تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۱۸۷۰۵۸
وزیر دفاع:

تحریم‌ها هیچ اثری بر بنیه دفاعی کشور نخواهد داشت


"مصطفی محمد نجار" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند بر بنیه دفاعی ما اثر بگذارد.
وی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در شیراز افزود: تجربه سالهای گذشته نشان داده است که ما با تحریم‌ها قوت بیشتری پیدا کرده‌ایم و دستاوردهای شگرفی داشته‌ایم.
نجار گفت: در سالهای اول انقلاب دشمن ما را تحریم تسلیحاتی کرد اما این موضوع باعث شد که وضعیت خودکفایی تسلیحاتی ما تثبیت شود تحقیقات گسترش یافت و اکنون شاهد رشد وسیع در بخش‌های دفاعی و غیردفاعی کشور هستیم. وی افزود: کسانی که از تحریم حرف می‌زنند خودشان بیشتر به ما نیاز دارند ما به واسطه وجود محققان و دانشمندان متخصص اصلا از تحریم‌ها احساس نگرانی نمی‌کنیم. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: متخصصان صنعت دفاعی دستاوردهای شگرفی داشته‌اند و این مصداق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما می‌توانیم است آنها توانسته‌اند در طراحی و تولید سیستم‌های راداری در کشور امنیت مخابرات و جنگ الکترونیک به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند. وی گفت: اکنون نیروهای مسلح در اوج قدرت و آمادگی دفاعی و آماده پاسخگویی به هر گونه تهاجم الکترونیک هستند و این مرهون موفقیت‌های الکترونیک است که در وزارت دفاع به وجود آمده است. سردار نجار افزود: دستاوردهای صنعت الکترونیک و صنایع دفاعی در کشور به طور کامل توسط متخصصان داخلی محقق شده و هیچ نیازی به وجود متخصصان خارجی در این باره نبوده است.
وی گفت: برخی از اقلام و محصولات الکترونیکی که در وزارت دفاع به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده قابلیت صادراتی دارد و با قیمت رقابتی و کیفیت بالاتر از مشابه خارجی می‌تواند در بازارهای بین‌المللی به رقابت بپردازد. وزیر دفاع افزود: گسترش صنعت الکترونیک از جمله محورهای عمده وزارت دفاع است و در این زمینه اولویت‌های خاص در نظر گرفته‌ایم و هماهنگ با توسعه الکترونیک در جهان در بخش دفاعی نیز حرکت می‌کنیم.
وی گفت: هر چه نیروهای مسلح در بخش صنعت و الکترونیک نیاز داشته باشند ما پاسخگوی نیاز آنها هستیم و قابلیت تولید آن را داریم. وی درباره مطرح شدن موضوع استیضاح در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر نمایندگان را محترم می‌شماریم و اگر در این زمینه تشخیصی دهند به آن احترام می‌گذاریم. سردار نجار درباره پیگیری علت سقوط دو هواپیمای اخیر گفت: تیم‌های کارشناسی برای بررسی علت سقوط دو هواپیمای سی -130 و فالکون تشکیل و نتیجه بررسی‌ها به قوه قضاییه منعکس شده است. وی افزود: با تاکید خاص مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری شورای عالی ناوگان هوایی در کشور تشکیل شده و این شورا ماموریت دارد تا مشکلات را بررسی کند و طرح‌هایی دارد که به زودی اعلام می‌شود. وزیر دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح افزود: نظر قطعی درباره سقوط هواپیماها از طرف قوه قضاییه اعلام می‌شود در این حوادث نباید زود قضاوت کرد یا کسی را زود متهم کرد، ما پیگیر موضوع هستیم و با روشن شدن موارد آن نظر قطعی اعلام می‌شود. وی گفت: برای بهبود وضعیت بودجه وزارت دفاع پیگیری کرده‌ایم و در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم که وضعیت بودجه وزارت دفاع بهتر شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات