صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۷۱۲۰

قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهیم

خیزش‌های جدیدی در دل فلسطین اتفاق افتاده است. حوادثی پیاپی که نشان از رشد بیداری جوانان آگاه فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی است. این بیداری آنقدر گسترده شده است که عملیات استشهادی فلسطینی‌ها تا قلب شهرک‌های مسکونی کشیده شده است.در آستانه روز قدس به سراغ دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین رفتیم و با ایشان درباره تحولات فلسطین به گفت‌وگو نشستیم.
پایگاه بصیرت / صابر احمدی
* آیا شاهد انتفاضه جدیدی در فلسطین هستیم؟ آینده این حرکت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
حقیقتاً وضعیت حاضر در فلسطین در چارچوب قیام و جهش مقاومت است و این مسئله به طور کلی امری طبیعی است؛ چرا که دشمن ما، رژیم کودک‌کش صهیونیستی در سال قبل جنایات فراوانی علیه مردم شریف ما در فلسطین داشت. حداقل 4 هزار جوان فلسطینی را زندانی کردند، بیش از 10 هزار خانه مسکونی برای شهرک‌نشینان صهیونیستی در کرانه باختری شهرک‌سازی کرده‌اند که این تجاوز آشکار علیه قوانین بین‌المللی است. همان طور که مستحضرید، رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان سال قبل مسجدالاقصی را تخریب کرد و به شهرک‌نشینان اجازه داد شعائر یهودی را در مسجد مسلمانان اقامه کنند و عقاید و احساسات و آرمان ما در فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دادند. در این مسئله چه مسلمان و چه مسیحی متأثر شدند. آنها به احساسات مردم ضربه زدند و به طور طبیعی ساکنان مردم قدس، انتفاضه‌ای را آغاز کرده و مقاومت کردند. واضح است که مردم فلسطین، اجازه نمی‌دهند و قبول نمی‌کنند که مقدسات ما و زمین ما و حق ما را غصب کنند. چنانکه شاهد بودیم در این ماه مبارک رمضان، شهرک‌نشینان رژیم کودک‌کش صهیونیستی اعلام کردند که در ماه رمضان امسال، دوباره شعائر یهودی را می‌خواهند در داخل مسجد انجام دهند. چنانکه روستاهای داخل شهر «القدس» و خانه‌های نواحی آن، مانند «شیخ جراح» را تخریب کردند و با زور و ظلم از خانواده‌های آن مناطق خواستند که تخلیه کنند. این عوامل و ظلم فراوان باعث جهش بزرگی در مقاومت مردم ما در فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیستی شده است.
شما دیدید که نسل جوان ما، اعم از مربی و عالم و دانشجو که این ظلم‌ها را دیده‌اند، به صحنه آمده‌اند و فعالیت‌های خود را علیه رژیم صهیونیستی انجام دادند. الحمدلله این دلیلی واضح بر آرمان ما در قضیه فلسطین است و دلیل مهم‌تر این است که هرچه دشمن ما بیشتر سعی کند که ظلم‌ها را افزایش دهد و مزاحمت‌ها را زیاد کند؛ مردم ما بیشتر ایستادگی می‌کنند و آماده‌اند که با این ظلم و بربریت مقابله کرده و حق طبیعی مردم را مسترد و حفظ می‌کنند.
آری! اگر این قیام انتفاضه نیست، پس چیست؟ انتفاضه جدیدی است که نسل جوان علیه رژیم صهیونیستی به پا خاسته است. اتفاقاتی نظیر پیمان صلح ابراهیم و صفقه القرن (معامله قرن ) که رئیس‌جمهور مخلوع آمریکایی پیشنهاد داده بود که فراحزبی و فرامنطقه‌ای در فلسطین انجام می‌دهد، بسیار نابخشودنی است. شما دیدید که مقاومت از غزه آغاز شد و مردم با بربریت صهیونیستی مقابله کرده و اعلام کردند که مقاومت ما نه تنها در گردان‌های مقاومت و در غزه است؛ بلکه در حمایت از مناطق گوناگون فلسطین، چه در مناطق 1948،چه در منطقه «القدس» و چه در کرانه باختری رود اردن و چه در غزه ادامه خواهد یافت. شما دیدید که مردم ما داخل جنبش‌های مقاومت مانند حماس و جهاد اسلامی یا حتی مردم عادی این ظلم‌ها را نمی‌پذیرند و به دنبال مسترد کردن حقوق طبیعی خود برخاسته‌اند. دیدیم که این رژیم مانند «بیت العنکبوت» است؛ فقط نیاز است که ایستادگی کنند و این قیام را ادامه دهند تا رژیم صهیونیستی در حالت انزوا در انتهای خط قرار گیرد.
 
* وضعیت فعلی جبهه مقاومت فلسطینی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در اتفاقات ماه رمضان قبلی عملیات «شمشیر قدس»، دیدیم که اروپایی‌ها، غیرمسلمانان و یهودی‌ها در آمریکا علیه جرایم صهیونیستی به صحنه آمدند. این فی نفسه دلیلی واضح است که آینده رژیم صهیونیستی شکست خورده است و به قول حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) رژیم صهیونیستی 25 سال آینده‌‌ـ که تاکنون پنج سال گذشته است‌ـ را نخواهد دید. همان طور که شهید شیخ احمد یاسین ارزیابی کردند که در سال 2027 میلادی این رژیم به پایان می‌رسد. جرایم و ظلم این رژیم را خدا نمی‌پذیرد. مردم نمی‌پذیرند. امروز مقاومت ما این قدر الحمدلله پیشرفت کرده است که به یاری خدا و با کمک دوستان‌مان در جمهوری اسلامی ایران و دوستان‌مان در دنیای اسلام و دنیای عرب ما می‌توانیم با این رژیم مقابله کنیم و ان‌شاءالله رژیم صهیونیستی در حال شکست خوردن است. این اتفاق از سوی جوانان و نوجوانان ملتی خواهد افتاد که نزدیک به یک قرن زیر ظلم زندگی کرده‌اند‌ـ چه زن و چه مرد‌ـ این رژیم صهیونیستی که بنیادش بر ظلم استوار است با کمک نیروهای استکبار علیه آرمان عدالت‌جویانه ما می‌خواهند کاری کنند‌ـ و با پیمانی با نام حضرت ابراهیم (طرح صلح ابراهیم)‌ـ اهداف خود را پیش ببرند. اینها مهاجرانی هستند که از مرکز آسیا و اروپا و آمریکا آمدند و اصلاً ربطی به فلسطین نداشتند. اینکه می گویند «پیمان ابراهیم» معنایی ندارد. اینها اصلاً «شعب» و مردم نیستند؛ اینها حتی زبان و تاریخ مشترک ندارند. برخی لهستانی، برخی ژرمنی و برخی انگلیسی صحبت می‌کنند. این دلالت دارد که اینها هیچ ربطی به فلسطین و عقایدش ندارند و اینها برای فریب دادن دنیاست. این رژیم خطر امنیتی فراوانی نه فقط علیه مردم فلسطین داشته است، بلکه دیده می‌شود که مردم ما را در تونس و عراق به شهادت می‌رسانند. دانشجویان ما را در برخی از کشورهای اسلامی، مانند مالزی شهید کردند. مردم منطقه چگونه این ظلم را می‌پذیرند؟ مردم ما در فلسطین ان‌شاءالله تا آخر ایستاده‌اند و به امید خدا و برکت خون شهدا با این آرمان، این زمین از «بحر تا نهر» آزاد خواهد شد. مثالی عرض کنم؛ روستایی در جنوب فلسطین است به نام «العراقیب» که مردمانش چادرنشین‌ هستند و مواد اولیه برای خانه‌سازی ندارند، رژیم صهیونیستی این روستا را حدود 130 بار تخریب کرده است؛ اما مردم این روستا 130 بار دوباره خانه خودشان را ساخته‌اند که در بردارنده این پیام مهم است که مردم ما این رژیم را نمی‌پذیرند و می‌دانند این رژیم غاصب هیچ ربطی به مردم و زمین ما ندارند.
 
* علت افزایش حضور نیروهای عملیات ویژه سایرت متکال در کرانه باختری و داخل اراضی اشغالی چیست؟ آیا واقعاً رژیم صهیونیستی در بحران گرفتار شده است یا فقط تنش و جرقه‌ای زده شده است؟
رژیم غاصب صهیونیستی دولتی با ائتلافی شکننده دارد که پس از نتانیاهو روی کار آمد. به تازگی یک عضو از این ائتلاف، خانم «سیلمان» اعلام کرد که وضعیت کنونی دولت رژیم صهیونیستی قابل تحمل نیست و من ادامه نمی‌دهم و استعفا می‌دهم. الان این بحثی جدی است. اگر یک عضو این کابینه استعفا می‌داد، این ائتلاف شکست می‌خورد. وضعیت رژیم صهیونیستی این است. متأسفانه ما شاهد بودیم نخبگان حاکم در برخی کشورهای عربی به برنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام کردند و متأسفانه به جای اینکه این رژیم را به دلیل جرایم علیه مردم ما مجازات کنند، به دنبال عادی‌سازی روابط رفته‌اند. این حقیقتاً کار غیر منطقی و علیه آرمان ما و علیه عقاید و اخلاق است؛ ولی ما در کل فلسطین، مقاومت در این بعد را پاسخی محکم علیه عادی‌سازی روابط می‌دانیم. از طرف دیگر، شما دیدید که جوانان ما از کرانه باختری به سمت مناطق 1948 رفتند و عملیات شجاعانه را انجام دادند. این مسئله فی نفسه ضعف رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که سایرت متکال بهترین و بلندپایه‌ترین نخبگان نیروهای ارتش صهیونیستی است که این جوانان غیر مسلح و مدنی را شهید می‌کنند. ما باید در سطح منطقه ‌این رژیم را مجازات کنیم و علیه آنها متحد باشیم.
 
* وضعیت حقوق بشر در فلسطین چگونه است؟
در گزارش‌های نهادهای بین‌المللی حقوق بشری، امروز رژیم صهیونیستی یک رژیم دارای تبعیض نژادی است. رژیم کودک‌کشی است که 70 سال است به دنیا این پیام را رسانده است که رژیم غاصب صهیونیستی است و سازمان حقوق بشری نیز اعلام کرده است، این رژیم، رژیم تبعیض نژادی و آپارتاید است و ضدحقوق بشر است. ما اتفاقات دوران «شمشیر قدس» را دیده‌ایم.
 
* انتظارات شما از جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای آزاده جهان چیست؟
جمهوری اسلامی ایران البته به مردم ما خیلی کمک کرده است. من حتی این واژه «کمک» را دوست ندارم استفاده کنم. کشور ایران در ده سال اخیر به جای کمک، شریک و برادر بزرگی بوده است که در آرمان ما شرکت کرده است. در سمت و سوی فلسطین آزاد ایستاده است. امروزه جمهوری اسلامی ایران می‌داند رژیم صهیونیستی فقط دشمن ما در فلسطین نیست؛ بلکه دشمن امت اسلام و ایرانی‌هاست و خطر این رژیم را فقط در چارچوب مرزفلسطین نمی‌دانند. رژیم صهیونیستی خطر امنیتی جدی برای کل جهان اسلام به شمار می‌آید. اینها نفوذ دارند. از قدرت نرم استفاده می‌کنند. قتل عمدی دانشمندان ما را انجام می‌دهند. شاهد بودیم که امام خمینی‌(ره) سنت حسنه‌ای با نام «روز قدس» را ابداع کردند که برای یادآوری اهمیت فلسطین برای امت اسلام و آزادگان جهان بود. ایشان برای جمهوری اسلامی ایران هویتی را تعریف کردند که ایران و امت اسلام شریک لاینفک این راه شریف و عظیم هستند. لذا ان‌شاءالله ما مقاومت را تا آزادی قدس شریف و آزادی امت اسلام ادامه می‌دهیم. «یومئذ یفرح المؤمنون بنصرالله»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات