صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۸۶۳

پاسداری غیرمحافظه‌کارانه‌

حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه‌کارانه ما از انقلاب اسلامی است.
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال ۹۵ با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه، نقشه‌ها و ترفندهای جدید جبهه دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی و چگونگی مقابله با آنها، گفت: حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه‌کارانه ما از انقلاب اسلامی است.
نگاهی به وضعیت سیاسی حاکم بر مناسبات و معادلات منطقه‌ای و نوع بازیگری آمریکا در تحولات، به ویژه آن دسته از تحولاتی که جمهوری اسلامی ایران در آنها صاحب نقش است، نشان می‌دهد که مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی همچنان اساس طراحی‌های شیطان بزرگ است و تنها شیوه‌ها و ابزارهای مقابله با آن نسبت به دهه اول پیروزی انقلاب متحول شده است. سناریوی نفوذ به ساختارهای داخلی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی به منزله پایه جدید سیاست تعاملی آمریکا، به تعبیر رهبر معظم انقلاب در همین راستا طراحی شده است.
آمریکایی‌ها چه ما باور داشته باشیم و خوش‌مان بیاید، چه باور نداشته باشیم و خوشایندمان نباشد، پایه نفوذ خود را با مذاکره در پرونده هسته‌ای ایران کلید زدند؛ مواضع غیرمسئولانه آمریکایی‌ها در نقض تعهدات و نپذیرفتن مسئولیت‌ها نشان می‌دهد، آنها برجام را به کاغذپاره و جاده‌ای یک‌طرفه تبدیل کرده‌اند که تنها ایران باید به تعهدات آن عمل کند. مواضع اخیر اوباما در نشست امنیت هسته‌ای واشنگتن هم به گونه‌ای از قابل اعتماد نبودن غربی‌ها و بی‌مسئولیتی آمریکایی‌ها پرده برداشت.
بر اساس این، سپاه به منزله بازوی توانمند، مقتدر و صاحب تحلیل و بصیرت ولایی و فرماندهی کل قوا که مطابق با قانون اساسی و اساسنامه سپاه، مأموریت حفظ و بقای انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارد، احساس وظیفه کرده و لازم است آمادگی‌های معنوی، بصیرتی و رزمی خود را برای هر نوع دفاعی که از این گفتمان لازم باشد، حتی درگیری سخت با نماد نظام سلطه اعلام کند. بی‌شک، انجام این وظیفه از سوی سپاه همان‌طور که سردار جعفری اعلام کرد و عملکرد انقلابی سپاه نشان می‌دهد، غیرمحافظه‌کارانه خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات