صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۰۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 17 مهر

یک اقتصاددان گفت: بلاتکلیفی هدف دولت در 30 سال گذشته برای خصوصی‌سازی سبب شده است این امر موفق نباشد. الآن دولت و وزارت اقتصاد اصرار دارند شرکت انفورماتیک از زیرمجموعه‌های بانک مرکزی را که تنها شرکت حاکمیتی در این زمینه است، واگذار کنند یا دولت برخی از سیلو‌های گندم را به قیمت 6 میلیارد تومان ارزیابی کرده و می‌خواهد واگذار کند. مجید شاکری افزود: وقتی از یکی از مقامات دولت پرسیدم اگر مشکل امنیتی پیدا کردید چگونه بحث امنیت غذایی مردم را فراهم می‌کنید، به راحتی گفت دوباره سیلوها را از بخش خصوصی می‌خریم.

«مسگرپور» عضو جامعه مهندسان مشاور ایران با تأکید بر اینکه تحریم‌های بانکی و نبود متولی مشخص برای صادرات همچنان بزرگ‌ترین موانع صدور خدمات فنی و مهندسی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر، در صادرات شش یا هفت وزارتخانه مسئولیت‌هایی دارند که به صورت هماهنگ عمل نمی‌کنند. وی افزود: برای رفع این مشکل باید معاونتی با همین عنوان زیرمجموعه دفتر ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شود که مشکلات کنونی بین وزارتخانه‌ها را حل کند و هماهنگی لازم را برای توسعه صادرات به وجود آورد.

در مرزهای زمینی به لحاظ تعداد زائر خارج شده از کشور به ترتیب مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی قرار دارند و پس از آن مرز هوایی کشور با ۸۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در جایگاه بعدی قرار دارد. در مجموع خروج زائر از مرزهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است که رقم تأمل‌برانگیزی است. بر اساس این گزارش، صدور گذرنامه از سوی نیروی انتظامی نیز افزایش ۷۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است.

«رأی‌الیوم» نوشت: پس از آنکه ایالات متحده نتوانست یک قدرت دریایی بین‌المللی برای تضمین امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس و دریای عمان ایجاد کند، ایران، روسیه و چین رزمایش مشترکی را در برابر چشم‌های ناو «ابراهام لینکلن» انجام می‌دهند، تا پیام واضحی را به غرب برسانند مبنی بر اینکه پکن و مسکو، از سیاست تهران در منطقه حمایت می‌کنند.

«دیوید مالپاس» رئیس کل بانک جهانی، طی سخنانی در دانشگاه «مک‌گیل» شهر مونترال کانادا از احتمال کاهش رشد اقتصاد جهانی به زیر 2/6 درصد پیش‌بینی شده در ماه جولای خبر داد که کمترین میزان در سه سال گذشته است. وی دلیل افت رشد اقتصاد جهان را بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و رکود و مشکلات تجاری در سطح اروپا عنوان کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات