صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۲۳۶۹۱

راز ضربه متقابل ، پیامی از رهبری به کاخ سفید

تصور کلی در پروسه انتقام سخت این بود که ایران با ضربات موشکی به پایگاه عین الاسد به نوعی انتقام خود را گرفته است اما این جمله رهبر معظم انقلاب خطاب به الکاظمی که خود فردی امنیتی بوده یک واقعیت بسیار مهم را نشان می دهد ...
"آنها ( آمریکایی‌ها ) مهمان شما را در خانه شما کشتند و صریعاً به این جنایت اعتراف کرده اند که این موضوع کوچکی نیست ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد ." 
آنچه خواندید بخش مهمی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بود که در ۳۱ /۴ /۹۹ بیان شد این سخنان حاوی چند نکته مهم است که در ذیل به آنها اشاره می‌کنیم:

 ۱_ داغ حاج قاسم فراموش شدنی نیست 
با وجود چند ماه از شهادت سردار دلها سرباز ولایت و محبوب ملت حاج قاسم سلیمانی رهبر مظلوم مان در هر سخنرانی اسم ایشان را به زبان می آورد و در گلو بغض می کند خدا میداند که در خلوت شبانه چقدر برای حاج قاسم می سوزد و گریه می کند همانگونه که امیر مومنان علی علیه السلام در نهج البلاغه از بغض هایش بعد از شهادت مالک و عمار می گوید . حاج قاسم تنها فردی بود که در نگاه و کلام حضرت آقا به دو جایگاه رسید که تا قبل از آن کسی به این جایگاه نرسیده بود.
یکم : مقام تحسین و تحبیب .آنجا که فرمودند هر وقت حاج قاسم می آمد و گزارش می داد در دل او را تحسین می کردم او را دوست می داشتم همه کارها را انجام می‌داد اما در جمع خود را پنهان می کرد باید می گشتم تا او را در جمع پیدا کنم.
دوم : مقام تعظیم . آنجا که فرمودند امروز هم به خاطر عظمت کاری که انجام داد و قیامتی به پا کرد با رفتنش دیدید مردم چه کردند با این بدن اربا اربا شده به همین خاطر به روح مطهر او تعظیم می کنم.
 آری مقام تحبیب در حیات و تعظیم در شهادت . به نظر می رسد داغ حاج قاسم به این راحتی ها فراموش شدنی نیست و تا انقلاب هست یاد و نام حاج قاسم و مکتب حاج قاسم در متن این انقلاب هست.

 ۲_  یادآوری غیرت عربی برای مهمان کشی 
در رسم عرب مهمان نوازی یک آیین راهبردی تلقی می شود اربعین و مهمان نوازی عراقیها را که یادتان می آید یادآوری این نکته که رهبر انقلاب خطاب به مصطفی الکاظمی فرمودند آنها میهمان را در خانه شما کشته اند یک تلنگر به غیرت عربی است که گویی مگر غیرت شما اجازه می‌دهد با قاتل مهمانتان از موضع سازش و انفعال وارد شوید نمی‌توان هم با قاتل ظالم بود و هم از غیرت عربی در حمایت از مقتول مظلوم سخن گفت نخست وزیر عراق باید از خجالت در مقابل این منطق سر تعظیم فرود بیاورد و در اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی لحظه ای درنگ نکند نمی توان هم شریک دزد بود و هم رفیق قافله.

 ۳ _ انتقام سخت در راه است 
این جمله بیش از موارد دیگر مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفت که فرمودند" ایران هرگز شهادت حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی ها خواهد زد" جمله مهمی که الکاظمی با خود از بیت رهبری برای انتقال به آمریکایی ها خواهد برد و می‌توان از آن به عنوان یک سرفصل جدید در منطقه و در مواجهه با آمریکا یاد کرد . تصور کلی در پروسه انتقام سخت این بود که ایران با ضربات موشکی به پایگاه عین الاسد به نوعی انتقام خود را گرفته است اما این جمله رهبر معظم انقلاب خطاب به الکاظمی که خود فردی امنیتی بوده یک واقعیت بسیار مهم را نشان می دهد و آن اینکه هنوز ضربه متقابل زده نشده است و ضربه ای که ما به ازاء خون حاج قاسم باشد هنوز ارائه نشده اگر چه می توان گفت آرمان حاج قاسم یعنی ازاله شدن آمریکا از منطقه بخشی از تقاص خون سردار دلها می تواند باشد به هر حال آمریکائیها قطعاً پس از بازگشت الکاظمی به عراق تلاش زیادی برای به دست آوردن ابعاد این قضیه خواهند داشت.
 واقعیت این است که ابهام در این ضربه متقابل برای آمریکایی ها بسیار کشنده خواهد بود و این همان نقش بی بدیل رهبری در پیشران بودن جنگ شناختی علیه دشمن و تقویت و ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی است که مکتب شجاعت عقلانیت معنویت و ولایت مداری می باشد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات