تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۷۲
تحلیل بیان رهبری در خصوص عملیات نظامی سپاه؛

تنها "یک سیلی" بود؟!

در عین حال که همه سرمست شادی از اقدام موشکی سپاه بودند، حضرت آقا با هوشیاری کامل در عین حال که اقدام غرورآفرین سپاه را به عنوان سیلی به دشمن تروریست و سفاک مطرح کرد، اما خیلی گذرا و بدون توقف در موضوع، از این بحث عبور کردند!
پایگاه بصیرت / محمد حکیمی
در پی شهادت جانسوز سردار سلیمانی بحث انتقام سخت به عنوان گفتمان و مطالبه همگانی از سوی ملت شریف ایران مطرح شد. به دنبال این خواسته برحق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه نظامی آمریکا در عراق را مورد هدف قرار می‌دهد که در خصوص اهمیت این اقدام نظامی آشکار و موفق سپاه بسیار می‌توان صحبت کرد، اما در یک جمله می‌توان گفت این اولین اقدام رسمی نظامی به علیه پایگاه‌های آمریکایی بعد از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود و اگر این اتفاق تروریستی از سوی امریکا بر علیه هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد، شاید هیچ کشوری به خود جرأت چنین تلافی سختی را نمی‌داد.
اما تکمیل نمایش قدرت ایران در مقابل قدرت پوشالی آمریکا به بیانات زنده رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم در صبح روز بعد از موشکباران موکول می‌شودو همگان منتظر می‌مانند تا ببینند فرمانده کل قوا این حرکت جسورانه سپاه را با چه بیانی تحلیل می‌کنند....
اما در حسینیه امام (ره) چه خبر بود؟ چشم‌ها به لسان رهبر معظم انقلاب اسلامی دوخته شده بود که بشنوند و ببینند که بعد از حملات موشکی ایران، ایشان چه خواهند گفت؟
در عین حال که همه سرمست شادی از اقدام موشکی سپاه بودند، حضرت آقا با هوشیاری کامل در عین حال که اقدام غرورآفرین سپاه را به عنوان سیلی به دشمن تروریست و سفاک مطرح کرد، اما خیلی گذرا و بدون توقف در موضوع، از این بحث عبور کردند و مرکز ثقل بیانات معظم له حول محور دشمن شناسی مطرح شد.
رهبر معظم انقلاب یک ریشه شناسی از بحث ترور مطرح کردند؛ در واقع ما باید بدانیم که دشمن یک منظومه دارد. یک نگاه دارد. پیاده نظام دارد؛ پیاده نظام‌هایی که به ظاهر با دشمن نسبتی ندارند. اما فکر آنها؛ تأثیر آنها؛ انحرافاتی که ایجاد می‌کنند؛ خط قرمز‌هایی را که رعایت نمی‌کنند همگی خواه ناخواه در حکم چراغ سبزی است به دشمن...
در واقع ریشه داغ شهادت مظلومانه سردار سلیمانی در وجود همین تفکر است که دشمن دارد با تمام توان و بکارگیری دستگاه‌های تبلیغاتی پیشرفته سعی می‌کند منظومه فکری خود را به وسیله پیاده نظام هایش ترویج دهد تا در عزم و اراده مردم و در ایمان مردم خلل وارد کند؛ لذا بنا به تأکیدات معظم له، اگر مردم داغ دار ایران می‌خواهند انتقام سخت از دشمن بگیرند، باید او را و حیله‌ها و نقشه‌های او را خوب بشناسند، نیرو‌های پیاده نظامش را بشناسند. بر منظومه فکری دشمن اشرافیت داشته باشند و در آن مسیر قدم برندارند. انتقام واقعی، تصحیح و اصلاح تفکراتی است که بوی منظومه فکری دشمن را نداشته باشد. باید نگاه ما به نقطه اساسی یعنی "مبانی فکری اسلامی و انقلابی" و "وحدت ملی" باشد. مبانی فکری اسلامی یعنی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم؛ در مقابل دشمنانی که خبث طینتشان اثبات شده، در مقابل طرح‌های بی ارزش شان با صلابت بایستیم و راه را برای سرمایه‌های داخلی یعنی افراد شجاع و مدبر در عرصه نظامی، علمی، سیاسی و... باز کنیم.
امام خامنه‌ای عزیز فرمودند " حاج قاسم در مقابل همه نقشه‌هایی که با پول، توانایی و تأثیرگذاری سیاسی و تشکیلات وسیع آمریکایی‌ها شکل می‌گرفت، قد علم کرد و آن‌ها را خنثی و بی‌نتیجه کرد. " این همان تفکر انقلابی است. این همان تفکری است که باید بیش از پیش در کشور تقویت شود.
نوع نگاه ما به دشمن تعیین می‌کند جهت گیری‌های ما منفعلانه باشد یا جهادی؛ در مقابل دشمن سازش کارانه باشد یا انقلابی...
اگر منظومه فکریمان ما را به سمت جهت گیری منفعلانه بکشاند، آن وقت است که ضعف در تمام ابعاد، از جمله قدرت تهاجمی و تدافعی صورت می‌گیرد. خوب دقت کنیم که در زیارت عاشورا فقط حرف از لعن به دشمن نیست بلکه اشاره خاصی نیز به "ممهد" شده است و می‌فرماید "ولعن الله الممهدین لهم بالتمکین" یعنی باید ممهد را، آن کسی که جاده صاف کن دشمن است و زمینه ساز منظومه فکری دشمن را هم لعن و طرد کرد؛ لذا فقط مرگ بر آمریکا کافی نیست بلکه آن‌هایی که بلندگوی منظومه فکری دشمن اند را هم باید شناخت و طرد کرد. آن‌ها که فریفته غرب اند و نگاهشان به بیرون است. آن‌هایی که در مقابل دشمنی‌های آشکار و دخالت‌های نابجای روباه پیر در امورات داخلی کشور به جای موضع انقلابی، موضع منفعلانه دارند ...
لذا مقام معظم رهبری وظیفه آحاد مردم را شناخت دشمن و نقشه‌های شوم او می‌دانند. این همان ابزار اصلی در گرفتن انتقام سخت از دشمن است. دشمن ایران اسلامی خوب می‌داند که با جنگ رو در رو و نبرد نظامی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را از پا در آورد و تمام امید او به پیاده نظام هایش در داخل است.
تکلیف پیش روی مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که با دشمن شناسی دقیق خود و جهت گیری جهادی خود پیاده نظام‌های دشمن را که به دنبال حرکت منفعلانه ملت ایران اند منزوی کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات