صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۵۵

اخبار کوتاه شنبه 14 اردیبهشت

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، گفت: ما از سیاست‌های دولت در حوزه مسکن گلایه‌مند هستیم. دولت هیچ برنامه مشخصی در این زمینه ندارد و بازار مسکن همچنان در رکود به سرمی‌برد. رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با همین شرایط احتمال افزایش بیشتر قیمت در آینده‌ای نزدیک وجود دارد، افزود: سیاست دولت در حوزه مسکن مبهم و غیر عملیاتی است و تا زمانی که تعادل در عرضه و تقاضای این بازار ایجاد نشود، روند افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، از مراجع عظام تقلید در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به گرانی‌های پیش آمده در مایحتاج مردم، گفته است: «دولت باید دست از گرانی‌ها بردارد.» او همچنین با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه باید آستین را بالا زده و با قاچاق و سوءاستفاده‌های ارزی برخورد کند، تأکید کرده است: «با شجاعتی که از آقای رئیسی سراغ داریم، باید با شدت و سرعت با این عوامل برخورد کند و مردم باید نتیجه این محاکمه‌ها را ببینند و آنها هم حساب ببرند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی پیش از نماز جمعه این هفته اهواز پس از معرفی حجت‌الاسلام موسوی‌فرد به امامت جمعه اهواز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آیت‌الله جزایری را در حکم انتصابش به عنوان زعیم حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام خوانده است گفت: این فرهنگی است که در زمان امام خمینی(ره) هم رایج بود و به این معنا نیست که با گفتن حجت‌الاسلام چیزی از ایشان کم شده است.

علی مطهری، نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته است: «در بحث ریاست‌جمهوری باید به شرایط آن روز نگاه کنیم و ببینیم چه افرادی در میان کاندیداها وجود دارند. افراد تندرو داریم یا افراد خوش‌فکری داریم که رأی ندارند یا مثلاً اگر احساس کنم آنجا جایی است که باید بیایم و ممکن است من رأی داشته باشم، ولی کسی دیگر رأی ندارد در چنین شرایطی ممکن است حضور پیدا کنم.»

روسیه که برای قطع وابستگی به دلار آمریکا، خرید طلا را در دستور کار خود قرار داده به بزرگ‌ترین خریدار این فلز گرانبها در جهان تبدیل شده است. شورای جهانی طلا (WGC) اعلام کرده است، روسیه در سه ماهه نخست سال جاری 55/3 تن طلا خریده و چین با خرید ۳۳ تن طلا در این مدت در مکان دوم جهان قرار دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات