صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۹۹

از پیشنهاد ترامپ تا طفره رفتن پمپئو

1ـ امید ما به رهبری امام خامنه‌ای است
شیخ احمد الزین، رئیس مجمع علمای لبنان و از برجسته‌ترین علمای اهل سنت این کشور درباره آینده جهان اسلام گفت: می‌خواهم مسئولیت‌های بزرگی را از جمهوری اسلامی ایران بخواهم؛ به دلیل اینکه جمهوری اسلامی از ابزارهای قدرتمند و تأثیرگذار بهره‌مند است که آن را نزد دیگران نمی‌یابیم. در جمهوری اسلامی، رهبری پایبند به اسلام وجود دارد که این شرط اول است؛ ثانیاً مجلس علمایی وجود دارد که مانع از انحراف می‌شود و رهبر و جامعه را به حکم شرعی، کتاب خدا و آموزه‌های پیامبر(ص) ملزم می‌کند. جمهوری اسلامی از زمان ظهورش به رهبری امام خمینی(ره) مسئله وحدت اسلامی و امت اسلامی را مطرح کرد و مسائل جهان اسلام و در رأس آن مسئله فلسطین را در همه جا بر عهده گرفت. امید ما به رهبری امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) است. ایشان دارای تقوا، اخلاص و شایستگی علمی است و امید ما به جمهوری اسلامی فراوان است که مسئولیت بزرگ و بار سنگین متحد ساختن جهان اسلام و رسیدن به این هدف را با مسئولیت‌پذیری، امانت و صداقت تمام به دوش بکشد.

2ـ طفره رفتن اصلاح‌طلبان از مسئولیت!
محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در حوزه‌های برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌ـ دولت‌ـ اصلاح‌طلبان کمترین تأثیر را داشته‌اند، گفت: به هیچ وجه کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌های دولت و اتفاقات روی داده در عرصه مدیریت اقتصادی کشور به اصلاح‌طلبان ربطی ندارد! وی افزود: اگر هم بخواهیم نمادی یا نماینده‌ای از جریان اصلاحات را در دولت و در کنار رئیس‌جمهور مطرح کنیم، آقای جهانگیری است که در دولت دوازدهم برخلاف دولت یازدهم و اولین دولت آقای روحانی، اکنون هیچ نقشی در دولت ندارد و اثرگذار نیست و نقش چرخ پنجم را ایفا می‌کند! گفتنی است، این اظهارات که اصلاح‌طلبان بیشتر به منظور فرار از پاسخگویی در قبال عملکرد دولت مطرح می‌کنند، با توجه به حمایت تمام‌قد این جریان از حسن روحانی در دوران انتخابات و سهم زیاد آنها در بدنه دولت به هیچ عنوان از سوی مردم پذیرفته نخواهد شد.

3ـ اظهارات متناقض مقامات کاخ سفید!
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا پمپئو به طور خاص از گفت‌وگوی «بدون‌ پیش‌شرط» با ایرانی‌ها‌ـ آن‌طور که ترامپ گفت‌ـ‌ حمایت می‌کند یا خیر، طفره رفت. او انجام چنین گفت‌وگویی را به «تغییر رفتار ایران» مشروط کرد. ناوئرت تأکید کرد: «ما قبلاً هم گفتیم، رئیس‌جمهور می‌خواهد مشکلات را حل کند. اگر ایرانی‌ها نشان دهند متعهد به تغییرات اساسی در نحوه رفتار با مردم خود هستند، رفتارهای خشونت‌آمیز را متوقف می‌کنند و می‌توانند توافق کنند که وارد یک توافق هسته‌ای ارزشمند شوند که واقعاً از تکثیر سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کند، خب رئیس‌جمهور همان‌طور که گفت آماده است بنشیند و با آنها مذاکره کند.» ناوئرت اضافه کرد: «در صورتی که ایران رفتارش را تغییر دهد، حاضر به گفت‌وگو با مقامات این کشور هستیم.»

4ـ ارزشی برای پیشنهاد ترامپ قائل نیستیم
سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای ملاقات با حسن روحانی اظهار داشت: به نظر می‌رسد آقای ترامپ عاشق ملاقات برای ملاقات است و چندان به نتایج ملاقات‌های خود و سخنان متناقض خویش نمی‌اندیشد. وزیر خارجه دولت اصلاحات تصریح کرد: ما با توجه به تجربه تلخی که از مذاکره با آمریکا و نقض مکرر تعهدات دولتمردان آن کشور داشته‌ایم، طبیعی است ارزشی برای پیشنهاد وی قائل نباشیم. ترامپ باید پیش از هر چیز، خروج آمریکا از برجام را جبران کند و نشان دهد برای تعهدات اسلاف خود و قوانین بین‌المللی احترام قائل است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات