سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۶۳۱۷

بسیج یعنی وسط میدان عمل بودن

از حضور در جبهه هاي حق عليه باطل تا مقابله با فتنه هاي فرهنگي و سياسي، در عرصه علم و دانش و فناوری، در عرصه اقتصادي ، سازندگی  ، خدمت رساني ،درمان و عمران و بسياري از صحنه هاي حساس كه نظام به حضور بسيجيان نياز داشته، بسيجيان با تمام توان و  اخلاص به مدد و ياري نظام و انقلاب شتافته اند.
بدون تردید زیباترین تعبیر از بسیج، این جمله حضرت امام (ره) می‌باشد که بسیج را به منزله شجره طیبه تعبیر کرده اند. در عصر حاضر شاهد متنعم شدن نظام و انقلاب و حتی مردم مستضعف و آزادی خواه جهان از تفکر و اندیشه بسیج هستیم.
همانطور که می‌دانیم در جامعه‌ای که شجاعت به عنوان یک فرهنگ عمومی وجود داشته باشد و همه آحاد مردم، صلابت و شهامت دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی را داشته باشند، بدون شک کیان اسلامی از هر خطری مصون خواهد بو؛ حضور مقتدرانه بسیجیان در عرصه دفاع مقدس و خلق حماسه‌های پرشور در صحنه‌های نبرد نشانه‌های عینی از شجاعت بسیجیان در صحنه‌های دفاع بود که خود یکی از مهمترین شاخصه‌های تفکر بسیجی است. نام بسیج در فرهنگ انقلاب اسلامی با ایثار و شهادت عجین شده است و ارزش‌هایی که فرهنگ اسلام و مبنای دینی برای شهادت قائل است، بسیجی را شیفته شهادت کرده است؛ برای همین است که می‌بینیم هنوز هم در عرصه‌های دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی به ویژه در دفاع از حریم ولایت بسیجیان تا مرز شهادت پیش رفته اند و سینه سپر کرده اند و شهدای مدافع حرم که تقدیم اسلام شده اند گواه این مطلب است که بسیجیان همواره در مسیر ایثار و شهادت و دفاع از ارزش‌ها مستحکم هستند.
در عرصه اجتماعی، بسیجیان عزیز همیشه نسبت به موضوعات و حوادث رخ داده در جامعه حساسیت نشان داده اند و با عکس العمل‌های به موقع، اقدامات مؤثری را برای بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سلامت جامعه، به ویژه در شرایط کرونایی در پیش گرفته اند.
بسیجی هرگز در مقابل ناهنجاری‌های جامعه بی تفاوت نبوده و نخواهد بود و در مقابل زشتی‌ها و ناپاکی‌های اخلاقی و اجتماعی اهل تسامح و تساهل نیست و همه تلاش و همت خود را در جهت اصلاح وضعیت فرهنگی اجتماع به کار خواهد بست که این حرکت بسیج ناشی از غیرت دینی اوست.
بسیجی می‌داند که علم و دانش یکی از مؤلفه‌های قدرت برای نظام و کشور است، لذا می‌کوشد تا در سنگر علم و دانش، سرآمد همه باشد؛ لذا اگر تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما حاکم شود، شاهد رشد چشمگیری در سطح علم و فناوری و خودکفایی علمی خواهیم بود.
بسیج به این نتیجه رسیده که باید از دانش فنی و علوم روز برخوردار باشد. دانشی که آمیخته با تجربه و همراه با تخصص و مهارت کافی باشد؛ لذا اجرای بسیاری از پروژه‌های خودکفایی در کشور با تفکر بسیجی به سرانجام رسیده است
اگر بسیج می‌خواهد در صحنه‌های مختلف اجتماعی و بین المللی اثرگذار باشد، باید به حدی از معنویت، آگاهی و بصیرت برسد که قدرت اغنایی بالایی را کسب نماید؛ لذا آموزش‌های سیاسی و عقیدتی در حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج با همین هدف دنبال می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات