صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۶۰

از طرح‌های ضد ایرانی تا بدهی 30 هزار میلیاردی

1ـ افشای طرح‌های ضد ایرانی سعودی‌ها
روزنامه «الاخبار» در ادامه افشاگری علیه عربستان سعودی در قالب اسنادی تحت عنوان «سعودی لیکس» محتوای سند جدیدی از عربستان سعودی را منتشر کرد که موضوع آن طرح براندازی نظام ایران طی سه سال از طریق شراکت با آمریکاست. برای چنین هدفی، ریاض دو مجموعه ابتکار به آمریکا پیشنهاد کرده که مجموعه اول «مقابله با عوامل ایران» اول در یمن است تحت عنوان «تمام کردن شورش حوثی‌ها» و دوم در لبنان است تحت عنوان «مقابله با حزب‌الله» که در سند، سازوکار این مقابله ذکر شده است. مجموعه دوم ابتکار، شامل برنامه کاری، از جمله طرح نمرود و پرونده عنکبوت است که هدفش زدن برنامه هسته‌ای ایران، منزوی کردن ایران و تأثیر رسانه‌ای، اقتصادی و امنیتی بر ایران است.


2ـ‌ ما نمی‌توانیم برای مباحث محرمانه تعیین تکلیف کنیم
«سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طرح تعدادی از نمایندگان درباره شفافیتی که پس از انتقاد به مجلس به دلیل مخالفت با شفافیت مطرح شده است، گفت: بعضی از دستگاه‌ها آیین‌نامه داخلی دارند و ما نمی‌توانیم برای اداره آنها قانون تصویب کنیم. ما نمی‌توانیم برای اداره شورای نگهبان یا شورای عالی امنیت ملی که اسناد طبقه‌بندی شده و تمام مباحث آن محرمانه است، تعیین تکلیف کنیم. تمام بحث‌های امنیت کشور در این سازمان مطرح می‌شود، پس باید گفت این سازمان‌ها هم باید به طرح شفاف‌سازی آرای نظام تقنینی عمل کنند؟ قطعاً مخالفت با قانون اساسی دارد و حتماً اخطار قانون اساسی در مجلس مطرح می‌شود.


3ـ‌ بدهی ۳۰ هزار میلیاردی دو خودروساز به بانک‌ها
«امیر خجسته» نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو علاوه بر بدهی ۳۰ هزار میلیاردی به بانک‌ها در اجرای تعهدات‌شان به مشتریان تأخیر داشتند که در این میان تعهدات ایران‌خودرو ۴۰۰ هزار دستگاه و سایپا ۵۴۰ هزار دستگاه است. وی خاطرنشان کرد: مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد، خودرو‌هایی که در انبار‌های این شرکت بوده، ۱۸۰ هزار دستگاه بوده است که الآن به ۹۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده و این در شرایطی است که ایران‌‌خودرو در حال حاضر برای ۴۰۰ هزار خودرو تعهدات معوق دارد و باید به مردم تحویل دهد. همچنین شرکت سایپا ۵۴۰ هزار دستگاه خودرو پیش‌فروش داشته که ۳۰۰ هزار دستگاه آن معوق است.


4ـ بازگشت ناطق‌نوری به جامعه روحانیت مبارز
«فرید مدرسی» روزنامه‌نگار در کانال تلگرامی خود نوشت: علی‌اکبر ناطق‌نورى در جلسه شوراى مرکزى «جامعه روحانیت مبارز» به عنوان «میهمان ویژه» با دعوت رسمی محمدعلی موحدى‌کرمانى، رئیس جامعه روحانیت حضور یافت. ناطق‌نوری پس از مناظره‌های سال 1388 در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت نمی‌کرد. «سیدرضا اکرمی» عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت پیرامون این خبر گفته است: «ناطق‌نوری یکی از مؤسسان اصلی جامعه روحانیت مبارز بوده است. تاکنون با گذشت بیش از50 سال از فعالیت جامعه روحانیت، او عضو، مؤسس و تأثیرگذار بوده است. حضور وی در مقام میهمان نبوده و در مقام صاحب‌خانه به جامعه بازگشتند.»


5ـ احتمال نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۲۰
استراتژیست ارشد سابق دولت «دونالد ترامپ» از احتمال نامزدی «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ خبر داد. «استیو بنن» در مصاحبه با شبکه «فاکس بیزنس» افزود: دموکرات‌ها واهمه دارند که نامزد‌های آنها در این دور ضعیف باشند و با توجه به مطرح بودن طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تلاش می‌کنند انتخابات را از اعتبار ساقط کنند. استیو بنن همچنین گفت: کلینتون هر کاری را این هفته انجام داده و با دخترش تور تبلیغاتی برای معرفی کتاب جدیدش موسوم به «زنان پرجرئت» و «نامشروع خواندن ترامپ» به راه انداخته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات