرند، این احتمال به طور قوی وجود خواهد داشت که راساً به اقدام علیه آمریکایی ها بپردازند و اوضاع برای سربازان آمریکایی مستقر در عراق از آنچه هست، بدتر شود.
وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم عراق، که همسایه و دوست ماست، صحنه تقابل مان با آمریکا شود ولی اگر آمریکایی ها بخواهند عراق را به صفحه شطرنج تبدیل کنند و در آن ایران را به رقابت فرا بخوانند باید بدانند که در نهایت خودشان "کیش و مات" خواهند شد.
وی افزود: تاکنون که حامیان عراقی ایران هیچ اقدام جدی علیه آمریکایی ها صورت نداده اند، نظامیان آمریکا هر روز متحمل تلفات جانی عدیده می شوند و حال باید این محاسبه در پنتاگون شکل بگیرد که اگر قرار باشد دشمنان جدیدی در عراق برای خود بتراشند، چه سرنوشتی در انتظار سربازانشان خواهد بود.
وی درباره اتهام آمریکا مبنی بر اینکه ایران در امور عراق مداخله می کند، گفت: آمریکا از آن سوی دنیا به عراق آمده و کشوری را اشغال کرده و این کار، مداخله نیست ولی حضور قانونی ایرانی ها در عراق که یک کشور همسایه محسوب می شود، مداخله است؟!
این مقام مطلع تصریح کرد: اتهام مداخله ایران به سه دلیل مطرح می شود: اول آنکه افکار عمومی را علیه ایران آماده کنند تا زمینه مناسب برای اقدامات احتمالی علیه کشورمان را فراهم سازند، دوم اینکه شکست خود در عراق را با فرافکنی توجیه کنند و سومین دلیل نیز آن است که مداخلات برخی کشورهای عربی در عراق را کتمان کنند.
وی در پایان گفت: بار دیگر به دولتمردان آمریکا هشدار می دهیم که سر به سر ایران در عراق نگذارند و دوستان ایران در عراق که حتی منتظر اشاره تهران نیز نمی مانند، را فراموش نکنند و بیش از هر چیزی به حفظ جان سربازان آمریکایی بیندیشند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات