صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۷۱۳۵۲

پیام سخنگوی سیاسی حماس به همایش "غزه و رسانه"


بصیرت: محمد نزال سخنگوی سیاسی حماس نخستین سخنران این همایش بود که از شبکه تلویزیونی العالم و از طریق ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرد و پیامش را در قدردانی از رسانه‌‌های مستقل جهان که در طول جنگ 22 روزه غزه جنایات صهیونیستها را در با شفافیت هر چه تمامتر منعکس کردند، قرائت و از مقاومت گروههای مختلف فلسطینی در رویارویی با جنگ طلبان اسرائیلی تجلیل کرد.
وی محدودیتهای ایجاد شده توسط اسرائیل را برای رسانه‌ها در انعکاس جنگ غزه محکوم به شکست خواند و گفت: رسانه‌های دنیا توانستند این جنایتهای وحشیانه را به دنیا نشان دهند و از طریق خبر و تصویر که گویاتر از هر چیز دیگری است آن را به جهانیان منعکس کنند. وظیفه زینبی رسانه‌ها شروع شده است.
آیت الله محمدعلی تسخیری رئیس مجمع جهانی صلح نیز دیگرسخنران این همایش بود که با تقدیر از مقاومت ملت فلسطین، خطاب به رزمندگان مقاومت گفت: ای مجاهدان غزه شما وظیفه حسینی خود را کاملا انجام دادید و تنها وظیفه زینبی شما باقی مانده است و امیدوارم به پیروزی برسید.
تسخیری با مقایسه اقدام مصر درنگشودن گذرگاه رفح با سازش تفاهم نامه کمپ دیوید،گفت: خط سازش ازروز اول تاکنون مطرح بوده است اما مقاومت فلسطین در سالهای 1901، 1921، 1935 ، و 1936 و 1937 ، 1947 و انتفاضه های اول و دوم که الهام گرفته از انقلاب اسلامی بود همچنان زنده است. امروز نیز وظیفه زینبی رسانه‌ها شروع شده و باید مفاهیم پیروزی حماس و مقاومت اسلامی را مطرح کنند و جنایتهای رژیم صهیونیستی را برملا سازند.
جنگ غزه، جنگی مکتبی بود
همچنین عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا وسیما کارنامه جامعه رسانه‌ای کشور را درانعکاس جنایتهای رژیم صهیونیستی در غزه "بسیار خوب" ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌های ما نشان دادند که مانند روزهای اول انقلاب برای پشتیبانی از اردوگاه حق همیشه در صحنه آماده‌اند و از همفکری لازم با یکدیگر برخوردارند. جنگ امروز غزه، جنگی مکتبی و اعلام آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی نیز نشانه شکست آن است و پیروز جنگ نیز کودکان فلسطینی‌اند.
ضرغامی در ستایش مقاومت مردم فلسطین و به ویژه کودکان غزه، سخنانش را با قرائت ابیاتی از مولوی (قصه مربوط به اصحاب اخدود در مثنوی معنوی) به پایان برد.
پیشنهاد "المنار" برای تاسیس مرکز تحقیقات ویژه مستند‌سازی فلسطین
علی زعتیر نماینده شبکه المنار لبنان نیز در سخنانی خواستار ایجاد مرکز تحقیقات ویژه مستندسازی تاریخ فلسطین شد و گفت: باید با مستند سازی درباره مقاومت فلسطینیها و جنایات صهیونیستها وظیفه خود را انجام دهیم و به همین جهت من پیشنهاد می‌کنم یک مرکز تحقیقات ویژه مستند سازی درباره تاریخ فلسطین توسط رسانه‌ها ایجاد شود.
تحلیل مدیرمسئول کیهان از جنگ غزه
در ادامه حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز با تحلیل جنگ غزه گفت: 22 روز قبل وقتی فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هدایت عملیات غزه را برعهده گرفت، تصورش این بود که ماجرا حداکثر سه روز تمام می شود حال آنکه ورق برگشت.
شریعتمداری با اشاره به نقش رسانه‌ها در انعکاس جنایات اسرائیل در غزه گفت: مسئولیت رسانه‌ها تمام نشده بلکه تازه شروع شده است و باید این پیروزی همه جا فریاد زده شود. وظیفه دیگر رسانه‌ها نشان دادن خط سازش است؛ رژیم مصر گذرگاه رفح راحتی برای عبور زنان و کودکان باز نکرد و اتفاقا حسنی مبارک و ملک عبدالله ( پادشاه اردن) درخواست تشدید سرکوب را داشتند. اسناد این گفته‌ها موجود است و باید توسط رسانه‌ها گفته شود.
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: کسی تصور نکند که اگر از مردم فلسطین دفاع می کند در حق آنها لطف می‌کند. مگر دو خط آبی را در پرچم رژیم صهیونیستی که به معنی نیل تا فرات است فراموش کرده‌اید؟ چرا ما باید در داخل خودمان را سانسور کنیم و آن طرف هم دشمن هر کاری که دلش خواست انجام دهد. دلهای ما برای کودکان غزه داغدار است. آتش بس یعنی چه؟اشغالگران در هر جایی که هستند واجب القتل‌اند.
شکست اخیر اسرائیل، دوران افول و فروپاشی‌ این رژیم را کلید زده است
در ادامه نیز پرویز اسماعیلی مدیر عامل خبرگزاری مهر، به تحلیل جنایات اسرائیل در غزه و شکست این رژیم پرداخت گفت: اگر رویدادهای دهه 40 و جنگ 1967 که به اشغال بخشهایی از سرزمینهای فلسطین و نیز برخی کشورها منجر شد را بتوان دوران افزایش استیلای این رژیم دانست قطعا شکست در جنگ 33 روزه ژوئن 2006 علیه مقاومت لبنان و شکست در جنگ اخیر علیه مقاومت فلسطینی در غزه دوران افول و فروپاشی اسرائیل را کلید زده است.
وی گفت: مخالفت با حماس -که منتخب ملت فلسطین بود- از اولین روزهای دولت‌داری، تحمیل جنگهای خونین داخلی با بازیگری ابومازن و فتح و نهایتا محاصره کامل و بلند مدت تسلیحاتی، غذایی و دارویی سرزمین غزه و جنگ تمام عیار اخیر ادامه یافت. جبهه مقاومت جغرافیای گسترده‌تری یافت تا حدی که می‌توان گفت از جهان اسلام نیز فراتر رفت.
مدیر مسئول روزنامه تهران تایمز در تحلیل دستاوردهای نبرد غزه گفت: اگر زمانی تنها حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسیطنی بدنه جبهه مقاومت محسوب می‌شدند، اکنون مقاومت یک آرمان بین‌المللی است. اکنون دیگر برخی سران عرب نمی‌توانند از یکسو ژست عربی و اسلامی بودن بگیرند و از سوی دیگر با اسرائیل علیه منافع ملت فلسطین پنهانی معامله کنند لذا نتایج غزه آغاز انزوای سازشکاران عرب است.
مدیر عامل خبرگزاری مهر گفت: قدرت رسانه‌های مستقل در رساندن حقایق این جنگ نابرابر به مردم جهان باعث شد سانسور واقعیت جنایات صهیونیستها در آمریکا و درون رژیم صهیونیستی برملا و به جهانیان ثابت شود که آمریکا خواهان چه جور آزادی بیانی است. اکنون قبح حمایت تسلیحاتی از حماس باید شکسته شود چرا که وقتی جنایتکاران جنگی آزادند حق مشروع دولت منتخب فلسطین برای تامین قدرت دفاعی باید احصاء شود.
ناکامی اسرائیل در سانسور خبری جنایات در غزه
علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی ارشاد نیز آخرین سخنران این همایش بود که در سخنانی کوتاه گفت: رژیم صهیونیستی در این جنگ دو مانع عمده را پیش روی خود می‌دید؛ یکی مقاومت مردم غزه و گروه‌های مقاومت و دیگری رسانه‌ها و برای هر دوی اینها هم از دید خودش برنامه‌ریزی‌های وسیعی کرده بود اما خوشبختانه به هیچکدام از اهداف خود نرسید.
ملکیان اضافه کرد: اسرائیل نه در شکستن روحیه مقاومت مردم غزه و نه در سانسور خبری جنایاتش موفق نشد. هدف اصلی اسرائیل این بود که تلفات و کشتار غزه را به گوش جهانیان نرساند و به همین خاطر بود که محلهای استقرار خبرنگاران را بمباران کرد اما از آنجا که وعده الهی حق است رژیم صهیونیستی به اهداف خود نرسید.
حاشیه هایی از همایش "غزه و رسانه"
همایش "غزه و رسانه" با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد و در این فاصله تعدادی از مدیران مسئول و چهره‌های سیاسی کشور که سر ساعت مقرر در محل همایش حاضر شده بودند، به انجام مصاحبه و پاسخ به پرسشهای خبرنگاران در رابطه با موضوعات غیر مرتبط با موضوع همایش پرداختند.
آغازگر همایش "غزه و رسانه" تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فتح بود که بی مناسبت با اعلام آتش بس شب گذشته از سوی اسرائیل نبود.
به هنگام آغاز سخنرانی نماینده شبکه لبنانی المنار، در ترجمه سخنان او توسط دستگاه‌های تعبیه شده در جایگاه حاضران اشکالی به وجود آمد و خبرنگاران از ثبت بخشهای نخست سخنرانی وی بازماندند.
حاضران در این مراسم به خاطر قطع رابطه ونزوئلا با اسرائیل، با چندین بار تکرار شعار "الله اکبر" از آرتور راموس رامیرز سفیر این کشور در ایران (به نمایندگی از هوگو چاوز) قدردانی کردند.
پخش ویدئو کلیپ"get out" که درآن شعارهایی از زبان کودکانی که در کلیپ به اجرای بازی مشغول بودند، به سه زبان انگلیسی، عربی و انگلیسی بر ضد اسرائیل، آمریکا و سازشکاران جنگ غزه سر داده می‌شد، مورد توجه حاضران قرار گرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات