صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۲۷۳۷۹

آمریکا از ترس انتقام سخت،دست و پا می زند

بنابراین در وضعیت فعلی جای هیچگونه نگرانی در بین مردم نیست. البته هوشیاری  و رصد نیروهای مسلح از رفتار آمریکایی بسیار دقیق و با حساسیت ویژه ای دنبال میشود. 

سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث شد که آمریکایی ها تحرکات بیشتری را در منطقه و بخصوص در خلیج فارس از خود نشان دهند. از این رو عملیات روانی غرب و غرب گراها نیز در این چند روز اخیر جالب توجه بود. عده ای حمله آمریکا به ایران در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ را مطرح کردند و عده ای نیز ناو و بمب افکن های ایالات متحده را نشان داده اند. همه آنها در یک کلام در صدد نشان دادن قدرت آمریکا برآمده اند. گرچه برای نخبگان و بسیاری از مردم کشورمان قدرت توخالی آمریکا نمایان گشته است.

ذکر دو نکته اساسی ضروریست:

الف:مردم هنوز جمله "پایان دوران موشک ها" را فراموش نکرده اند که در آن روزها گروهی با اعتماد به آمریکا از طریق امضای برجام، سیاست بازدارنده نظام را به باد انتقاد گرفته اند، حال همان طیف در حال برجسته سازی قدرت نظامی ایالات متحده برآمده اند. بسیار واضح است که در مرام عده ای، منافع حزبی بر منافع ملی اولویت دارد. البته امروز این سوال مطرح می شود حالا که آمریکا از طریق قدرت نظامی خود بدنبال غلبه بر ماست، آیا توسعه موشکی نباید اولویت اصلی کشور قرار گیرد؟ سوالی که جواب آن هیچ وقت به درستی داده نشده است. البته بر اساس منافع کشور، قدرت مند سازی کشور در همه عرصه ها جزو سیاست اصلی نظام است و نباید محاسبات کشور تحت تاثیر برجسته سازی های موردی قرار گیرد.

ب: آمریکایی ها توان حمله به ایران را ندارند. آنها به جهت ترس از انتقام سختی که مدنظر ایران بعد ترور حاج قاسم است، دچار سردرگمی عجیبی شده اند. سیاست آمریکا در دست گرفتن فضای روانی منطقه است. آنچه که امروز از تجهیزات آمریکای در منطقه صحبت می شود، به تعبیر فرمانده هوا فضای سپاه پاسدارن، پاشنه آشیل آنهاست و نیروهای نظامی ما توان هدف قرار دادن همه ناوهای آمریکا را دارند. بنابراین در وضعیت فعلی جای هیچگونه نگرانی در بین مردم نیست. البته هوشیاری  و رصد نیروهای مسلح از رفتار آمریکایی بسیار دقیق و با حساسیت ویژه ای دنبال میشود. 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات