تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۴۱۴۲۸

سخنرانی در دیدار عمومی با مردم شهرستان قائن


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
از صمیم دل خوشحالم و خدای بزرگ را سپاسگزار م که یک‌بار دیگر توفیق زیارت شما مردم مؤمن، انقلابی، با صفا، نجیب و زحمتکش قائنات و شهر قائن را عنایت فرمود.
این دیار دارای سوابق گسترده و درخشان فرهنگی و تمدنی است. دارای طبیعت بسیار زیبا، شهر زعفران، شهر کشاورزی، دیار صنعت و دامداری، دیار علم، ادب، عرفان و دیار مردان و زنان مؤمن و شجاع است. به درستی گفتند شهر یاقوت سرخ؛ بله زعفران یک کالای بسیار ارزشمند است. فرمودند هم زعفران و هم زرشک دو کالای بسیار ارزشمند. گفتند یاقوت سرخ که تعبیر بسیار زیبا، هنرمندانه و دلنشینی است. زعفران و زرشک دو کالای ارزشمند و دارای خواص بسیار مفید برای انسان و دارای ارزش مادی بسیار بالا است. اینها خیلی خوب‌اند. اینکه بگوییم دیار یاقوت سرخ، کلمه بسیار زیبایی است. اما من اعتقاد دارم یاقوت حقیقی سرخ دل‌های مؤمن، مهربان، نجیب و باصفا و دستان پربرکت مردم قائن و قائنات است. زعفران و زرشک خیلی ارزش دارند، اما ارزشمندتر از آن اخلاق والای مردم این دیار است.
سلام و درود خدا بر مردم قائنات، شهر قائن و همة بزرگان، علما، اندیشمندان، عرفا، هنرمندان و قهرمانان این دیار؛ سلام خدا بر اندیشه‌های پاک و دستان پربرکت کشاورزان، دامداران، عشایر، کسبه، کارکنان و خدمتگزاران این دیار؛ سلام و درود خدا بر شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران قائنی؛ سلام ودرود خدا بر دانشگاهیان، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز قائنی و سلام و درود خدا بر جوانان برومند؛ دختران پاکدامن، عفیف و هنرمند و پسران شجاع، انقلابی و غیرتمند قائنی و سلام خدا بر شما عزیزان.
خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیق زیارت مجدد شما را عنایت فرمود.
می‌خواهم دو سه مطلب را مختصر و سریع خدمتتان عرض کنم؛ مطلب اول درسی از محضر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است.
عزیزان من، خدای متعال از زبان و کلام پیامبر عزیز ما به ما آموخته است که مؤمنان و جامعة ایمانی باید جامعة الگو و نمونه باشد. خداوند و پیامبر عزیز و اولیای خدا از ما خواسته‌اند که مؤمن باشیم و مؤمنان سرآمد و برجستگان و الگو و شاهد بر سایر ملت‌ها و امت‌ها باشند. خدا فرمود: فکذلک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء الی الناس؛ ما شما را یک ملت و امت معتدل و میانه قرار دادیم تا بر سایر امت‌ها و ملت‌ها و عموم مردم شاهد و الگو باشید.
عزیزان من، شاهد و الگو بودن بر دیگران نیازمند الزاماتی است. باید شایستگی‌هایی را در خودمان به وجود بیاوریم تا شایستة شاهد بودن و الگو بودن بشویم. خدای متعال این ویژگی‌ها را در آیات آخر سورة حج اعلام فرموده است. شرط اول الگو بودن بندگی خداست. بالاترین رتبة انسانی و بالاترین کمال انسان عبودیت و بندگی مطلق است. مسیر کمال انسان از مسیر بندگی می‌گذرد. همة ارزش‌های الهی و انسانی در سایة بندگی و عبودیت خدا حاصل می‌شود. خارج از دایرة بندگی خدا، هیچ خیر، زیبایی و کمال و ارزشی وجود ندارد. شما ببینید، پیامبر عزیز ما اول بنده و بعد پیامبر خداست. اوج عزت پیامبر در بندگی خداست. بندگی خدا یعنی رها شدن از همة دلبستگی‌ها، شهوات و تمایلات زمین‌گیر کنندة انسان و آزادشدن در بی‌نهایت ملکوت الهی. بندگی خدا یعنی پیوستن به همة خوبی‌ها و گسستن از همة زشتی‌ها. خداوند می‌فرماید: اولین شرط بندگی خداست. بندگی خدا چه موقع حاصل می‌شود؟ زمانی که انسان به عظمت خدا و عجز خود پی ببرد. عجز انسان در برابر عظمت خدا. خدا همه چیز است و انسان هیچ نیست. وقتی که در برابر عظمت مطلق خدا احساس فقر و عجز در انسان ایجاد شود، آن وقت حالت بندگی است. بنده چه کار می‌کند؟ اول احساس بزرگی است.
باید به فقر، ضعف و نداری خودش و نیز به بزرگی، عظمت ، عزت و قدرت خدا اعتراف کند و این به معنی بندگی خداست باید مطیع و تابع خدا بود. کسی که در برابر مالک مطلق هیچ چیز از خود ندارد، باید اطاعت کند. این یعنی بندگی خدا. بندة خدا بودن یعنی پیوستن به منشأ و منبع لایزال و بی‌پایان قدرت، حکمت، علم و زیبایی. کسی که خودش را بندة خدا می‌داند، دیگر در برابر طاغوت‌ها و ستمگران احساس عجز و ضعف نمی‌کند و در برابر آنها اطاعت و بندگی نمی‌کند. کسی که لذت بندگی خدا را بچشد، هرگز و هرگز در برابر طاغوت‌ها، فرعون‌ها، نمرودها، قلدرها، خودخوا‌هان، خودپرست‌ها و زورگویان عالم تسلیم نخواهد شد. در بندگی خدا عزت و قدرتی به وجود می‌آید که شکست‌ناپذیر است. چرا؟ برای اینکه به قدرت و عزت خدا متصل می‌شود و خدا شکست‌ناپذیر است.
عزیزان من، خدای متعال شرط دوم الگو شدن را عمل خیر معرفی می‌کند. ایمان به خدا بدون عمل صالح بی‌معنا و بی‌ارزش است. خدا می‌فرماید: کسانی که الگو و شاهد می‌شوند، اینها ایمان می‌آورند، بندة خدا هستند و عمل خیر انجام می‌دهند. اساس آفرینشِ انسان برای عمل صالح و خیر است. ما برای کارهای زیبا، خیر و عمل صالح خلق شده‌ایم. خدا ما را برای شرارت، خودخواهی، زیاده‌خواهی، ظلم، توهین و تحقیر دیگران و تجاوز به حقوق دیگران خلق نکرده، بلکه خدا ما را برای عمل خیر خلق کرده وتجلی ایمان عمل صالح و کارخیر است. این شرط دوم است. خدا فرمود: واعبدوا ربکم و افعل الخیر، یعنی بندة خدا باشید و عمل خیر انجام دهید. هر کار خیری هم به نفع عامل آن کار و هم به نفع بشریت است. کار خیر همه‌اش خوبی است. بعضی وقت‌ها آدم اعمالی انجام می‌دهد، خودش نفع می‌برد، اما جامعه و ملت ضرر می‌کند. الان در ذهنتان شما دوره کنید، کم و زیاد افرادی را می‌بینید که سودهایی می‌برند و درآمدهایی دارند. خودشان به ظاهر منتفع می‌شوند، اما از قبل اعمال آنها جامعه متضرر می‌شود. اما اگر عمل صالح و خیر باشد، هم عامل به عمل و هم جامعه از آن سود می‌برد؛ مثل علم آموزی. یک معلم، یک استاد و عالم دینی که علم مفید و رشد دهنده را تعلیم می‌کند هم خودش رشد، می‌کند و هم متعلمین را رشد می‌دهد. کسی که علم مفید را بیاموزد یا آموزش دهد هر دو هم برای آنها و هم برای جامعه خیر است.
کشاورزی عمل خیر است. کشاورزی که نیازهای جامعه را تأمین می‌کند، هم خودش و هم جامعه سود می‌برد. یک صنعتگر، یک پزشک، راننده، یک اداری، کسبه، مغازه‌دار، تاجر، متفکر و همة آنهایی که با نیت‌های الهی تلاش می‌کنند، هم خودشان و هم جامعه سود می‌برند. کسانی که به دنبال خدمت به جامعه، محرومان، رفع مشکلات جامعه و پیشرفت آن هستند، هم خودشان و هم دیگران سود می‌برند. اینها عمل خیر است. عمل خیر رشد یابنده است. یک قدم بر می‌دارید، زنده و جاودان است و به طور ابدی آثار آن را دریافت می‌کنید. عمل صالح ماندگار و زنده است و مرتباً اضافه می‌شود و در کارنامة انسان درج می‌شود.
عزیزان من، بدون عمل کسی به جایی نمی‌رسد. لیس الانسان الاماسعی، چه چیزی برایتان می‌ماند؟ آن چیزی که عمل می‌کنید. کدام عمل بهتر است؟ عمل خیر. خدا خواسته است که هرکس می‌خواهد بالا برود، کمال پیدا کند و برجسته شود، مسیر عمل خیر است.
شرط دیگری که خدا قرار داده، خدمت به بندگان خداست که شرح دادم. اگر انسانی بندة خدا باشد، عمل خیر انجام دهد، ملتی در برابر خدا احساس بندگی کند و اهل خیرات و عمل صالح باشد، خدای متعال می‌فرماید: این ملت مسلمان است. ملت مسلمان یعنی ملت بندة خدا و اهل خیر و اعمال صالح. اگر چنین ملتی پیدا شد، این ملت الگو و شاهد بر دیگران است و خدای متعال پیامبر عزیز ما، حضرت محمد مصطفی(ص) را برای چنین ملتی شاهد و الگو قرار داده است. عزیزان من، اگر پیامبر عزیز شاهد والگوی ما باشد، حتماً ما هم شاهد و الگو برای بشریت خواهیم بود.
من خدا را سپاسگزارم که ملت عزیز ایران، مردم قائنات و مردم شهر قائن مردمی مؤمن، متعبد، بااخلاق، با صفا، درخط پیامبر، اهل عمل خیر، اهل‌صفا، صمیمیت و پاکی هستند. خدا را شکر می‌کنم که امروز ملت ایران به تبعیت از پیامبرو آل پیامبر و در سایة ولایت تصمیم گرفته که در بندگی خدا، اخلاق، عزت خواهی، دفاع از حق، مبارزه با ظالمان و ستمگران و در دفاع از مظلومان الگو باشد و خدا را سپاسگزاریم که در جمع ملت ایران، مردم قائنات الگو و نمونه هستند.
عزیزان من، همة مشکلات جامعة بشری به خاطر انحراف از این مسیر نورانی است. در طول تاریخ عده‌ای بوده‌اند که به جای بندگی خدا و عمل خیر بندگی شیطان و مسیر شرّ و ضدیت با بشریت را انتخاب کرده‌اند. نگاه کنید، هر جا مشکل، نابسامانی، تبعیض، فقر، ظلم و تحقیر انسان‌ها هست، رد پای انسان‌های بریده از عبودیت خدا و پیوسته به عبودیت شیطان است. کسی که از بندگی خدا سرباز بزند، بدون تردید، اسیر بندگی شیطان است و او که اسیر شیطان است، جز زشتی، ظلم، جنایت، خودخواهی و خودپرستی حاصلی نخواهد داشت. شما نگاه کنید، امروز ملت ایران در یک طرف ایستاده و خودخواهان و مستکبران در طرف مقابل ایستاده‌اند ببینید. حرف، عمل و دعوت آنها برای جهان چیست و حرف، عمل و دعوت ملت ایران چیست؟
دولت امریکا می‌خواهد همة ملت‌ها اسیر و فرمانبر او باشند. در نقطة مقابل، ملت ایران می‌خواهد که همة ملت‌ها، آزاد و سرفراز باشند. آنها می‌خواهند ملت‌ها را در فقر، عقب‌ماندگی و جهل نگه دارند تا بتوانند ثروت‌های آنها را غارت کنند، اما در نقطة مقابل ملت ایران ملت‌ها را به استقلال، بیداری، هوشیاری، تلاش، تسلط بر ثروت خود و به کار برای آبادانی و پیشرفت دعوت می‌کند. آنها می‌خواهند دنیا زیر سلطة آنها باشد و با تبعیض و تحقیر ملت‌ها را منکوب کنند، اما ملت ایران می‌خواهد در جهان عدالت برپاشود و همة ملت‌ها طعم عزت و کرامت را بچشند. البته طبیعی است که آنها به بهانه‌های گوناگون با ملت ایران مخالفت می‌کنند. همان کسانی که قریب سی سال از شاه جنایتکار و از جنایت‌ها، شکنجه‌ها، سرکوب‌ها، غارتگری‌ها و حمایت کردند، امروز در برابر ملت ایران ایستاده‌اند و می‌خواهند با سروصدا و تبلیغات دروغ چهرة نورانی ملت ایران را مشوه و تخریب کنند.
من می‌خواهم از زبان شما مردم قائن به نمایندگی از همة ملت ایران یک جمله خطاب به آنها بگویم که: ملت ایران شما را به راه درست، عبودیت خدا و عمل صالح دعوت می‌کند. این به نفع شماست، اما اگر این دعوت را نپذیرید، بدانید این ملت متحد و یکپارچه جلوی شما ایستاده و تا آخر هم خواهد ایستاد.
عزیزان من، اگر آن ویژگی‌ها به وجود آمد، شما برگزیدة خدا می‌شوید. خدا می‌فرماید اگر بنده شدی و عمل خیر انجام دادی، من تو را بر می‌گزینم و تو را به الگو و شاهد برای بشریت تبدیل می‌کنم. من خدا را سپاسگزارم که امروز ملت ایران و مردم قائن با هوشمندی در برابر تمام قدرت‌ها ایستاده‌اند و حسرت سر سوزن عقب‌نشینی را به دل دشمنان خواهند گذاشت.
اما دربارة سازندگی، شما بهتر از من می‌دانید که امروز مهم‌ترین مأموریت ما ساختن ایران است. عزیزان من، اگر ملتی بالاترین فرهنگ و اعتقادات را داشته باشد، اما به لحاظ اقتصاد، علم، عمران و آبادی پیشرفته نباشد، این ملت نمی‌تواند عزت، استقلال و حتی فرهنگ خودش را حفظ کند. شرایط جهان به گونه‌ای است که باید پیشرفته باشیم. اگر بخواهیم فرهنگ خودمان را حفظ کنیم و الگو و نمونه شویم، باید پیشرفت علمی، کشاورزی، تجاری، صنعتی داشته باشیم و انواع نیازهای جامعه در بالاترین سطح باید برآورده شود.
برای جامعه‌ای که مدعی است مسلمان، پیرو پیامبر و الگو و شاهد است، بعضی از این گرفتاری‌ها و مشکلات عیب است. باید همة اینها را برطرف کنیم. اولاً دست به دست هم بدهیم و همدل و متحد باشیم. ثانیاً توکل برخدا و ثالثاً کار عالمانه و خستگی ناپذیر. دشمنان ما با ساختن و پیشرفت ایران و با حرکت علمی، صنعتی و کشاورزی ما مخالف‌اند. هر خبر پیشرفت ایران که در جهان منتشر می‌شود، آنها عصبانی می‌شوند و طراحی می‌کنند که جلوی پیشرفت ما را بگیرند. آن قدر مصمم و عصبانی‌اند که دست به جنایت می‌زنند و دانشمند هسته‌ای ما را ترور می‌کنند. چرا؟ به خاطر اینکه مخالف پیشرفت ایران‌اند. هر زمان که ملت ایران به سمت قله‌ها حرکت کرد، دشمنان چنگ و دندان نشان دادند که بخشی علنی و بخشی پنهان است.
طراحی و تحریم می‌کنند، قراردادها را به هم می‌زنند، به دوستان و همکاران ما در دنیا فشار می‌آورند، تهدید می‌کنند و بعضی وقت‌ها تطمیع می‌کنند که آنها را از همکاری با ایران بازدارند. چرا؟ می‌دانند ملت ایران جزء معدود ملت‌هایی است که ظرفیت الگو شدن، پیشرفت و حرکت در خط مقدم ملت‌ها به سمت عدالت، آزادی و کرامت را دارد. تجربه کرده‌اند و تاریخ ملت ایران را دیده‌اند که اگر دست بردارند، ملت ایران خودشان را به بالاترین قله می‌رساند و تمام این قدرتمندان و طاغوت‌ها را از قله‌ها پایین می‌ریزد. امروز دارند طراحی می‌کنند. بعضی افراد هم در داخل ، به کار شکنی‌ها، موج‌آفرینی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها، سیاه‌نمایی‌ها، یأس پراکنی‌ها دامن می‌زنند. اینها برای این است که ملت ایران را از این حرکت بزرگ و تاریخ سازی که در پیش‌گرفته منصرف کنند. مرتباً القا می‌کنند که نمی‌توانید. می‌گوییم می‌خواهیم یارانه‌ها را هدفمند کنیم می‌گویند نمی‌شود. می‌گویم می‌خواهیم صنعت را درست کنیم، می‌گویند نمی‌شود، می‌گوییم می‌خواهیم ماهواره هوا کنیم می‌گویند نمی‌شود، می‌خواهیم کشاورزی، مسکن و شهرها را درست کنیم می‌گویند نمی‌شود. آخر حرف آنها این است که رو به قبله دراز بکشید و دستتان را رو به سوی دشمن دراز کنید. من می‌خواهم از زبان شما پاسخ آنها را بدهم. همة قدرت‌های فاسد و دنباله‌های آنها بدانند اگر شما همه توانتان را جمع کنید که جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرید، نمی‌توانید. این ملت مصمم است همدل، متحد و متوکل بر خدا ان‌شاءالله به سرعت همة مشکلات را برطرف کند، ایران را بسازد و همة قله‌های پیشرفت را فتح کند.
دولت امریکا تلاش کرد جلوی هسته‌ای شدن ایران را بگیرد، دید نمی‌تواند. تلاش کرد به نام بمب و … قدرت‌های دنیا را علیه ما بسیج کند، تلاش‌هایی هم کرد، بعد دید اثری ندارد.
امروز بی‌شرمانه ملت عزیز ایران را به تروریسم متهم می‌کند. چه کسی نیازمند کار تروریستی است؟ ملت ایران یا شما؟ کسی که فرهنگ، تمدن، منطق، تاریخ، عزت و شجاعت دارد، نیازی به ترور ندارد. ترور کار آدم‌های ترسو، بزدل و کسانی است که فرهنگ و تمدن ندارند و بندة خدا نیستند و کسانی که برای حل مشکلات اقتصادی خودشان بهانه درست می‌کنند و کشور بزرگی مثل افغانستان را اشغال می‌کنند. شما ده سال است که به افغانستان آمده‌اید، گزارش بدهید که برای ملت افغانستان جز خرابی، ترور، تخریب، فساد و غارتگری چه چیزی آورده‌اید؟
ملت ایران صدها سال است که در منطقه زندگی می‌کند. با همه دوست است. پیام ملت ایران مهربانی، عدالت و دوستی است و نیازی به ترور ندارد. ملتی که چند هزار سال تمدن دارد و در سرزمین خودش زندگی می‌کند، نیازی به ترور ندارد. ترور مورد نیاز کسانی است که سرزمین دیگران را اشغال کردند، بومی‌ها را قتل عام کردند و روی ثروت دیگران نشسته‌اند و ادعا می‌کنند. شما ملت ایران را متهم می‌کنید. برای چه این کار را می‌کنند؟ برای اینکه بهانه‌ای درست کنند و تحریم‌های خودشان را سنگین‌تر کنند و جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند. اینها خیال می‌کنند با این کارها در دل ملت‌ها محبوب می‌شوند. برای اینکه بدانند نظر ملت‌ها راجع به امریکا چیست، گوش‌هایشان را باز کنند ببینند نظر مردم قائن به نمایندگی از همة ملت‌های منطقه راجع به امریکا چیست. شما هم اگر می‌خواهید در تاریخ بمانید، کنار ملت ایران بیایید و از ملت ایران یاد بگیرید، انسان باشید و با شرافت زندگی کنید. آن وقت مردم شما را هم دوست دارند.
با یک خبرنگار امریکایی مصاحبه داشتیم. گفت غربی‌ها می‌گویند درگیر شدن با ملت ایران خیلی سخت است. نظر شما چیست؟ گفتم من هم با آنها موافق هستم. هیچ یک از دشمنان ملت ایران در طول تاریخ خوشحال و شادان نشدند، بلکه همة آنها شرمنده شدند.
اما طی سه سفر 283 پروژه برای قائنات تصویب شد که از این 283 مورد 154 مورد اجرا شده و 102 پروژه در دست اقدام و 27 مورد هم هیچ‌کاری انجام نشده است. ما فردا در جلسة دولت، اول این 27 پروژه را بررسی می‌کنیم که مشکل چه بوده. آیا گیر اداری یا کوتاهی است یا اینکه پول کم داشتیم یا طرح آن درست نبوده؟ ان‌شاءالله مشکل این 27 مورد را برطرف می‌کنیم. به فضل الهی تمام آن چیزی که این دولت قول داده در دورة عمر همین دولت ان‌شاءالله عملیات آن آغاز و اجرایی خواهد شد.
مواردی را امام جمعه عزیز فرمودند. البته در جریان بودم. دولت بررسی کرد گزارش‌ها را دید و افرادی هم از محل بازدید کردند و گزارش‌ها را برای ما آوردند. من تقریباً در جریان این مسائل بودم و با همه آنها که ایشان گفتند، بنده هم موافقم و ان‌شاءالله در دولت پیگیری می‌کنیم که عملیاتی شود.
بحث دبیرخانة دائمی جشنوارة زعفران است. دولت کمک‌هایی کرده ان‌شاءالله کمک را تکمیل می‌کنیم که این دبیرخانه بتواند کارش را ادامه دهد. آرزوی من این است که باید دست به دست هم بدهیم تا زغفران شما در تمام دنیا با مارک قائنات ایران به فروش برسد.
سد آهنگران که مطالعات آن رو به پایان است و ان‌شاءالله در همین دولت دهم عملیات ساخت سد آهنگران آغاز خواهد شد.
در مورد راه‌آهن هم فردا در دولت ان‌شاءالله قضیه راه‌آهن را حل خواهیم کرد.
گفتند قرار بود پادگانی ساخته شود که فقط دیوار آن ساخته شده که همه مصوبات ما ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد.
بحث عمران روستایی، آبرسانی به بعضی روستاها هست که الان بعضی روستاهای ما با تانکر آبرسانی می‌شوند که باید طرح عظیم انتقال آب را شروع کنیم و من به شما عرض می‌کنم به فضل الهی و با دعای شما در همین دولت عملیات عظیم انتقال آب به این استان آغاز خواهد شد.
اما تقسیمات کشوری است و دهستانی که می‌خواهد بخش یا شهرستان شود که اینها را رسیدگی می‌کنیم و خبر آن را خواهید شنید.
دو سه تشکر و دعا؛ تشکر اولم به خاطر همة خوبی‌های شما در طول تاریخ است. من با افتخار اعلام می‌کنم در تاریخ مردم قائنات حتی یک نقطة منفی هم ثبت و ضبط نشده است و هرچه هست بزرگواری، صفا، صمیمیت، عزت، پاکی، خدمتگزاری و مفید بودن برای جامعه است. این مردم هیچ وقت برای ایران ضرر نداشته‌اند و همیشه منفعت داشته‌اند.
تشکر دوم من به خاطر لطف و بزرگواری است که به خادم کوچک و فرزند خودتان در انتخابات و غیر آن دارید.
تشکر سوم من به خاطر حضور تاریخی و حماسی امروز است. آمدید و موجب عزت ملت ایران، امید ملت‌های مظلوم و موجب یأس مستکبران شدید. امروز به دنیا نشان دادید قائنات زنده، سربلند و پاینده است و زنده، سربلند و پاینده خواهد ماند.
اما دو سه دعا؛
ای خدای بزرگ، ای خدای عزیز مقتدر، این مردم مؤمن را به اوج عزت عالم برسان!
ملت ایران را به قله‌های پیشرفت نائل بگردان!
این جوانان پاک ما را که بهترین جوانان عالم‌اند حفظ بفرما!
همة آرزوی خوب آنان را برآورده ساز!
ای خدای بزرگ موانع پیشرفت ملت ایران را برطرف کن!
بدخواهان ملت ایران را منکوب کن!
همة ملت‌های مظلوم نجات عنایت بفرما!
ای خدای بزرگ، ای مهربان، ای روزی رسان، سرزمین ما تشنه است و این مردم دستهایشان به سمت تو دراز است. باران رحمتت را تا سیراب شدن همه سرزمین نائل بفرما!
ای خدای بزرگ، ما را برای این زندگی خلق نکرده‌ای‌، وعده دادی که در همین جهان حیات طیبه در سایة عدالت برگزار می‌شود. جهان سرشار از ظلم و بی‌عدالتی است. این خدای مهربان حکیم، ای بزرگ یگانه؛ ای یگانه قدرت تنها باقی مانده ات، منجی، عاشق حقیقی انسان‌ها و عدالت‌گستر واقعی، مهدی عزیز ما را برسان!
عزیز، سربلند و پیروز باشید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات