صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۸۱۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 30 مهر

«سپهر برزی» دبیر سندیکای صنعت برق با بیان اینکه مشخص نیست چرا عراق برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه امضا شده با ایران در زمینه برق جدیتی نشان نمی‌دهد، گفت: کارگروهی در وزارت نیرو برای آغاز همکاری همه‌جانبه ایران و عراق در زمینه برق تشکیل شده است. گفتنی است، در بهمن ماه سال گذشته وزرای نیروی جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق دو تفاهم‌نامه و یک قرارداد در زمینه برق به امضا رساندند؛ اما تکلیف این تفاهم‌نامه‌ها مشخص نیست و احتمالاً فشار ایالات متحده آمریکا سبب شده است تا عراق جدیتی برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه از خود نشان ندهد.
«احمد یی ایت بولود» یکی از نمایندگان حزب حرکت ملی ترکیه در مجلس که در ائتلاف سیاسی با حزب حاکم قرار دارد، ایران را به حمله نظامی و آشوب داخلی تهدید کرده و به صراحت گفته است، پس از شمال سوریه نوبت به شمال‌غرب ایران خواهد رسید! با وجود گذشت چند روز از انتشار این توئیت، سفیر ایران در ترکیه هیچ واکنشی به آن نشان نداده است. این در حالی است که همین سفیر به دلیل یک تیتر و‌ عکس معمولی به روزنامه داخل کشور فشار وارد کرده و طی توئیتی به زبان ترکی استانبولی از آن اعلام برائت کرده بود!
«علی ربیعی» سخنگوی دولت گفت: دکتر روحانی منکر موجودیت و قانونیت نهاد شورای نگهبان نیست و اگر به مجلس اول اشاره می‌کند، اولاً به تکثر این مجلس توجه دارد و ثانیاً به حساسیت خودجوش ملت که با وجود نامزدهای رادیکال در آن انتخابات، بدون شورای نگهبان به رجال معتدل و صاحب‌نامی رأی دادند. الآن هم با وجود شورای نگهبان این امکان وجود دارد که مردم بتوانند به گزینه‌های متنوعی رأی دهند.
«جواد کریمی‌قدوسی» نماینده اصولگرای مجلس در ادعایی تازه مدعی شد: سال 1396 چهار رابط روح‌الله زم دستگیر شدند. به گفته او، از این چهار رابط یکی در دفتر آشنا، یکی در مجموعه ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور، یکی در دفتر بانک و چهارمی در قوه قضائیه بوده‌اند.
رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ایران جایگاه نخست تولید ماهی قزل‌آلا در دنیا را دارد، گفت: شرایط طوری است که برای هر میزان تولید مجوز درخواست شود، سازمان شیلات پاسخ‌گو خواهد بود.
چند مقام‌ آمریکایی به «نیویورک‌تایمز» گفته‌اند، این کشور به صورت تدریجی در حال خارج کردن هزاران نظامی خود از افغانستان بوده و این موضوع بدون حتی انجام توافق با طالبان صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات