صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۸۹۷

کار ترامپ از دبه هم گذشته است!

در حالی که این روزها ترامپ در جهت مقاصد انتخاباتی خود حرف از خروج سربازان امریکا از سوریه می زند، اما نمی تواند دل از منابع نفتی سوریه بکند و در سخنرانی روز چهارشنبه‌اش گفت: «ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم.»
کار ترامپ از دبه هم گذشته است!
 
گروه بین الملل/ عمار اسماعیلی
 
روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست» بعد از آنکه دولت این کشور اعلام کرد قصد دارد شمار معدودی از نظامیان خود را در شمال سوریه حفظ کند جزئیات تازه‌ای از آن ارائه کرده و با انتقاد از این طرح، آن را حضور نظامی برای «چپاول نفت» توصیف کرده است.
یک مقام آمریکایی آگاه به تصمیم‌گیری‌ها در خصوص سوریه به دیلی بیست گفت که نظامیان آمریکا در پایگاه‌های نزدیک به میادین نفتی «دیرالزور» مستقر خواهند شد. دیگر پایگاهی که آمریکا در سوریه آن را حفظ خواهد کرد «التنف»، واقع در شرق سوریه است که با میدان‌های نفتی و خطوط نفت در این کشور فاصله دارد اما منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود.
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در نشست سران «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) گفت، شماری از نیروهای آمریکایی در سوریه خواهند ماند.اسپر مدعی شد علت حضور این نظامیان در سوریه، احتمال دسترسی گروه تروریستی «داعش» به منابع نفتی این کشور است.
اسپر افزود، از ترکیه می‌خواهد به تعهداتش در خصوص مقابله با بحران انسانی، محافظت از اقلیت‌های قومی و رسیدگی به گزارش‌هایی در زمینه جرائم جنگی و حفظ کنترل زندانیان داعشی، پایبند بماند.
با این سخنان ترامپ و اسپر مشخص گردید که ترکیه در تله امریکا گرفتار شده است و امریکا ترکیه را قربانی کرده است تا به منافع خود دست پیدا کند.
از روز اول هم مشخص بود که دولت امریکا و ترامپ به راحتی از منابع نفتی سوریه دست بر نمی دارند و  مبارزه با داعش و جلوگیری از دستیابی داعش به منابع نفتی در سوریه تنها بهانه ای است تا نفت سوریه را چپاول کنند. از طرف دیگر ترامپ برای جلب حمایت لابی صهیونیست در امریکا برای انتخابات 2020 سوریه را ترک نخواهد کرد.
 به طور کلی دولتمردان امریکا در طول تاریخ نشان داده اند که اهل دبه کردن هستند اما  کار ترامپ از دبه هم گذشته است .ترامپ تاجری است که در معاملات خود به کم قانع نمی باشد و دوست دارد در یک معامله ذی نفع کامل باشد. وی با مطرح بحث خروج سربازان امریکایی به دنبال اغوای افکار عمومی امریکا بود و حال با حفظ تعدادی از سربازان امریکا در سوریه به دنبال حفظ منافع نفتی و جلب حمایت لابی صهیونیست ها در آمریکا است.
 
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات