صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۵۶۹۱

گزارش بلومبرگ از تلاش ترامپ برای دوشیدن ژاپن با اهرم تهدید!

بنا بر اعلام یک خبرگزاری آمریکایی، رئیس‌جمهور این کشور دولت توکیو را تهدید کرد، اگر هزینه حفاظت از ژاپن توسط آمریکا را نپردازد، واشنگتن از پیمان دفاعی ۶۰ ساله با ژاپن خارج خواهد شد.

گزارش بلومبرگ از تلاش ترامپ برای دوشیدن ژاپن با اهرم تهدید!

خبرگزاری «بلومبرگ» به نقل از منابع مطلع گزارش داد که «دونالد ترامپ» به فکر خارج کردن آمریکا از پیمان دفاعی با ژاپن افتاده و در همین چارچوب، اخیرا در گفت وگو‌های خصوصی، این موضوع را با مقامات ژاپنی در میان گذاشته است. ترامپ معتقد است در پیمان دفاعی آمریکا و ژاپن، که پس از جنگ جهانی دوم امضا شده، آمریکا مورد بی‌عدالتی قرار گرفته است. با این حال، ترامپ هیچ گامی در این خصوص برنداشته و چنین اقدامی، بسیار نامحتمل است.باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ افزود، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که این پیمان یکجانبه و به ضرر آمریکا است؛ زیرا ارتش ژاپن هیچ تعهدی برای دفاع از آمریکا ندارد!
رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از تعهد ارتش ژاپن حرف می‌زند که ژاپن اصولا ارتش ندارد و علت فقدان ارتش نیز قراردادی است که پس از پایان جنگ جهانی دوم میان این کشور و آمریکا امضا شده است. بلومبرگ همچنین اعلام کرد، ترامپ علاوه‌بر آن، بابت جابجایی پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا نیز از توکیو پول خواسته است.رئیس‌جمهور آمریکا در عرصه تجاری نیز قبلا گفته بود، از مازاد تجاری ژاپن با آمریکا ناراضی است.ترامپ که به جای تجربه دیپلماتیک، در حوزه اقتصاد و تجارت تجربه دارد، عمده تلاش خود را روی بازگرداندن پول به آمریکا و دریافت وجه نقدی در برابر هزینه‌های واشنگتن، متمرکز کرده است. او بر اساس همین سیاست، تاکنون به میزان صدها میلیارد دلار کشورهای عربستان و امارات را دوشیده است و اکنون نیز قصد دارد همین سیاست «دوشیدن» را در مورد ژاپن به اجرا در آورد.به اعتقاد کارشناسان، آمریکا قدرت و هژمونی خود در جهان را مدیون کشورهای هم پیمانی مثل ژاپن، عربستان، امارات و اتحادیه اروپا است و در صورتی که این کشورها از آمریکا فاصله بگیرند، هژمونی آمریکا نیز در جهان از بین می‌رود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات