صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۵۳

از گسترش جغرافیای مقاومت تا ادغام بانک‌های نظامی

1ـ حمله ترامپ به «جو بایدن» با الفاظ رکیک

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خودش در شهر «میناپولیس» با به کار بردن الفاظ رکیک به «جو بایدن»، یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حمله کرد. ترامپ در هفته‌های گذشته به دلیل مسائل مطرح‌شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین به شدت تحت فشار قرار گرفته و با خطر استیضاح روبه‌رو است. ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی که روز سوم مهر ماه انجام شده، رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب‌وکار جو بایدن و پسرش، «هانتر» در اوکراین تحت فشار گذاشته است. رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت: «هانتر تو چرا 1/5 میلیارد دلار گرفتی؟ ضمن اینکه پدر تو هیچ‌وقت آدم باهوشی نبود، هیچ‌ وقت سناتور خوبی نبود؛ فقط به این خاطر معاون رئیس‌جمهور خوبی بود که بلد بود... .» رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ در این سخنرانی الفاظی را بر سر زبان آورده که در متن از قبل آماده شده وجود نداشته است.

2ـ سپاه جغرافیای مقاومت را گسترش خواهد داد

«سردار سرلشکر حسین سلامی» با بیان اینکه سپاه نهادی مردمی است و ما همیشه و در همه جا در کنار مردم خواهیم بود، گفت: اولویت سپاه کار جهادی و روحیه جهادی است و این را سرلوحه برنامه خود قرار داده‌ایم تا با حضور در عرصه‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی و حمایت از رونق تولید چهره محرومیت از کشور زدوده شود. فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان حد و مرز ندارد، اظهار داشت: ما اجازه ورود دشمن به خاک میهن اسلامی عزیزمان را نخواهیم داد و با حضور خود در کیلومترها دورتر از مرزهای کشور، راه دشمن را برای توطئه‌چینی‌ها و کارهای خصمانه‌شان سد خواهیم کرد. وی ادامه داد: سپاه جغرافیای مقاومت را گسترش خواهد داد و زمانی که دشمن مشاهده می‌کند جغرافیای مقاومت و تفکر گفتمان انقلاب اسلامی گسترش یافته است، باید صحنه را ترک کند و چاره‌ای جز این کار نخواهد داشت.

3ـ اصلاح‌طلبان با خودشان شرط و شروط بگذارند!

«قاسم میرزایی‌نیکو» عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به دو رویکرد مشارکت مشروط و مشارکت بی‌قید و شرط که میان اصلاح‌طلبان در زمینه انتخابات مطرح است، گفت: «من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان در نهایت و با توجه به شرایط موجود یک راهبرد را در پیش بگیرند و نظرات دو دسته نشود. پیشنهاد من این است که این جریان سیاسی اولاً با صندوق رأی قهر نکنند و ثانیاً شرط و شروط را به جای نهادهای حاکمیتی برای خودشان بگذارند. اصلاح‌طلبان باید کسانی را انتخاب کنند که اولاً به صندوق رأی وفادار باشند، در ثانی مواضع اصلاح‌طلبانه داشته باشند و از نظرات این جریان سیاسی در مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع داشته باشند. این طور نباشد که سینه‌شان را یک جا بزنند و بروند شام‌شان را جای دیگر بخورند.»

4ـ ادغام بانک‌های نظامی یکی از کارهای ماندگار در نظام بانکی خواهد بود

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی درباره ادغام بانک‌های نیروهای مسلح اظهار داشت: این بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در حال طی کردن مراحل ادغام هستند. بخش عمده سهام آنها از سوی بانک سپه تملک شده و بخش کوچکی مانده که در حال انجام است. همتی با بیان اینکه دارایی‌های آنها در حال ارزش‌گذاری بوده و طبق مصوبه کمیته عالی راهبردی در حال پیشرفت است، ادامه داد: این طرح یکی از کارهای موفق و ماندگار در نظام بانکی خواهد بود، کار پیچیده و مهمی است که در مدت زمان معین انجام می‌شود. گفتنی است، بانک‌های مهر، انصار، حکمت، قوامین و مؤسسه کوثر در حال طی روند ادغام در بانک سپه هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات