تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۱۷۲۳۳

اظهارات آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس دیوانعالی کشور در مورد اجرای قانون تشدید مجازات قاچاقچیان


کرمان ـ خبرنگار اطلاعات: آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس شورای عالی قضایی صبح دیروز برای بررسی مسائل قضایی و امنیتی وارد کرمان شد.

رئیس دیوان عالی کشور که توسط دو تن از نمایندگان کرمان و بم در مجلس شورای اسلامی همراهی می‌شود، در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه کرمان هدف از سفر خود به استان کرمان را بررسی مسائل قضایی و امنیتی منطقه عنوان کرد.

وی افزود: الحمدلله در این دوران که حرکت عظیمی در جهت بازسازی کشور آغاز شده است؛ نیروهای انتظامی با برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر در زمینه برقراری امنیت در منطقه گامهای وسیعی برداشته‌اند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه قانون مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از اول بهمن ماه به اجرا گذارده میشود، گفت: امیدواریم با اجرای خوب قانون در آینده نزدیک، مشکلات تا حد زیادی برطرف شود و به نتایج خوبی برسیم.

سخنان رئیس دیوانعالی کشور در جمع مدیران اجرایی و قضات کرمان

آیت‌الله موسوی اردبیلی در ادامه سفر خود به استان کرمان، صبح دیروز در اجتماع قضات و مدیران اجرایی این استان حضور یافت و طی سخنانی با تأکید بر امر مهم بازسازی کشور یادآور شد: در این مرحله ضمن حفاظت از دست‌آوردهای اصیل انقلاب، باید با وسوسه‌ها و شیطنت‌ها مبارزه کنیم و راه را برای سازندگی کشور بیش از پیش هموار سازیم.

وی با اشاره به اینکه ملت مبارز ایران بار سنگین جنگ را بدوش کشیده و خوب انجام وظیفه کرده است، گفت: دنیا در مقابل عظمت روح و ایثار ملت شریف ایران خاضع شده است.

وی افزود: ما باید خرابیها را آباد کنیم، ویرانی‌ها را بسازیم، دشت‌ها را سرسبز کنیم و مستضعفین را از استضعاف برهانیم.

رئیس شورای عالی قضایی ضمن تاکید بر اهمیت کار قضات و وظایف خطیر آنان در حل و فصل مشکلات مردم گفت: در دوران سازندگی نباید به فکر رفاه و آسایش باشیم بلکه باید با همدلی و همکاری صمیمانه در رفع تنگناهای مردم و برقراری نظم و امنیت بیش از پیش کوشش کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به عملیات اخیر نیروهای انتظامی در قلع و قمع اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در استان کرمان گفت: این عملیات جالب در واقع قدم اول محسوب می‌شود و بایستی از تجربه‌های کسب شده در برقراری امنیت استفاده شود.

پاسداران در این راه از پشتیبانی بیش از پیش قوه قضایی برخوردار خواهند بود.

وی افزود: باید عدالت اجتماعی در همه زمینه‌ها برقرار شود و در این راستا قضات، مدیران اجرایی و نیروهای انتظامی بایستی هماهنگی کامل را در از بین بردن کانون‌های فساد ایجاد کنند.

سخنرانی در اجتماع دانشگاهیان کرمان

آیت‌الله موسوی اردبیلی دیروز در اجتماع دانشگاهیان کرمان طی سخنانی اظهار داشت: باید دست آنهائی که از بیت‌المال و ثروت‌های مسلمین در زمان گذشته استفاده‌های نامشروع داشته‌اند، کوتاه شود و آنان که حقوقشان از بین رفته، به حقوقشان برسند. وی در این اجتماع که با حضور حجت‌الاسلام جعفری نماینده امام و امام جمعه کرمان، آقای سیدحسین مرعشی استاندار کرمان و روسا و جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاههای شهید باهنر و علوم پزشکی و قضات در دانشکده پزشکی کرمان برگزار شد، به اهمیت قضا در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: هنوز در دستگاه قضایی آن‌طور که شاید و باید، مشکلات برطرف نشده ولی در مسیر اصلاح هست.

وی افزود: در این مرحله که در تمام زمینه‌ها بازسازی صورت می‌گیرد، در قوه قضائیه و انتظامی نیز بایستی بازسازی به نحو شایسته و مناسبی انجام شود.

رئیس شورای عالی قضایی در زمینه مسائل دانشگاهی گفت: دانشگاه‌ها در مسیر تکامل فکری و عقیدتی حرکت‌هایی کرده‌اند که بایستی درست هدایت شود.

وی افزود: البته یک سلسله مشکلات و کمبودها در دانشگاهها وجود دارد که با درایت و حسن تدبیر و فداکاری می‌توان تنگناها را برطرف ساخت.

وی گفت: باید به کارهای فرهنگی و علمی از راه صحیح و درست سرعت بخشید.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکنون حرکت‌های بسیار ارزنده‌ای را انجام داده و در واقع یک مرکز علمی بسیار خوب است.

براساس این گزارش، در این اجتماع، جمعی از دانشجویان سئوالاتی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، قضایی و فرهنگی مطرح کردند که از سوی رئیس دیوان عالی کشور پاسخ لازم داده شد.

وی در زمینه بازسازی و اتمام جنگ گفت: ما باید آمادگی کامل خود را حفظ کنیم و همانگونه که مردم و مسئولان کشور ما لیاقت و کاردانی خود را در انقلاب و جنگ به اثبات رسانده‌اند، در امر بازسازی نیز باید نهایت توان خود را بکار ببریم.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تا آنجا که ممکن است باید روی پای خود بایستیم و بدون هرگونه استمداد از کشورهای خارجی، با حفظ اصول در جهت عدم وابستگی گام برداریم.

وی در مورد محکومیت مدیرعامل شرکت سایپا گفت: براساس حکم تعزیرات حکومتی، وی به 8 سال زندان و چند صد میلیون تومان جریمه محکوم شده است که پس از یکسری بررسی‌های لازم از سوی دیوان عالی کشور محکومیت وی محرز شده است و هم‌اکنون کیفر خود را در زندان می‌گذراند.

رئیس دیوان عالی کشور لزوم انجام کار فرهنگی را در امر حجاب مورد تاکید قرار دادو گفت: فرهنگ حجاب، عفت و عصمت بایستی در جامعه اسلامی بیش از پیش گسترش یابد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات