صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۱۳

اخبار کوتاه دوشنبه 1 مهر

«حجت‌الله عبدالملکی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال تاکنون بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی از سوی این نهاد برای مددجویان جویای کار ایجاد شده و برای این تعداد فرصت شغلی حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض‌الحسنه هزینه شده است. وی تصریح کرد: این نهاد موفق به ایجاد ۱۴۸ هزار فرصت شغلی در سال ۱۳۹۷ در کشور شد که این میزان اشتغال حدود یک سوم کل مشاغل ایجاد شده در کشورمان بوده و کمیته امداد در این زمینه از مؤثرترین دستگاه‌های کشور به شمار می‌آید.
«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» در ادعایی مضحک بدون اشاره به ادامه تهاجمِ به اصطلاح ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن، مدعی شد: ما خواهان روابط خوب با ایران هستیم، اما در مقابل تهران به دنبال کشتار و تخریب است! وی در این باره با تکرار مواضع خصمانه اربابان آمریکایی خود، ادعا کرد: حملات اخیر به آرامکو با سلاح‌های ایرانی صورت گرفته است. بنابراین تهران مسئول آن است!
«جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» با اذعان به اینکه عامل اصلی تنش‌های اخیر جنگ اقتصادی واشنگتن علیه تهران است، گفت: «ما باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است. پس از آنکه ما (از برجام) خارج شدیم، علیه ایران جنگ اقتصادی اعلام کردیم و علیه آنها حداکثر میزان فشار را وارد آوردیم و کاملاً قابل پیش‌بینی بود که این به مناقشه بیشتر منجر می‌شود. بنابراین، ما ورشکستگی یک رویکرد را شاهد هستیم.»
اتاق بازرگانی آخرین وضعیت فروش ارز صادراتی در سامانه نیما را منتشر کرده که بر اساس آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا ۲۵ شهریورماه امسال حدود هفت میلیارد و ۷۶۲ میلیون یورو در این سامانه به فروش رفته و در یک ماه منتهی به ۲۵ شهریور ماه نیز یک میلیارد یورو ارز صادراتی وارد سامانه شده است. عملکرد کل سال تا اینجا نیز نشان می‌دهد، حدود شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو از ارزهای صادراتی برای واردات اختصاص یافته است.
روزنامه «فایننشال‌تایمز» به نقل از منابع آگاه خبر داد، عربستان سعودی شهروندان ثروتمند این کشور را برای حضور در برنامه خرید سهام آرامکو تحت فشار قرار داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات