صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۵۶

اخبار کوتاه شنبه 16 شهریور

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش‌های منتشرشده در یک روزنامه انگلیسی درباره پیشنهاد رشوه چند میلیون ‌دلاری به ناخدای نفت‌کش ایران را تأیید کرد. «فایننشال‌تایمز» گزارش داده بود «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ایمیلی غیر معمول از ناخدای نفت‌کش ایرانی خواسته کشتی را به سمت آب‌های کشوری هدایت کند که امکان بازداشت آن از سوی آمریکا وجود داشته باشد.

به دلیل افزایش نگرانی از حوادث اخیر در افغانستان، وزیر خارجه آمریکا از امضای توافق‌نامه صلح که به 18 سال جنگ پایان می‌دهد، خودداری کرد. روزنامه «تایم» گزارش داد، «مایک پمپئو» از درج نام خود زیر توافق‌نامه خودداری کرده است. هفته گذشته چند سفیر پیشین و دیپلمات آمریکایی در نامه سرگشاده هشدار دادند، خروج آمریکا از افغانستان به دنبال امضای صلح می‌تواند اوضاع آشفته را به این کشور برگرداند!

دادگاه کیفری سعودی در مکه ادعا کرده است، متهمان هیچ کوتاهی‌ای در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام نداشته‌اند و وضعیت جوی عامل حادثه بوده است. این دادگاه همچنین از دادستان کل سعودی خواسته است، شرکت بن لادن را به پرداخت دیه به قربانیان ملزم نکند. گفتنی است، در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در سال 2015، حدود 400 نفر از زائران بیت‌الله الحرام کشته یا زخمی شده بودند.

پایگاه خبری «میدل ایست‌آی» به نقل از منابع غیررسمی اعلام کرد، نفت‌کش آدریان دریا که نیروهای انگلیسی چندی پیش آن را در جبل‌الطارق توقیف کرده بودند، محموله نفت خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه کرده است. گفتنی است، وزارت خزانه‌داری آمریکا چندی پیش با طرح ادعاهایی درباره فعالیت آدریان دریا، این کشتی و ناخدای آن را تحریم کرد.

«مازیار بیگلو» دبیر انجمن قطعه‌سازان با تشریح شروط آزادسازی واردات خودرو با تعرفه صفر که برای ارائه به وزیر صنعت آماده شده، گفت: شرط ما برای این آزادسازی، صفر شدن تعرفه واردات مواد اولیه، آزادسازی قیمت خودرو و اختصاص یارانه 40 درصدی بابت خرید مواد اولیه داخلی است.

براساس آمار بانک مرکزی درباره چک‌های مبادله شده در بازه زمانی تیرماه 1397 و 1398 (قبل و بعد از اجرای قانون جدید صدور چک)، نسبت تعداد و ارزش چک‌های برگشتی به ترتیب حدود 34 درصد و 32 درصد کاهش داشته است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز جمعه نوشت: «شکست تلاش‌ها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تا حد زیادی به آمریکا مربوط می‌شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات