تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۶  ، 
کد خبر : ۸۵۸۰۳
در پاسخ به دعوت حزب موتلفه اسلامی صورت گرفت

مذاکرات هیأت بلندپایه حزب بعث سوریه در تهران


ضرورت برخورد با استعمار نوین در خاورمیانه
 عبدالله‌الاحمر قائم مقام حزب بعث سوریه با دکتر اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، هیاتی از حزب بعث سوریه به دعوت حزب موتلفه اسلامی برای توسعه همکاریهای دوجانبه و تقویت روابط به ایران سفر کرده است.
عبدالله‌الاحمر قائم مقام حزب بعث سوریه در این دیدار با اشاره به روابط دو حزب موتلفه اسلامی و بعث گفت: روابط دو حزب موتلفه اسلامی و بعث سوریه از گذشته برقرار بوده و در طی سالیان اخیر در تمامی ابعاد توسعه پیدا کرده است.
وی در ادامه با بیان این که دو کشور سوریه و ایران با یکدیگر متحد هستند، اظهار داشت: استکبار جهانی و آمریکا همان استعمار در گذشته تاریخ است. ما طی این سالها به خصوص در خاورماینه برای رسیدن به اهداف خود از روشهای جدید استفاده می‌کنیم.
الاحمر در خصوص ناکامی اهداف آمریکا در مواجهه با ایران، سوریه و لبنان تاکید کرد: آمریکایی‌ها در مقابل کشورهای ایران، سوریه و لبنان در نیل به اهداف خود ناکام مانده‌اند اما هرگز دست از اهداف خود برنمی‌دارند و برای رسیدن به مقصود خود از راههای گوناگون استفاده می‌کنند.
قائم مقام حزب بعث سوریه افزود: ما به اهداف و اصولمان پایبند هستیم و در راه مقابله با استکبار جهانی از اصول و اهداف ملت خود تنزل نخواهیم کرد.
وی افزود: آمریکایی‌ها همواره از سیاست معروف چماق و هویج همراه با فشارها و فریبکاری در مقابل دیگر کشورها برای تحمیل نظراتشان استفاده می‌کنند اما ما نیز با تمام قدرت در مقابل آنها ایستاده ایم.
الاحمر با اشاره به قدرت رسیدن اوباما در آمریکا تصریح کرد: اوباما با وعده‌های بسیاری در انتخابات شرکت کرد و رای مردم را به دست آورد اما نمی‌تواند وعده‌های خود را عملی کند زیرا صهیونیست‌ها در آمریکا نفوذ بسیاری دارند و در سیاست خارجی آمریکا هر آنچه به ضرر منافع رژیم صهیونیستی باشد انجام نمی‌شود.
وی افزود: آمریکایی‌ها همواره به فکر منافع سلطه‌جویانه خود هستند، با آمدن اوباما هیچ تغییری در سیاستهای آنها رخ نمی‌دهد بلکه روش آنها تغییر کرده است.
قائم مقام حزب بعث سوریه با تاکید به ضرورت وحدت میان ملت‌های مسلمان گفت: مسلمانان باید بدانند دشمن مشترک همه آنها آمریکا و اسرائیل است و با پیوند میان خود در اصول با آنها سازش نکنند.
وی افزود: دشمن در این سالها سعی کرده است که رژیم صهیونیستی را که دشمن مسلمانان بود نادیده گرفته و دشمن جدیدی در میان مسلمانان جایگزین کند و وانمود کند که این همان دشمن اصلی اعراب و مسلمانان است بنابراین باید هوشیار باشیم و دشمن را عوضی نگیریم.
وی در خصوص روابط دو حزب اظهار داشت: روابط دو حزب بعث سوریه و موتلفه اسلامی ایران بسیار خوب است و این دو حزب در زمینه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌اند.
الاحمر ایجاد اختلاف در کشورها را هدف دیگر دشمنان برای رسیدن به اهدافشان دانست و بیان داشت: آمریکایی‌ها در لبنان، عراق، فلسطین به دنبال ایجاد تفرقه میان طایفه‌ها و گروههای مختلف هستند تا استقلال این کشورها را از بین ببرند و بتوانند به سلطه خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: آمریکا در مقابل ایران و سوریه در گذشته سعی می‌کرد با فشارهایی که انجام می‌دهد جامعه بین‌المللی را از این دو کشور دور کند که به نتیجه نرسید و هیچ کدام از این دو کشور از مواضع خود عقب‌نشینی نکردند اما در حال حاضر تغییر روش داده‌اند و می‌خواهند به این دو کشور نزدیک شوند.
الاحمر ایران و سوریه را دو کشور مستقل و متکی به ملت عنوان کرد و اظهار داشت: روابط سوریه و ایران پس از انقلاب اسلامی روابط محکمی است که بر اساس اصول و منافع دو کشور استوار شده است.
وی افزود: دشمن علاوه بر همه مشکلات و تحریم‌هایی که برای دو کشور ایجاد کرده اما ما با مقاومت و فداکاری ایستادگی خواهیم کرد زیرا طرفدار حق هستیم و ایمان و اعتقاد به حق داریم.
قائم مقام حزب بعث سوریه تاکید کرد: اگر دولتی در مواضع خود همراه با ملت‌‌اش باشد پایدار خواهد بود.
همچنین در این دیدار دکتر اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن خیرمقدم به هیات حزب بعث سوریه به ایران گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه در ابعاد مختلف سیاسی، مذهبی، اقتصادی روابط خوبی است که روابط دو حزب موتلفه و بعث نیز روابط را مستحکم‌تر کرده است.
وی افزود: دولت سوریه با رهبری بشار اسد به خوبی توانسته است استقلال خود را در سالهای پرحادثه سوریه اداره کند و این مساله باعث شده است کاردانی و لیاقت وی بعد از حافظ اسد آشکارتر شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای توانسته است به جایی برسد که دشمنان نمی‌توانند حتی دیگر ما را تهدید کنند.
وی افزود: نیروی تدافعی ایران و قدرت نظامی و موشکی‌اش نشان می‌دهد ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.
بادامچیان با بیان اینکه اوباما به دنبال سازش با روسیه برای مقابله با ایران است، تاکید کرد: اوباما طبق اظهار نظری گفته سپر موشکی که برای مقابله با روسیه بوده است در صورت همراهی روسیه با آمریکا به سپر موشکی علیه ایران تبدیل می‌شود و این نشان از قدرت بالای موشکی ایران دارد.
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در سی سال اخیر گفت: پرتاب ماهواره امید، پیشرفت‌ در دانش‌های نانو، سلول‌های بنیادی و حضور بیش از سه میلیون دانشجو در دانشگاههای کشور نشان می‌دهد ایران پیشرفت‌های بسیاری داشته است.
وی در خصوص وضعیت حزب موتلفه اسلامی در ایران تصریح کرد: در حال حاضر حزب موتلفه اسلامی در داخل کشور گسترش بسیاری یافته است که می‌توان از وضعیت این حزب به حضور دهها نفر از نمایندگان مجلس که عضو و یا همکار این حزب هستند، اشاره کرد.
بادامچیان با بیان اینکه پیروزی مقاومت لبنان و غزه پیروزی سرنوشت‌ساز است، تاکید کرد: آمریکا و هم‌دستانش آنچنان در عراق شکست خورده‌اند و در باتلاق گیر افتاده‌اند که از ایران و سوریه درخواست می‌کنند آنها را از این باتلاق نجات دهند.
وی ادامه داد: خداوند کمک کرده و پیروزی‌های خوبی نصیب ملت‌های ‌آزادی‌خواه و مستقل شده است که باید با هوشیاری آن را توسعه داده و با همکاری و همفکری میان ایران و سوریه بیشتر از قبل شود.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: امروز دوران امتیازگیری است، اما این امتیازگیری نباید باعث سازش با آمریکا و دشمنان شود و باید با استقامت به اصول خود پایبند و به دنبال توسعه روابطمان باشد.
بادامچیان در پایان گفت: تهاجم فرهنگی غرب نسبت به جهان اسلام بیشتر از گذشته شده و آنها با جنگ روانی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند که ما نیز باید با برنامه در مقابل آنها ایستادگی کنیم.
دیدار الاحمر قائم مقم دبیرکل حزب بعث سوریه و ترقی معاون امور بین‌الملل بررسی شد:
چالش‌های موجود در جهان اسلام
عبدالله الاحمر قائم مقام بشار اسد دبیر کل حزب بعث سوریه با حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی در ابتدای این دیدار حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی سعی کرده‌ایم مردمسالاری دینی را توسعه دیهم گفت: ما می‌توانیم جوامع اسلامی را بدون تبعیت از سکولاریسم به پیشرفت عدالت و استقلال همه‌جانبه برسانیم.
وی با تاکید بر این که جهان اسلام به بعثتی دوباره محتاج است بیان داشت: جهان اسلام به بعثتی محتاج است که بتواند خمودگی و عدم تحرک برخی از اعراب و مسلمانان را از بین برده و به بیداری و تحرک و جنبش و دارد.
ترقی در ادامه اظهار داشت: تلاش ما و شما با الهام از گفتمان حضرت‌ محمد(ص) می‌تواند منجر به وحدت جهان اسلام که در بطن آن وحدت اعراب را نیز دارد بشود.
وی افزود: اقتدار امت اسلامی و تحقق ابرقدرت اسلام در جهان با وحدت و انسجام ما و شما ممکن خواهد بود.
ترقی از توصیه های آقای بشار اسد در حزب بعث سوریه برای توجه بیشتر به مدرم تقدیر و این را نشانه دقت وی در هدایت صحیح حزب دانست.
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در خصوص بحران‌ها و چالش‌های پیش‌روی خاورمیانه گفت: غده سرطانی اسرائیل چیزی است که نه مشروعیت دارد و نه هویت و نه منطبق بر قوانین بین‌المللی شکل گرفته است.
ترقی اشغال سرزمینهای اسلامی توسط بیگانگان، تفرقه در جهان اسلام، عدم بهره‌برداری کافی از ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشورهای اسلامی و وجود موانع بر سر راه پیشرفت و رفع فقر و عقب‌ماندگی را از دیگر بحران‌های خاورمیانه بر شمرد و تصریح کرد:نیاز به مدیریت صحیح و عادلانه و دوراندیشانه و آرمانی در جهان اسلام از چالش‌های مهم کشورهای اسلامی است.
ترقی همچنین در خصوص سیاستهای آمریکا در مقابل ایران و سوریه تصریح کرد: آمریکا در مقابل ایران و سوریه تصریح کرد: نیاز به مدیریت صحیح و عادلانه و دوراندیشانه و آرمانی در جهان اسلام از چالش‌های مهم کشورهای اسلامی است.
ترقی همچنین در خصوص سیاستهای آمریکا در مقابل ایران و سوریه تصریح کرد: آمریکا به دنبال آلترناتیو در ایران و سوریه است تا به اهداف خود برای براندازی دولتهای دو کشور برسد و در نقشه جدید آنها نزدیک شدن به کشورهای اسلامی شیوه‌‌ای جدید برای ضربه‌زدن است.
وی با تاکید بر این که امروز ابتکار عمل در خاورمیانه در دست مقاومت اسلامی است اظهار داشت: امروز وظیفه ما و شما این است که عوامل همگرایی جهان اسلامی را تحکیم و تقویت بخشیده و عوامل واگرایی را از بین ببریم.
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی مهمترین راه ایجاد وحدت انسجام در کشورهای اسلامی را ارتباط تنگاتنگ و استراتژیک میان احزاب دانست و بیان داشت: ما باید دست در دست همدیگر دهیم و با کمک هم وحدت منسجمی را در جهان اسلام و کشورهای عربی و غیرعربی به وجود آوریم.
ترقی تاکید کرد: امروز توان دفاعی ایران متعلق به جهان اسلام است و ایران از تمامی ملتهای اسلامی در برابر دشمنان حمایت می‌کند.
وی در خصوص مسایل و مشکلات عراق گفت: باید به عراق کمک کنیم تا بتوانند بر اساس تصمیم و اراده و خواست مردمی حکومت خود را مستقل از تاثیرپذیری آمریکا و اشغالگران اداره کند.
وی با بیان اینکه عراق باید به حلقه وحدت ایران و سوریه افزوده شود تاکید کرد: ما به دنبال عراقی مستقل، پیشرفته و متصل به جهان اسلام هستیم.
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین در خصوص مواضع اخیر ترکیه گفت: ترکیه خوشبختانه در حال تغییر و تحول در سیاستهای منطقه و خارجی خود است و احساس کرده است که می‌تواند در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستد و بزودی به حلقه وحدت ایران و سوریه و عراق خواهد پیوست.
وی افزود: امروز افکار جهان اسلام منتظر جرقه‌ای مثل کفش زیدی‌ها است تا از آن حمایت کند و دیدید که موضع آقای اردوغان در برخورد با رئیس‌جمهور اسرائیل. مورد تشویق ملت‌های جهان قرار گرفت.
ترقی در انتهای سخنان خود درباره متن توافقنامه فی‌مابین دو حزب نکاتی افزود تا به امضا سران دو حزب برسد.
همچنین در این دیدار الاحمر معاون حزب بعث سوریه نیز گفت: در حال حاضر موضع جمهوری ‌اسلامی در دفاع از اعراب بیش از دیگر کشورهای عربی است و این در حالی است که همه ملتهای غربی و اسلامی اشتراک نظر دارند که دشمن همه ما اسرائیل است.
وی افزود: برخی کشورهای عربی که با اسرائیل آشتی کرده‌اند بر طبق برنامه‌های صهیونیست‌ها انجام وظیفه می‌کنند و می‌خواهند ایران را دشمن معرفی کنند.
الاحمر با تاکید بر این که دشمن اسرائیل است نه ایران بیان داشت: چرا کشورهای غربی ضد ایران و سوریه هستند؟ زیرا عقیده دارند اگر اصول ایران و سوریه منتشر شود منافع آنها در منطقه از بین می‌رود.
الاحمر افزود: آمریکا مجری سیاستهای اسرائیل در منطقه است و بسیاری معتقدند که آمریکا از اسرائیل بیش از خود اسرائیل حمایت می‌کند.
قائم مقام حزب بعث سوریه ادامه داد: در گذشته استعمار به دنبال قیام و شورش در کشورهای عربی بود امروز در ظاهر به رابطه با ما سخن می‌گویند اما در باطن همان مواضع اسرائیل را پیگیری می‌کنند.
وی افزود: برای آنکه بتوانین سلطه استعمار را از بین ببریم باید وحدت در جهان اسلام را گسترش دهیم و به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران و سوریه در مقابل تمام فشارهای غرب ایستاده است.
الاحمر تصریح کرد: در حال حاضر آگاهی عمومی جهان نسبت به گذشته فرق کرده و جنگ اسرائیل بر علیه غزه نشان داد اکثر کشورهای دنیا بر ضد این حمله ایستاده‌اند و ما باید این نکته مثبت را از طریق احزاب تاکید کنیم.
در دیدار عبدالله الاحمر قائم مقام حزب بعث سوریه و عسگر اولادی مطرح شد:
ایجاد حکومتی با محتوای اسلامی در جهان

عبدالله الاحمر قائم مقام بشار اسد دبیر کل حزب بعث سوریه با حبیب‌الله عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیب‌الله عسگر اولادی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت گفت: امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به احزاب و تشکل‌ها بارها توصیه به تحقق مردمسالاری دینی را کرده‌اند و تصور ما نیز دنبال دست یافتن به همان اهداف پلید خود هستند.
وی افزود: نیرنگ و حیله‌های دشمنان در ما موثر نیست اما اگر آنها واقعاً طالب صلح هستند ما نیز خواهان صلح هستیم اما در مقابل حیله‌ها و نیرنگ‌های آنها مقابله می‌کنیم.
همچنین در این دیدار سیدکمکال سجادی دبیر کل انجمن اسلامی کارمندان و سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: سوریه کشوری مهم در منطقه و خاورمیانه است که از نظر ما نقش مهمی در صلح و ثبات در منطقه ایفا می‌کند.
وی افزود: تعاون، تعامل و اتحاد احزاب کشورهای اسلامی می‌تواند به جهان اسلام قدرت ویژه‌ای دهد.
همچنین کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار نیز در این دیدار اظهار داشت: ما در جهان شاهد دو جبهه حق و باطل هستیم و کشورهای عربی باید مراقب باشند و بدانند که آمریکا هدفش از مطرح کردن گفت‌وگو چیست زیرا آنها به دنبال ایجاد شکاف در کشورهای منطقه هستند.
وی افزود: از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی ایران تا به امروز همواره شعار مرگ بر آمریکا را مطرح کرده‌ایم و در مقابل استکبار ایستاده و خواهیم ایستاد.
کریمی اصفهانی تصریح کرد: آمریکا و استکبار جهانی همواره در طول تاریخ سعی به سلطه بر جهان داشته است که ما با قدرت بالقوه خود در مقابل آنها ایستادگی کرده‌ایم.
همچنین در این دیدار صابر دبیر کل جامعه اسلامی کارگران نیز گفت: مقاومت جهان اسلام در مقابل استکبار جهانی از کشورهای ایران و سوریه شروع شده که اخیراً کشور ترکیه نیز به این مقاومت نزدیک شده است.
و در ادامه خواستار تشکیل جبهه متحد مقاومت کارگری در کشورهای اسلامی شد و اظهار داشت: سوریه می‌تواند در تشکیل جبهه متحد مقاومت کارگری و کنار ایران به عنوان پیشگام این جبهه حرکت کند.
در دیدار قائم مقام دبیرکل حزب بعث سوریه و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید شد:
مقاومت تنها راه مقابله با دشمنان اسلام

عبدالله الاحمر قائم مقام بشار اسد دبیر کل حزب بعث سوریه با محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی حبیبی در این دیدار با تاکید به هدف و روش مشترک ایران و سوریه بیان داشت: در حال حاضر مشترکات فراوانی میان دو ملت ایران و سوریه و همچنین روابط نزدیک میان دو دولت وجود دارد این اشتراکات فکری نقش تعیین‌کننده‌ای در منطقه دارد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ما بهترین راه مقاومت در مقابل دشمنان را تکیه بر اعتقادات اسلامی می‌دانیم  و هیچ هدفی جایگزین این محتوا نخواهد شد.
وی افزود: حزب‌الله لبنان و حماس توانستند با اعتقاد به باورهای اسلامی حادثه‌ای را به وجود آورند که بهترین مصداق مقاومت است.
حبیبی ادامه داد: ما اعتقاد راسخ داریم که اگر روحیه مقاومت اسلامی در جهان اسلام به طور کامل شکوفا شود ما یک انرژی متراکم یک میلیارد و پانصد میلیون نفری را در اختیار داریم که این انرژی با اعتقادات اسلامی می‌تواند در مقابل دشمن ایستادگی کند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها از مدت‌ها پیش با جهان اسلام وارد جنگ ایدئولوژیک شده‌اند گفت: غربی‌ها به ما نصیحت می‌کنند که حکومت‌های ما ایدئولوژیک نباشد در صورتی که حکومت‌های غربی در حال حاضر، تکیه اساسی به ایدئولوژی و باورهای خود دارند.
حبیبی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت فعالیتهای حزبی و تشکیلاتی در جهان اسلام تصریح کرد: تشکل‌های حزبی با سازماندهی مردمی می‌توانند نقش مقابله کننده ارزشمندی را در مقابل دشمن ایفا کنند و دو حزب موتلفه اسلامی و بعث سوریه همه شرایط را برای برقراری رباطه جامع الاطرالف حزبی، در اختیار دارند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در سالهای اخیر آمریکایی‌ها بارها ما را تهدید به حمله نظامی کرده‌اند اما سئوال اینجاست که چرا این اتفاق نیفتاده است؟ جواب از نظر ما این است که آنها می‌دانند نباید با دم شیر بازی کنند زیرا این حماقت آمریکا برای آنها بسیار گران و سنگین تمام می‌شود.
وی افزود: باور ما این است که اگر کاری علیه ما انجام نداده‌اند نتوانسته‌اند نه این که نخواسته‌اند. حبیبی در ادامه خاطرنشان ساخت: حوادث اخیر لبنان و غزه نشان داد چه کشورهایی در جهان اسلام مومن و چه کسانی منافق هستند و معتقدیم آنهایی که با رژیم صهیونیستی و آمریکا سازش کردند توسط ملت‌های خود ادب خواهند شد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: توسعه و تعمیق روباط ایران و سوریه می‌تواند تاثیر بسزایی در کل جهان اسلام و معادلات منطقه‌ای داشته باشد.
همچنین در این دیدار عبدالله الاحمر قائم مقام بشار اسد دبیرکل حزب بعث سوریه نیز با بیان اینکه تقویت روابط دو کشور ایرن و سوریه ادامه خواهد داشت، گفت: برای دفاع و حمایت از مظلومان و مستضعفان در منطقه و جهان سعی خواهیم کرد روابط دو کشور را استحکام بخشیم.
وی افزود: رابطه میان اعراب و ایران رابطه‌ای صمیمی و قوی است و جمهوری اسلامی ایران و همواره از مسایل اعراب و جهان اسلام حمایت و دفاع کرده که این نشان دهنده دفاع از حق است.
الاحمر تصریح کرد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پیرو سیاستهای دشمنان اسلام بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی منبع قوت و قدرت مسلمانان شده است.
قائم مقام دبیرکل حزب بعث سوریه با بیان اینکه استعمار جدید با این که در لبنان و غزه شکست خورده است اما باز هم به فعالیتهای خود در منطقه ادامه می‌دهد و آنها را تکرار می‌کند، تاکید کرد: تجربه به ما آموخته است که از استعمارگران فریب نخوریم زیرا آنها به اصول پایبند نبوده بلکه به سلطه خود عقیده دارند.
وی افزود: از مقاومت حمایت می‌کنیم زیرا تنها راه شکست دشمن مقاومت است.
در نشست خبری قائم مقام حزب بعث سوریه و معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی اعلام شد:
امضاء تفاهم‌نامه‌ای بین دو حزب

حمیدرضا ترقی در نشست خبری که با عبدالله الاحمر قائم مقام حزب بعث سوریه در هتل اوین برگزار شد با اشاره به سفر الاحمر به ایران اظهار داشت: الاحمر درسفر دوستانه به ایران موجبات تحکیم روابط و تبادل نظرات سیاسی بین دو حزب را فراهم کرد و در آْینده روابط این دو حزب گسترش خواهد یافت.
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: حزب بعث سوریه از نظر ما یک حزب بزرگ است که می‌تواند باعث تجمع احزاب عربی در جهان اسلام باشد.
ترقی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین دو حزب موتلفه اسلامی با حزب بعث سوسالیستی سوریه به امضای محمد نبی حبیبی و الاحمر رسیده است که آن را منتشر خواهیم کرد.
وی با اشاره به تاثیرگذاری حزب بعث سوریه در کشور سوریه و منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: امیدواریم در آْینده کشور سوریه با مدیریت و رهبری بشار اسد کشوری مقتدر و قوی در سطوح بین‌المللی باشد.
ترقی گفت: دو حزب به راه‌حل‌های مشترک درباره حل مساله فلسطین رسیده‌اند که این راه‌حل در جهت ادامه مقاومت در منطقه است.
معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره مواضع احمدی‌نژاد و بشار اسد گفت: حزب موتلفه اسلامی و حزب بعث سوریه تفاهم کرده‌اند که از مواضع احمدی‌نژاد و بشار اسد حمایت کنند.
در ادامه این نشست خبری الاحمر اظهار داشت: در پاسخ به دعوت حزب موتلفه اسلامی و در راستای اهداف و چشم‌اندازهای دو کشور در مورد مسایلی مانند اشغال فلسطین، جولان و افغانستان که از دغدغه‌های مهم دو کشور و دو حزب می‌باشد به ایران سفر کردیم.
وی افزود: دیدارهای مهمی با مسئولان حزب موتلفه اسلامی در راستای مقابله با کشورهای سلطه‌گر که خواهان سلطه‌گری بر کشورهای عربی و اسلامی هستند انجام دادیم و به نتایج مطلوب آن خوشبین هستیم.
الاحمر با اشاره به همکاری استراتژیک دو کشور و با اتکا به راهبرد دو ملت و دو کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در جلسه کنفرانس فلسطین مواضع خود را در مقابله مسئله مشترک بین دو کشور که دفاع از مقاومت است اعلام کردند.
وی با اشاره به نقش احزاب یادآور شد: می‌دانیم که این دولت‌ها نیستند که احزاب را تشکیل می‌دهند بلکه احزاب هستند که با کمک مردم دولت‌ها را می‌سازند.
قائم مقام دبیرکل حزب بعث سوریه با اشاره به اینکه این حزب به دنبال آزادی در کشور سورهی است تصریح کرد: آزادی به این معنا است که مسلمانان از دست سلطه‌گران رهایی پیدا کنند.
وی افزود: سوریه و جمهوری اسلامی ایران مواضع مشترک در مسائل مختلف بین‌المللی و جهانی دارند که در میان آنها مهمترین آن اشتراک دینی به جهان اسلام است که این روابط را مستحکم‌تر می‌کند.
الاحمر با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی خطر جدی برای کشوری‌های عربی است خاطرنشان کرد: اسرائیل رژیمی توسعه‌طلب است که با اشغال سرزمین‌های فلسطین راضی نخواهد شد و قطعا به فکر اشغال سرزمین‌های دیگری خواهد بود.
وی با اشاره به اختلافهای کشورهای عربی گفت: کشورهای عربی برای مقابله با رژیم نامشروع صهیونیستی و همین‌طور آمریکا بایستی اتحاد خود را حفظ کنند.
معاون دبیرکل حزب بعث سوریه تاکید کرد: حتی با اتمام اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیست مقاومت علیه این رژیم نامشروع ادامه خواهد داشت.
در بیانیه مشترک حزب موتلفه اسلامی و حزب بعث سوریه تاکید شد:
تقویت روابط دو حزب در راستای حمایت از مسائل عربی و اسلامی
حزب موتلفه اسلایم با حزب بعث سوسیالیستی سوبریه بیانیه‌ای مشترک برای تقویت روباط دو حزب در راستای حمایت از مسائل عربی و اسلامی صادر کردند.
متن کامل توافقنامه مشترک جزب مؤتلفه اسلامی ایران و حزب بعث عربی سوسیالیستی سوریه به این شرح‌ است.
بنا به تمایل مشترک حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب بعث عربی و سوسیالیستی سوریه برای تقویت روابط و همکاری دو حزب در زمینه‌های مختلف در راستای حمایت از مسائل عربی و اسلامی و تقویت روابط دوستی میان دو ملت و دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه نسبت به برنامه‌های همکاری ذیل توافق نمودند:
1- مبادله دیدارهای هیات‌های رهبری دوحزب جهت تبادل نظر در مورد مسائل سیاسی دو کشور و مطلع شدن بر تجربیات و دستاودرهای و استفاده از آنها در زمان‌های مورد توافق طرفین.
2- مبادله نشریات و اسناد مهم صادره از هریک از دو حزب
3- دعوت به مشارکت در اجلاس‌ها و سمینارهایی که توسط دو حزب و بر اساس روش معمول برگزار می‌گردد
4- هماهنگی فعالیت دو حزب در کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی و منطقه‌ای
5- دو حزب نسبت به تقویت ارتباطات دوستی و همکاری میان ملت ایران و سوریه از راه تشویق مبادله دیدارهای سازمان‌های مردمی اقدام خواهند کرد.
6- دفتر روابط خارجی رهبری ملی حزب بعث و دفتر روابط خارجی حزب مؤتلفه ایرام مسئول پیگیری اجرای بندهای این توافقنامه خواهند بود.
دیدار معاون دبیرکل حزب بعث سوریه با رییس مجلس شورای اسلامی
در این دیدار که با هماهنگی و با حضور برخی از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی صورت گرفت لاریجانی با اشاره به شرایط حساس منطقه از مواضع دولت سوریه بویژه رئیس‌جمهور این کشور تقدیر کرد و اظهار داشت: استمرار مناسبات استراتژیک میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه در راستای منافع دو کشور و منطقه است و توانسته کمک زیادی در حفظ آرامش داشته باشد.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات اقتصادی تهران و دمشق، رفت‌وآمد مقامات بلندپایه دو کشور را در این خصوصر مهم و موثر ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: در شرایطی که بحران مالی در جهان سایه افکنده دو کشور ایران و سوریه می‌توانند با بهره‌برداری از توانایی‌ها و امکانات خود از این شرایط در راستای گسترش مناسبات خود استافده کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای ارتقاء مناسبات پارلمانی با مجلس سوریه، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی همچون گذشته ضمن آمادگی برای ارتقاء مناسبات پارلمانی با مجلس سوریه، از گسترش روابط در کلیه زمینه‌های پشتیبانی می‌کند.
در ادامه این دیدار عبدالله الاحمر، معاون دبیرکل حزب بعث سوریه نیز در جمهوری اسلامی ایران بعنوان تکیه‌گاه مسلمانان و مستضعفان جهان نام برد و گفت: بدون تردید دشمنان نمی‌خواهند قدرتی بنام جمهوری اسلامی ایران در منطقه مطرح باشد که تکیه‌گاه مسلمانان و مستضعفان باشد.
وی در ادامه به تلاش‌های تهران برای حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت در فلسطین و لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: تاریخ نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه را فراموش نخواهد کرد.
عبدالله الاحمر در همین راستا نقش جمهوری اسلامی را ستود و افزود: مجلس شورای اسلامی با برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت، نشان داد که همگام با دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم مسلمان فلسطین را وظیفه خود می‌داند.
وی در ادامه موضع دمشق در خصوص حمایت از فلسطین و مقاومت لبنان را اصولی، همیشگی و پایدار دانست و تاکید کرد: ما در سوریه به اصول خود مبنی بر پشتیبانی از مقاومت در فلسطین و لبنان وفاداریم و تحت هیچ شرایطی از موازین خود دست بر نمی‌داریم.
معاون دبیرکل حزب بعث سوریه در پایان سخنانش ضمن اشاره به تاثیر مهم احزاب در اداره جوامع، خواستار گسترش مناسبات حزبی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه گردید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات