صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۲۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 27 فروردین

گسترش بخشش حقوق میان مسئولان/ پس از پیشگامی سپاه در اهدای 20 درصد از حقوق فرماندهان برای آسیب‌دیدگان از کرونا، مسئولان عالی قضائی کشور نیز 20 درصد از حقوق ماهانه خود را به مدت سه ماه به کمک و حمایت از نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری اختصاص دادند‌.

تأیید نیم‌بند سخنان همتی در لوکزامبورگ/ دادگاهی در لوکزامبورگ با صدور بیانیه‌ای گفته‌های مقام‌های ایرانی درباره مخالفت مراجع قضائی این کشور با انتقال یک میلیارد و 600 میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر 2001 را تأیید کرده است.

محققان انگلیسی به دنبال شناخت اسرار سلامتی در ماه رمضان/ «رازن ماهروف»، از محققان دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «ارتباط خوب و متناسبی میان رژیم غذایی و سلامت افراد وجود دارد. این ماه نه تنها برای مسلمانان دارای فواید معنوی است، بلکه از لحاظ سلامتی نیز به آنها کمک می‌کند. از ماه رمضان می‌توان به عنوان ماه منحصر به فردی برای برخورداری از موهبت‌های جسمی یاد کرد.»

هم‌صدایی این روز‌ها کم نظیر است/ محمدتقی آزاد ارمکی، استاد جامعه‌شناس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فرارو و در پاسخ به این سؤال که «رابطه مردم و نظام حکمرانی در روز‌های کرونایی چطور است؟»، گفت: من فکر می‌کنم، رابطه مردم با حاکمیت مشخصاً رابطه‌ای خوب است. یعنی رابطه تزاحمی نیست و همچنین مبتنی بر یک ندیده شدن هم نیست. به‌اصطلاح وقتی حاکمیت به مردم توصیه می‌کند در خانه‌هایشان بمانند، می‌پذیرند و ترددشان در معابر عمومی حتماً کمتر از آنی است که تصور می‌شد. درواقع باید گفت، در این روز‌ها رابطه مردم با سیستم، رابطه‌ای خوب است. وی گفت: در تاریخ معاصر ایران این همبستگی و این واقع‌بینی کم‌نظیر است. ما حتی در ایام جنگ هم هم‌صدایی این روز‌ها را نداشتیم.

مرخصی بی‌مرخصی/ اسدالله عباسی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرد: «هیئت ر‌ئیسه مجلس مرخصی استحقاقی تمامی نمایندگان را لغو کرده است و حضور نمایندگان در جلسات قوه مقننه الزامی شد». گفتنی است، تعطیلی طولانی‌مدت مجلس در ایام کرونایی موجب شده است تا انتقادات از مجلس در رسانه‌ها و فضای مجازی بالا بگیرد و شائبه بی‌تفاوتی مجلس نسبت به مشکلات مردم مطرح شود.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات