سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۲۲۳
آخرین مواضع ضدانقلاب در باب انتخابات اسفندماه 1398

سوء استفاده اپوزيسيون از مواضع انتخاباتي اصلاح طلبان

ضد انقلاب مدعي است که وقتي صحبت از رفراندوم در داخل کشور توسط مسئولين رده بالاي کشور مي شود معني آن مذاکره با غرب بويژه آمريکاست.

در آستانه انتخابات مجلس يازدهم، مواضع ضد انقلاب و اپوزسيون خارج از کشور، نشان دهنده آن است که آنها در صدد کم رونق نشان دادن عرصه انتخابات و نشان دادن چهره ايي غير عادلانه و غيرآزاد از انتخابات هستند. شبکه رسانه اي سلطنت طلب بيان با اشاره به صحبت‌هاي رئيس جمهور کشورمان در خصوص انتخابات، انتخابات را مهندسي شده عنوان مي کند و مي گويد: "شوراي نگهبان لشکري از به اصطلاح «اصلاح‌طلبان» را رد صلاحيت کرده و در حال پيش مهندسي انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است. زمان زيادي تا برگزاري انتخابات مجلس باقي نمانده و تائيد صلاحيت شدگان که اغلب اصولگرايان‌اند، در حال لحظه ‌شماري براي تکيه زدن به کرسي‌هاي مجلس هستند."
وقتي رئيس‌جمهور کشورمان در روز دوشنبه 7 بهمن در همايش استانداران و فرمانداران سراسر کشور نسبت به مهمترين نهاد تاثير گذار در کشور يعني شوراي نگهبان اينگونه انتقاد مي کند که: «شماها که در جلسات خصوصي و اتاق‌هاي فکر خود مي‌گوييد مجلس بعدي صد در صد براي ما است؛ خوب الحمدالله؛ اگر مجلس بعدي براي شماست ديگر چرا اينقدر غصه مي‌خوريد؟ بگذاريد لااقل مشارکت شکل بگيرد و رقابت بالا برود و مجلس هم براي شما باشد نوش جان‌تان. ما مشکلي با اين داستان نداريم.» طبيعي است دهان ضد انقلاب گشادتر شده و با اين اظهارات به هيجان آمده است. اما نکته جالب تر اين است که همين رسانه ضد انقلاب زبان به نقد رئيس‌جمهور مي‌گشايد مبني بر اينکه: "انتقادات روحاني نسبت به شوراي نگهبان در حالي است که خود با تصميم همين شورا کانديدا شده و از دل يک انتخابات نمايشي در آمده است. او اگرچه از مهندسي انتخابات انتقاد کرده اما هرگز اين پرسش را مطرح نکرده که «نظارت استصوابي» شوراي نگهبان چه دليلي دارد." اين انتقاد صرفا به معني خرده گرفتن از رئيس جمهور روحاني نيست بلکه انتقاد از ايشان به دليل عدم انتقاد تندتر و سخت تر از شوراي نگهبان است.
ضد انقلاب با نگاه به مواضع رئيس جمهوري بر اين باور است؛ انتخاباتي که در جمهوري اسلامي برگزار مي‌شود، نمايشي است! و اين نظام قبلاً تصميم خود درباره مهره‌هاي سياسي را در اتاق‌هاي فکرش گرفته است؛ بنابراين، جمهوري اسلامي بيش از اينکه دنبال رأي مردم باشد، در پي افزايش مشارکت مردم براي خريدن مشروعيت براي خودش است.
اپوزيسيون اين چنين القا مي کند که چون نظام حمهوري اسلامي در سالهاي اخير با سوءمديريت و فساد گسترده‌ مواجه شده است، پايگاه اجتماعي‌اش را از دست داده و اخيراً نيز به دليل اتفاقات آبان ماه و سقوط هواپيماي مسافربري، از چشم عده زيادي از هواداران سنتي‌اش هم افتاده است.
کانال تلگرامي ضد انقلاب زيتون نيز در ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ با درج تيتري با عنوان دفاع مجدد رييس دولت از «جمهوريت» و «رفراندوم» به قلم يلدا اميري نوشت: "روحاني مدت‌هاست که نقشي دوگانه بازي مي‌کند. از يک سو به دنبال اعتراضات آبان ماه از پخش اعترافات معترضان سخن مي‌گويد و چهره امنيتي خود را همسو با بخش سخت حاکميت به نمايش مي گذارد و از سوي ديگر تلاش مي کند نقش اپوزسيون را بازي کند و حرف از تهديد دموکراسي مي‌زند."
ضد انقلاب مدعي است که وقتي صحبت از رفراندوم در داخل کشور توسط مسئولين رده بالاي کشور مي شود معني آن مذاکره با غرب بويژه آمريکاست. همين نويسنده در ادامه يادداشت خود مي نويسد: «منظور روحاني از رفراندوم مشخصا بحث مذاکره با آمريکا است. موضوعي که تا کنون چندين بار توسط او مطرح شده است. او در ۲۴ مهرماه امسال در دانشگاه تهران گفت: بايد گفت دعوا سر برجام نيست چراکه برجام جاي دعوا ندارد بلکه دعوا سر مسئله بزرگ‌تر و مسئله بالاتري است… حتي اگر در اين مسائل به نتيجه نرسيديم، بايد همه‌پرسي از مردم را برگزار کنيم. راهي نداريم چراکه اين ۴۰ سال دائماً بحث کرديم. ما بايد راه را انتخاب کنيم.»
بحث مذاکره با آمريکا در روزهاي اخير مجددا مطرح شده است و بي‌دليل نيست که رئيس جمهور کشورمان سخن از رفراندوم به ميان مي‌آورد. چرا که چند روز پيش محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه در گفتگويي با نشريه آلماني اشپيگل گفته بود: «مذاکره با آمريکا حتي پس از ترور قاسم سليماني غيرمحتمل نيست، به شرطي که آمريکا تغيير رويه دهد و تحريم هاي ايران را لغو کند.»
سايت نهضت آزادي نيز با اشاره به روزنامه سازندگي مورخ ۷ بهمن ۱۳۹۸مي نويسد:" طي روزهاي اخير، خبر سلب صلاحيت جمع زيادي از کانديداهاي شناخته شده اصلاح‌طلب و حتي برخي محافظه‌کاران، سبب طرح اعتراضاتي شد که نقطه اوج آن، در اظهارنظرهاي نقابلي ميان مقامات ارشد دو نهاد «رياست جمهوري» و «شوراي نگهبان» بروز يافت. اين بار در مقطع انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، تيغ حذفي که از غلاف نظارت استصوابي شوراي نگهبان بيرون آمده بود، جمع کثيري از نمايندگان کنوني مجلس و نيروهاي اصلاح‌طلب و بعضاً اصولگرا را مورد عنايت قرار داد. طبيعي است که دايره حذفي که از نخستين سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به راه افتاد، ادامه پيدا خواهد کرد.!!
ضد انقلاب شرايط را به گونه اي براي مخاطبان ترسيم مي‌کند که جمهوري اسلامي ايران، توان و ظرفيت برخورد با مسائل و بحران‌ها را، در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و امنيت ملي و حتي در عرصه مسايل زيست محيطي در شكل‌هاي مختلفي از دست داده است. و رد صلاحيت برخي کانديداها را ناشي از دور شدن حاکميت از آرمان‌هاي ابتداي انقلاب و مطالبات اساسي مردم نظير آزادي، حاکميت ملت، عدالت اجتماعي و حقوق بشر عنوان مي کنند و فرآيند «حذف» را محصول جنگ قدرت و اراده جرياني خاص براي انباشت قدرت در موضعي خاص بيان مي کنند که تا امروز هم ادامه دارد.
سايت خبري تحليلي کلمه به قلم صديقه وسمقي، ضمن حمله به شوراي نگهبان، جريان هاي داخل کشور را هيئت هاي سياسي ناميد که فعاليت هاي آنان محدود به دادن ليست براي انتخابات است و هيچ نقش مؤثري در سرنوشت کشور ندارند و براي خود هم چنين نقشي را تعريف نکرده‌اند. او مخالفان اصلاحات را از بين برندگان فرصت رشد و توسعه کشور دانسته و اصلاح‌طلبان را نيز بي‌فکر، تنبل و بي‌برنامگي در کار معرفي مي کند.
عده اي از اپوزيسيون ضد نظام با اشاره به بيانيه جمعي از فعالان به اصطلاح سياسي در حمايت از مواضع رئيس جمهور در تاريخ 10 بهمن درباره ضرورت برگزاري انتخابات آزاد و رقابتي اشاره کردند و خوشحالي خود را از موضع اختلاف برانگيز رئيس جمهور کشورمان نشان دادند. در بخشي از بيانيه که توسط اشخاصي همچون محسن آرمين، ابراهيم اصغر زاده، حميدرضا جلايي پور، احمد منتظري و سيد مصطفي تاجزاده و 68 نفر ديگر در حمايت از مواضع رئيس جمهور محترم کشورمان صادر کرده اند آمده است: "سخنراني اخير حسن روحاني در اعتراض به «فرمايشي»، «نمايشي» و «تشريفاتي» شدن انتخابات، حذف نماينده‌هاي جريان‌هاي سياسي متفاوت و عدم رقابت معنادار در انتخابات حاوي هشدارها و نکات مهم و قابل دفاعي بود. ما، جمعي از فعالان سياسي و مدني، به‌رغم نقدهايي که به عملکرد دولت داريم، از تذکر رئيس جمهور درمورد عادلانه و رقابتي‌شدن انتخابات حمايت مي‌کنيم. بر اساس ارزيابي‌هاي موجود، مهندسي هوشمند انتخابات توسط دولت پنهان در اين دوره به سطحي از گستردگي و فراگيري رسيده است که از پيش نتيجه انتخابات ۱۶۰ کرسي مشخص و در ۷۰ کرسي ديگر هم صرفا رقابتي کم‌رمق ميان طيف‌هاي تندرو و معتدل اصولگرايان برقرار است. ما، جمعي از فعالان سياسي و مدني ضمن حمايت از هر تلاشي براي استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني جايگاه رياست جمهوري در جلوگيري از تشريفاتي‌شدن انتخابات و فرمايشي‌شدن مجلس، از جمله با دادن تذکر قانون اساسي به شوراي نگهبان در جهت برگزاري انتخاباتي که رقابت معنادار در آن ممکن شود، به اعضاي آن نهاد هشدار مي‌دهيم که تداوم وضعيت فعلي مانع شکل‌گيري انتخاباتي مي‌شود که بيمه‌کننده ايران و نظام سياسي آن باشد.»
آري وقتي نيروهاي سياسي داخلي حرف‌هاي ضدساختار و تضعيف کننده انتخابت مي‌زنند، معلوم است ضدانقلاب و دشمنان هم سوار بر موج مي شوند و در جهت تشويش افکار عمومي شمشير مي کشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات