صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۶۰۸۵۵

مدیر مرکز حقوق بشر المیزان:محاصره نوار غزه آینده تحصیلی کودکان فلسطینی را تهدید می‌کند


بصیرت: مدیر مرکز حقوق بشر "المیزان" فلسطین هشدار داد: محاصره نوار غزه و افزایش میزان فقر و بیکاری آینده تحصیلی کودکان فلسطینی در این منطقه را به شدت تهدید می‌کند.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس در غزه، پدیده کودکان کار در دروه اخیر در خیابان‌های نوار غزه گسترش یافته ‌است زیرا این کودکان برای سهیم شدن در کاستن از بار سنگین معیشتی خانواده‌های خود باتوجه به محاصره تحمیلی و ظالمانه رژیم صهیونیستی مجبور هستند تا کلاس‌های درس خود را ترک کرده و به اشغال بپردازند.
"عصام یونس" در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه، ظهور این پدیده را تابع عوامل مختلفی دانست و در صدر آن به افزایش میزان فقر در میان خانواده‌های فلسطینی ساکن نوار غزه اشاره کرد.
وی گفت: 85 درصد ساکنان نوار غزه زیر خط فقر به سر می‌برند و میزان بیکاری نیز به خاطر محاصره تحمیلی صهیونیست‌ها علیه غزه به بیش از 65 درصد افزایش یافته است.
وی "عدم وجود نظارت مستقیم از سوی مراجع آموزشی را از دیگر عواملی دانست که باعث شده تا بسیاری از کودکان با ترک تحصیل به کار کردن در خیابانها و بازار روی آورند".
یونس "بر ضرورت تدوین قانونی برای ممانعت از ترک تحصیل کودکان و الحاق آنها به بازار کار در سنین پایین تاکید کرد" و گفت: پدیده کار کودکان در نوار غزه در گذشته نیز وجود داشته‌است اما بعد از محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی این میزان به شدت افزایش یافته‌است.
مدیر مرکز حقوق بشر المیزان همچنین به دشواری سرشماری کودکان کار در نوار غزه به خاطر افزایش مداوم شمار آنها اشاره کرد و از همه مراجع بین‌المللی خواست تا برای پایان دادن به محاصره که باعث فلج شدن همه شریان‌های زندگی در نوار غزه شده‌است، به سرعت وارد عمل شوند.
وی از دولت منتخب فلسطین در نوار غزه نیز خواست تا سطح آموزش رایگان و اجباری کودکان را گسترش دهد، زیرا مطابق آن پدران حق ندارند که کودکان خود را در سنین بسیار پایین از مدارس خارج کرده و وارد بازار کار کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات