تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۶۳۴۴۴

القدس العربی: ایران از حماقت آمریکا در عراق سود جست

اشاره: روزنامه القدس العربی با اشاره به اشغالگری آمریکا در عراق نوشت ایران از حماقت آمریکا در عراق بهره برداری کرد و بدون آنکه حتی یک سربازش را از دست بدهد یا حتی یک گلوله شلیک کند، هر چه خواست در عراق بدست آورد.

به گزارش فارس، روزنامه القدس العربی در سر مقاله خود با عنوان "ایران و بهره‌برداری از حماقت آمریکا به نفع خود"، ایران را قدرت بزرگ منطقه دانست و نوشت: ایران قدرت بزرگ منطقه است و خواهد بود و تلاش می کند منافع خود را محقق بخشد.

القدس العربی با اشاره به تهاجم آمریکا علیه عراق، ایران را برنده اصلی این جنگ دانست و نوشت: آنچه در عراق جریان دارد جنگ نیابتی بین ایران و آمریکا است و روشن است که تاکنون ایران برنده این جنگ بوده است.

این روزنامه نوشت: ایران هر چه خواست در عراق بدست آورد بدون آنکه حتی یک سربازش را از دست بدهد یا حتی یک گلوله شلیک کند و این بزرگترین دستاورد دیپلماتیک و نظامی در تاریخ است که تقریبا با هزینه بسیار اندک بدست آمده است.

به نوشته این روزنامه، ایران به خوبی برنامه‌ریزی می‌کند و می‌داند چگونه از برگ برنده‌ها و اهرمهای فشار با تدبیری عالی استفاده کند.

القدس العربی نوشت: ایران توانست از حماقت سیاسی و راهبردی عربی_ آمریکایی برای منافع خود و اهداف میان مدت و دراز مدت بهره‌برداری کند.

این روزنامه فرامنطقه‌ای افزود: دولت بوش دو دشمن بزرگ ایران در منطقه یعنی نظام صدام در غرب و طالبان در شرق را از بین‌برد و عراق ضعیف تحت محاصره و تکه‌تکه شده را از نظر جغرافیایی و جمعیتی به میدان نفوذ ایران تبدیل کرد.

به نوشته این روزنامه، خطرناکتر از این سرگرم بودن آمریکا در دو جنگ عراق و افغانستان زمینه را برای ایران فراهم کرد تا به توسعه و تقویت برنامه‌های صنایع و برنامه‌های هسته‌ای خود بپردازد.

القدس العربی در پایان می‌نویسد: پنج سال پس از اشغال عراق بوش چیزی برای گفتن ندارد جز اینکه بگوید وضع امنیتی در عراق اندکی بهبود یافته است یعنی شمار جنازه‌ها کمی کاهش یافته است و این در حالی است که فرمانده نیروهایش در عراق از شدت نفوذ ایران و موفقیتش در به شکست کشاندن طرح آمریکا در عراق اشک می‌ریزد و این دستاوردهای بزرگ قدرتمندترین و بزرگترین کشور تاریخ است.!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات