تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۱  ، 
کد خبر : ۷۶۹۱۹
هیچ‌ها هم اشتباه می‌کنند

امام خمینی و انقلاب جهانی اسلام (بخش سوم)


  ابراهیم حاجی محمدزاده
هر کس با نگاه سیاسی و الهی امام خمینی(ره) درباره مقصد و آینده انقلاب اسلامی آشناست بخوبی می داند که ایشان با توجه به بن بست هایی که دنیای کنونی بعلت مکتب های خودساخته بشری گرفتار آن است، رویکرد مجدد و آگاهانه به راه تمامی انبیاء یعنی اسلام ناب محمدی را سرنوشت محتوم جوامع انسانی می دانند.
«... اسلامی که در آینده ای نه چندان دور مکتب تمامی کشورهای زیر یوغ شرق و غرب می گردد...»(1) واقعیتی که بسیاری از اندیشمندان غربی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن، از ابعاد گوناگون بارها به آن اقرار نموده و به سردمداران غرب هشدار داده اند. امام خمینی رسیدن به حقیقت فوق را از دیدگاه عرفانی و الهی، با توجه به عصر غیبت ولایت اینگونه تفسیر می کنند:
«... جز ذات مقدس او پناهی نداریم. هر چه هست از اوست و هر چه خواهد شد هم از اوست و ما جز یک خدمتگزاری که باز هم توفیقش از اوست، اگر عنایت او نبود ما هیچ بودیم، چنانچه از ازل هم هیچ بودیم و بعدها هم از حیث حیثیت خودمان هیچیم. منتها ما هیچ ها اشتباه داریم، خیال می کنیم ما هم یک چیزی هستیم و این یک حجابی است بین ما که امیدواریم خدای تبارک و تعالی این حجاب را بردارد و ما بفهمیم کی هستیم «اللهم ارنی الاشیاء کما هی»(2)
امام(ره) در جلسه ای با حضور رزمندگان اسلام در توضیح الگوی دقیق و تحقق یافته این هیچ بودن می فرمایند:
«... شما دو مطلب را متحقق کردید که با این دو مطلب کسی از سنخ بشر- جز آنکه از اولیای خدا باشد و الهام از خدا گرفته باشد- نمی تواند تقدیر شما را بکند. یکی بزرگتر سرمایه خودتان که آن حیات است، در طبق اخلاص گذاشتید و دیگر اینکه این هدیه را با اخلاص در طبق اخلاصتان گذاشتید. عمده آن اخلاصی است که در شما جوانان ظاهر است شما از این اخلاص و ایثار، جمهوری اسلامی را بیمه کردید... آنکه در پیشگاه حق تعالی ارزش دارد و هیچ بشری نمی تواند آن را توصیف کند، این اخلاص و محبتی است که شما دارید شما جان خودتان را فدا می کنید و بسیار اشخاص هم هستند که در راههای انحرافی باز هم این کار را می کنند، صورت عمل یک صورت است. لکن معنی دو و محتوا دو است. میزان محتوای عمل است نه صورت عمل. شمشیر علی ابن ابیطالب-سلام الله علیه- و فرود آوردن شمشیر به دشمن، آن شمشیر را ضربه زدن و او را کشتن، این امری است که در همه جا واقع می شود و بسیاری از اشخاص این عمل را کردند و می کنند. ارزش به اینها نیست، ارزش به آن است که در قلب علی ابن ابیطالب(ع) چه می گذشته است و مرتبه اخلاص او چه اندازه بوده است. آن مرتبه اخلاص است که یک ضربت را با عبادت ثقلین، عبادت جن و انس مقابل کرده است. شما این اخلاصتان و این شهادت طلبی و این ایثار برای خداست که به شما ارزش داده است و ارزش او را هیچ معیاری نمی توان اندازه گیری کند. عزیزان من حفظ کنید این نعمت را، خداوند به شما همچو نعمتی داده است که شما را با عنایات ذاتی خودش، با دست غیبی خودش متحول کرده است به یک انسانهای خالص برای خود و انسانهایی که جان و هرچه دارند، در راه خدا ایثار می کنند ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه(3) آن جنتی که مشتری به شما عطا کند با جنتی که برای دیگران تحقق پیدا می کند فرق دارد. امیدوارم که این جنت، جنت لقاء باشد، امیدوارم که مشتری شما، شما را در حضور خود پذیرائی کند. اولیاء خدا در آن عالم که هستند به غیر از خدا سرگرم نیستند... آن ایثار و اخلاص است که حتی در ترازوی غیب هم نمی شود که سنجش بشود. آن پیش خدای تبارک و تعالی سنجش می شود. ما مفتخریم که در یک همچو برهه از زمان واقع شدیم که مثل شما عزیزان در آنجا و در آن زمان و در آن مکان واقع شدید...(4)
... شما احتمال این معنی را ندهید که تفنگ و ژ-3 و مسلسل شما پیروز شده است، مقابل شما هم بالاتر از این را داشتند شما اندک داشتید و آنها بسیار. لکن آنچه شما را پیروز کرد و پیروز می کند، آن ایمان شماست و آن اخلاص شماست که در شما هست و در آنها نیست شما برای خدا در میدان ها وارد می شوید و آنها برای شیطان. آنها حزب شیطانند و شما حزب خدا آنچه شما را در دو جبهه پیروز کرد و پیروز کرده و می کند انشاءالله- جبهه باطنی و نفسانی و جبهه جنگ با گروه شیطانی- آن اخلاص و ایمان شماست که شما را پیروز می کند شما شیعه همان هستید که می فرمود: اگر همه عالم در مقابل من بایستد تنها در مقابل همه می ایستم...»(5)
لذا امام(ره) با ارائه تجربه پیروز انقلاب اسلامی و تداوم آن، با تکیه بر ویژگی های اسلام ناب محمدی(ص) و اعلام پایان دوران ادعاهای روشنفکران محو شده در مکتب های غربی خطاب به مسلمانان جهان تأکید می فرمایند:
«... ای مسلمانان جهان که به حقیقت اسلام ایمان دارید، بپا خیزید و در زیر پرچم توحید و در سایه تعلیمات اسلام، مجتمع شوید و دست خیانت ابرقدرتان را از مملکت خود و خزاین سرشار آن کوتاه کنید، و مجد اسلام را اعاده کنید و دست از اختلافات و هواهای نفسانی بردارید که شما دارای همه چیز هستید. بر فرهنگ اسلام تکیه زنید و با غرب و غربزدگی مبارزه نمائید و روی پای خود بایستید و بر روشنفکران غربزده و شرق زده بتازید و هویت خویش را دریابید و بدانید که روشنفکران اجیر شده بلایی بر سر ملت و مملکتشان آورده اند که تا متحد نشوید و دقیقا بر اسلام راستین تکیه ننمایید، بر شما آن خواهد گذشت که تاکنون گذشته است، امروز زمانی است که ملتها چراغ راه روشنفکران شوند و آن را از خودباختگی و زبونی در مقابل شرق و غرب نجات دهند، که امروز روز حرکت ملت هاست و آنان هادی هدایت کنندگان تاکنوند بدانید که قدرت معنوی شما بر همه قدرت ها چیره خواهد شد و قریب یک میلیارد جمعیت شما با خزاین سرشار و ثروت بی پایان می تواند تمام قدرتها را درهم شکند، نصرت کنید خدا را تا نصرت دهد شما را. ای اقیانوس بزرگ مسلمانان، خروش برآورید و دشمنان انسانیت را درهم شکنید، که اگر به خدای بزرگ روی آورید و تعلیمات آسمانی را وجهه خود قرار دهید خدای تعالی و جنود عظیم او با شماست...(6)
پروردگارا ای یار و یاور شهیدان به ما عقب افتادگان توفیق تعهد عاشقانه به رهنمودهای الگوی والای عارفان مبارزه جو را عنایت فرما چرا که او در اولین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و از گوشه بیمارستان قلب به ما و تمامی محرومان و پابرهنگان اینگونه صدا در داد:
«... من بارها گفته ام و هم اکنون هشدار می دهم که اگر شرق ستم کشیده و آفریقا به خودشان متکی نباشند، تا ابد گرفتارند. بیایید روی پای خودتان بایستید و بر غرب بتازید و آنان را از میدان به در کنید. من از گوشه بیمارستان به آفریقا و شرق زیر سلطه و تمام کشورهای تحت ستم اخطار می کنم که متحد شوید و دست آمریکای جنایتکار را از سرزمین های خود قطع کنید. دست آمریکا و سایر ابرقدرت ها تا مرفق به خون جوانان ما و سایر مردم مظلوم و رزمنده جهان فرو رفته است. ما تا آخرین قطره خون خویش با آنان شدیدا می جنگیم، چرا که مرد جنگیم ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم، چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ لااله الاالله و محمد رسول الله بر تمام جهان نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم...»(7)
خدایا سی سال است که تنها با یاری و امدادهای غیبی تو تداوم و شکوفائی انقلاب اسلامیمان به دست محرومان و پابرهنگان را در دنیای کنونی علی رغم تمامی کینه توزی ها و توطئه های دشمنان خارجی و داخلی اسلام ناب محمدی(ص) تجربه می کنیم خدایا همه یاران انقلاب را در سرتاسر جهان تا پیروزی نهائی حکومت جهانی مولایمان -حجت ابن الحسن العسگری(عج) بر الگوی استوار راه او، امام خمینی(ره) ثابت قدم بدار. آمین»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات