تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۶۵۳۹۸

آتش بدون دود / رضا گرمابدري

سابقه چند سال اخير رضوي فقيه نشان مي‌دهد که وي رابطه خوبي با انقلاب اسلامي و نظام اسلامي نداشته و در بيشتر حوادثي که در سالهاي اخير عليه نظام اسلامي برنامه ريزي و اجرا شده نقش فعال و تعيين کننده اي داشته است،

پايگاه بصيرت؛ گروه سياسي / صحبتهاي چند روز پيش سعيد رضوي فقيه در جمع اصلاح‌طلبان همدان که علاوه بر برانگيختن احساسات عمومي، پيگرد قضايي وي را در پي داشت به نحو پيدا و پنهان حاوي سه نکته ی: سياه نمايي افراطي، القاء و ترويج اضطراب نگراني عمومي و متزلزل ساختن بنيادهاي انسجام ملي بود.

رضوي فقيه براي توجيه سياه نمايي‌هايش و مشروعيت بخشيدن به آن لباس دين را بر آن پوشاند و از باب امر به معروف و نهي از منکر وارد بحث شد. به اعتقاد وي مردم ايران پس از سالهاي طولاني و پر فراز و فرود در زمان مشروطيت و ملي شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامي هم که به خود آمدند تا حق تعيين سرنوشتشان را به دست گيرند باز هم موفق نشدند و حوادث و اتفاقات پس از انقلاب تا انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم هم همچنان براي بدست آوردن حق تعيين سرنوشت بوده است. وي با آگاهي کامل از مزيت هاي بارز و برجسته انقلاب اسلامي نسبت به نهضت مشروطه و نهضت ملي شدن صنعت نفت و نتيجه بزرگ آن يعني ساقط کردن حکومت جبار دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهي که دو نهضت گذشته در انجام آن ناکام بودندکه در نهايت منجر به آن شد که ملت ايران در سايه رهبري حکيمانه يک عالم ديني به آنچه که خداوند براي جوامع انساني مي‌خواهد، دست پيدا کنند.

وی بدون در نظر گرفتن طبيعي بودن برخي از اتفاقات در چنين فرايند خطرخيزي تنها به اموري اشاره مي‌کند که با جدا نگريسته شدن از ساير مسائل يک يک جامعه انقلابي، از حقيقت زماني و مکاني و ارتباطي تهي مي‌شود و با از دست دادن حقيقت ذاتي‌اش در برابر هجوم رنگ سياهي که ديگران مانند رضوي فقيه به آن مي‌پاشند بي‌مقاومت مي‌شوند.

رضوي فقيه با دست يازيدن به اين روش فريبکارانه هرچه بيشتر بر غلظت سياه نمايي اش افزوده است؛ تا آنجا که براي اثبات از دست رفتن دستاوردهاي انقلاب اسلامي با توسل به نمونه هايي از دوران حضرت امام (ره) و تمجيد از آن، دوران پس از حضرت امام(ره) را دوران از دست رفتن آن دستاوردها معرفي مي‌کند. حمله شديد به عملکرد شوراي نگهبان و ادعاي نبود حق تعيين سرنوشت مردم پس از رحلت حضرت امام، دو نمونه برجسته روش سياه نمايي رضوي فقيه بوده است.

رضوي فقيه در لابلاي سياه نمايي‌هاي شديدي که به تنهايي براي ايجاد نگراني عمومي کفايت مي‌کند، در تلاش است با استفاده از هر چيزي که اين مساله را بهتر و بي‌پرواتر منتقل مي‌کند، بيشتر به القاء و ترويج نگراني و اضطراب دامن دامن بزند، از اين رو برخي از عواملي را که مي‌تواند تکيه گاه و آرامش بخش باشد هدف قرار مي‌دهد تا تير زهرآگيني که رها کرده است کاري‌تر عمل کند. در اين راستا است که مي‌گويد "شرايط کشور شرايط خوبي نيست. بخشي را قوه مجريه تازه فهميده که کار را از دولت قبل تحويل گرفته، بخشي را هم نمي‌توانند بگويند، شايد نبينند، ما آينده روشن و درخشاني نداريم."

سابقه چند سال اخير رضوي فقيه نشان مي‌دهد که وي رابطه خوبي با انقلاب اسلامي و نظام اسلامي نداشته و در بيشتر حوادثي که در سالهاي اخير عليه نظام اسلامي برنامه ريزي و اجرا شده  نقش فعال و تعيين کننده اي داشته است، از اين رو اين سابقه و اظهارات ادعايي بسيار تند و فريبکارانه در جمع اصلاح طلبان همدان مي‌تواند تبادر کننده اين معنا به ذهن باشد که تجربه حوادث گذشته که دشمن در بيشتر آن ناکام شده به افرادي مانند رضوي فقيه اين درس را داده که بايد به نحوي ديگر با نظام برخوردکنند که يک نوع مهم آن متزلزل ساختن بنيادهاي انسجام ملي است، يعني همين کاري که رضوي فقيه با اين سخنان آغاز کرد تا سر مشقي براي مستمعين وي براي ترويج آن در کشور باشد.

تحليل اشتباه مخالفان نظام که بعضا خود را منتقد و حتي دلسوز نظام معرفي مي کنند از تحولات چند ماه اخير باعث تحرکاتي شده که که در آنها نشانه هاي حرکات تند و خصمانه گذشته مشاهده مي‌شود. از آنجايي که اين تحليل‌هاي اشتباه در نبود تحليل‌هاي روشنگرانه‌اي که آنها را نقد کنند، همچنان باقي هستند و به قولي روند افزايشي دارند احتمال تکرار بيشتر مواضعي از نوع مواضع رضوي فقيه وجود داد که با ارائه تحليل هاي متقن و هوشمندانه مي توان با آن مقابله کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات