صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۳۳

از توصیه‌های مشکوک تا نقش داعش در آشوب‌ها!

1ـ انتقاد از استقبال رئیس پارلمان کویت از گروهک ضد ایرانی
«خلیل عبدالله ابل» از نمایندگان پارلمان کویت، در پیامی توئیتری از اقدام رئیس پارلمان این کشور در استقبال از یک گروهک تجزیه‌طلب ضد ایرانی به شدت انتقاد کرد. وی در این پیام نوشت: «استقبال از گروهی که از آن با عنوان «کنفرانس آزادسازی الاحواز» یاد می‌شود و قدردانی رئیس پارلمان کویت از اقدامات‌شان از لحاظ سیاسی اقدامی بسیار خطرناک و بیهوده بود.» این نماینده پارلمان کویت در ادامه نوشت: «این اقدام به نفع کویت نیست و اتخاذ موضعی رسمی در حمایت از یک جنبش مسلحانه، ضد کشوری همسایه که با کویت منافع مشترکی دارد پذیرفتنی نیست. تاریخ دور و نزدیک به این موضوع گواهی می‌دهد.» گفتنی است به دنبال دیدار نماینده یکی از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب با برخی مقامات کویتی و برگزاری نشست ضد ایرانی در کویت، کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.


2ـ توصیه‌های نزدیک به مشکوک مرکز پژوهش‌های مجلس!
«فرشاد مؤمنی» از چهره‌های اصلاح‌طلب، با اشاره به گزارشی عجیب در مرکز پژوهش‌های مجلس آن را مشکوک خوانده و گفته است: «بحث ما با نمایندگان گرامی مجلس این است که یک مقدار بنیه‌ کارشناسی خودشان را بر فراز مناسبات قرار دهند. واقعاً جای دریغ و تأسف است، در حالی که انتظار می‌رود مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی پژوهشی نمایندگان محترم کار کند، در همان گزارش کلیدی شماره‌ یک که منتشر کردند با اینکه نکته‌های بسیار قابل اعتنا و مثبتی را مطرح کردند، اما توصیه‌هایی کرده که بعضی از آنها حتی تا مرز مشکوک بودن هم جلو می‌رود. فرض بفرمایید در گزارشی که مرکز پژوهش‌ها تهیه کرده در عین حالی که تذکرات بسیار مفید و خوبی داده اما انگار نه انگار ما باید از یک سوراخ چند بار گزیده شویم، دوباره زمزمه‌هایی شروع کرده‌اند درباره اینکه بعد از تجربه افزایش قیمت‌ بنزین برای افزایش چشمگیر قیمت پایه ارز برای کالاهای اساسی و نیازهای حیاتی مردم راه باز کنند.»


3ـ دست‌های تقویت‌کننده داعش در پشت‌پرده اغتشاشات آبان ‌ماه
نشریه «نیوزویک» در شماره ۱۰ دسامبر خود، از دست‌های تقویت‌کننده داعش در پشت‌پرده اغتشاشات آبان ‌ماه ایران پرده برداشت. این هفته‌نامه آمریکایی ضمن‌ اشاره به تلاش چهل ساله ایالات متحده آمریکا برای مقابله با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد از سال‌ها پیش، حتی قبل از عملیات مرگبار در عراق و سوریه، داعش قصد داشت در جنبش‌ها و اعتراض‌های داخلی ایران نفوذ کند و با نظام جمهوری اسلامی وارد جنگ شود. با توجه به اینکه آنها پشتیبانی محدودی داخل ایران داشتند، حوادث اخیر فرصت مناسبی بود که از تمرکز نهادهای امنیتی بر اعتراضات سوءاستفاده کنند و برخی عملیات‌های تاکتیکی محلی را پیگیری و اجرا کنند. نیوزویک در ادامه ضمن‌ اشاره به دو بار عملیات کور داعش و گروه‌ تروریستی موسوم به «الاحوازیه» در خاک ایران می‌نویسد: «هرگونه تضعیف ایران به تقویت داعش در کل منطقه منجر خواهد شد.»


4ـ اقتصاد آمریکا فاسد است
«برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در پیامی اعلام کرد: «از هر شش کودک آمریکایی، یک نفر در فقر زندگی می‌کند.» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با اشاره به گزارش «بلومبرگ» درباره افزایش 1/2 تریلیون دلاری ثروت ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۹ در این باره نوشت: «بیش از ۵۰۰ هزار آمریکایی بی‌خانمان هستند. 87 میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی نیستند. نیمی از مردم برای امرار معاش به حقوق ماهانه خود نیاز دارند؛ اما وضع طبقه ثروتمند هر روز بهتر می‌شود.» وی در ادامه تصریح کرد: «این اقتصاد فاسد است و ما قصد داریم آن را تغییر دهیم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات