صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۸۷۴۰

تغییر محاسبات!

«هدف اساسى دشمن این است که در دستگاه محاسباتى ما اختلال ایجاد بکند. دستگاه محاسباتى وقتى دچار اختلال شد، از داده‌‌هاى درست، خروجى‌‌هاى غلط به ‌دست خواهد آورد؛ یعنى تجربه‌‌ها هم دیگر به درد او نخواهد خورد.»(۱/۵/۹۳)
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: تغییر در محاسبات مسئولان یکی از نگرانی‌هایی بود که رهبر معظم انقلاب همواره از آن به منزله تهدیدی برای آینده انقلاب یاد کردند و به مسئولان هشدار دادند و به دلیل اهمیت این بحث چندین‌بار آن را متذکر شدند: «هدف اساسى دشمن این است که در دستگاه محاسباتى ما اختلال ایجاد بکند. دستگاه محاسباتى وقتى دچار اختلال شد، از داده‌‌هاى درست، خروجى‌‌هاى غلط به ‌دست خواهد آورد؛ یعنى تجربه‌‌ها هم دیگر به درد او نخواهد خورد.»(۱/۵/۹۳)
آمریکا در جریان پرونده هسته‌ای و برجام به دنبال ایجاد این خطای محاسباتی برای مسئولان بوده است که با بسته شدن پرونده هسته‌ای، شیطنت و رفتار آمریکا در قبال ایران پایان می‌پذیرد؛ اما اکنون اندیشکده کارنگی در گزارشی اعتراف کرده که توانسته است محاسبات مسئولان ایران را دچار تغییر و خطا کند.
دشمن به دنبال این است که ما کشور خود را بر اساس محاسبات به ظاهر عقلانی و درستی مدیریت کنیم که محصول فکر و برنامه اندیشکده‌های آمریکایی است که نمونه‌های آن در موارد زیر ظهور و بروز پیدا کرده است:
۱- جهانی شدن اقتصاد به جای اقتصاد مقاومتی؛ ۲- ضم در جهانی شدن فرهنگی به جای تأکید بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی؛ ۳- اهمیت یافتن منافع طبقه متوسط و ثروتمندان به جای اولویت مستضعفان؛ ۴- تأکید بر مبادله و ارتباط با کشورهای محور و حذف کشورهای پیرامون از مبادلات؛ ۵- استقلال‌زدایی از کشور به بهانه رنگ باختن مرزهای جغرافیایی؛ ۶- غلبه گفتمان مذاکره و لابی‌گری در مقابل افزایش توان دفاعی کشور؛ ۷- قطع ارتباط با گروه‌های مقاومت به بهانه انگ تروریسم؛ ۸- مقابله با اسلام اصیل و انقلابی به بهانه اسلام رحمانی و... .
اکنون آمریکا دست خود را به صورت موقت از روی دکمه پرونده هسته‌ای برداشته است و شاسی موشک را فشار می‌دهد تا تغییرات دیگری در محاسبات مسئولان ایجاد کند و در این میان اظهارنظر کم‌رنگ دولتمردان و بسنده کردن به توئیت‌های کوتاه برای حمایت از موشک‌های بالستیک بسیار نگران‌کننده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات