صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۲۲۶۷۸

خدای قدس خدای خرمشهر

اکنون داستان قدس شریف و تلاش‌ها برای آزادسازی آن از چنگال صهیونیست‌ها شباهت بسیار با خرمشهر تحت اشغال بعثی‌ها دارد. بسیاری از صاحب‌نظران غیرمعتقد به نصرت الهی رهاسازی قدس شریف را غیرممکن می‌پندارند؛ لکن از نظر موحدین و معتقدین به نصرت‌های الهی سرزمین فلسطین و قدس شریف، از هر زمان دیگر به نقطه آزادی نزدیک‌تر شده‌است.
پایگاه بصیرت / دکتر یدالله جوانی

روز قدس و سوم خرداد در سال 99، شانه به شانه هم قرار گرفتند. سوم خرداد یادآور حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر از چنگال ارتش رژیم بعث عراق در سال 1361 است. هدف راهبردی حضرت امام خمینی(ره) از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان "روز قدس" آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی می‌باشد. ارتش بعث عراق پس از اشغال خرمشهر، با بهره‌گیری از تجارب نظامی دنیا و برخورداری از حمایت تمامی قدرت‌های استکباری عالم، این شهر را به یک دژ تسخیر ناپذیر از نظر نظامی تبدیل کرد. ایجاد میادین متعدد مین، حفر کانال‌ها و ایجاد انواع موانع در مسیرهای ورودی و اطراف شهر خرمشهر، شرایطی را شکل داده بود که از نظر تمامی کارشناسان و استراتژیست‌های نظامی، آزادسازی این شهر را غیرممکن ساخته بود. بر همین اساس بود که صدام حسین مغرور در آن ایام، اعلام داشت که اگر ایرانیان خرمشهر را بتوانند پس بگیرند، من کلید بصره را به آنان می‌دهم! اما با وجود چنین شرایط و محاسباتی، در نهایت طی عملیات بیت‌المقدس و پس از قریب 24 شبانه روز نبرد سنگین بین رزمندگان سپاه اسلام با مزدوران بعثی، خرمشهر در روز سوم خرداد سال 1361 آزاد شد. جمله قصار و پرمعنای حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه، «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، به همگان فهماند که در برابر قدرت مطلق الهی، هیچ مانعی پایدار نیست و هیچ قدرتی تاب مقاومت ندارد. به اسارت درآمدن قریب 19 هزار و کشته و زخمی شدن 16 هزار عراقی در این عملیات، در کنار انهدام حجم وسیعی از انواع ادوات و تجهیزات نظامی و به غنیمت گرفته شدن تعداد قابل‌ توجهی از انواع تجهیزات نشان می‌دهد که عراقی‌ها با تمام توان قصد نگه داشتن خرمشهر را داشتند. عراقی‌ها و حامیان آنان، روی نفرات، تجهیزات، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی خود حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، هرگز تصور نمی‌کردند رزمندگان ایرانی بتوانند پا به خرمشهر بگذارند.

 دلیل این تصور، بی‌اعتقادی به قدرت الهی و برخورداری موحدین و مؤمنین از نصرت الهی در میادین نبرد بود، ولی نه‌تنها بعثی‌های عراقی با خفت و ذلت، نصرت الهی را مشاهده کردند، بلکه جهانیان از آزادسازی خونین‌شهر به بهت و حیرت فرو رفتند.

 حضرت امام(ره) در پیامی که به مناسبت آزادسازی خرمشهر صادر فرمودند تصریح داشتند که دست قدرت الهی از آستین رزمندگان اسلام بیرون آمد و این فتح بزرگ را نصیب ملت ایران نمود.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی ضمن اشاره به نصرت الهی و برخورداری مؤمنین این نصرت، می‌فرمایند: " عامل اصلی آزادسازی خرمشهر، باور و اعتقاد رزمندگان به نصرت الهی بود در واقع اگر این باور و اعتقاد نبود هرگز رزمندگان اسلام دست به طراحی عملیات نظامی برای آزادسازی خرمشهر نمی‌زدند؛ چرا که صاحب‌نظران نظامی غیرمعتقد به نصرت الهی همگی هر نوع تلاش نظامی برای بازپس‌گیری خرمشهر را، از قبل شکست‌خورده می‌پنداشتند.

اکنون داستان قدس شریف و تلاش‌ها برای آزادسازی آن از چنگال صهیونیست‌ها شباهت بسیار با خرمشهر تحت اشغال بعثی‌ها دارد.

 بسیاری از صاحب‌نظران غیرمعتقد به نصرت الهی رهاسازی قدس شریف را غیرممکن می‌پندارند؛لکن از نظر موحدین و معتقدین به نصرت‌های الهی سرزمین فلسطین و قدس شریف، از هر زمان دیگر به نقطه آزادی نزدیک‌تر شده‌است.

 دلایل عمده و اصلی این اعتقاد عبارت است از؛

 ۱- وعده‌های الهی مبنی بر نصرت مجاهدین فی سبیل‌الله. مبارزه با رژیم صهیونیستی در زمان حاضر بزرگ‌ترین جهاد است و خداوند به مجاهدین در راهش وعده نصرت داده است. خدای قدس، همان خدای خرمشهر است و روزی قدس را آزاد خواهد ساخت.

۲- رژیم صهیونیستی فلسفه وجودی‌اش که همانا قدرتش می‌باشد را، در مسیر سایش و نابودی می‌بیند. این رژیم کارآمدی خود را از دست داده و در برابر قدرت مقاومت، تاب مقاومت ندارد.

 ۳- محور مقاومت با آرمان‌ رهایی قدس شریف روند پرشتاب توسعه قدرت را طی می‌کند و روزبه‌روز بر توانمندی و کارآمدی آن افزوده می‌شود.

۴‌- جبهه حامی رژیم صهیونیستی، اعم از آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و برخی از دولت‌های مرتجع عربی در منطقه همگی در مسیر افت قدرت و از دست دادن توانایی‌های خود درحال حرکت هستند. هیچ قدرتی قادر به تغییر این روندها نیست بنابراین به طور قطع، روزی رژیم صهیونیستی، این غده سرطانی و ویروس خطرناک‌تر از کرونا نابود خواهد شد. ان‌شاءالله

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات